Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فرانسه می‌گوید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قصد تهران برای بالا بردن [سطح] غنی‌سازی اورانیوم را تایید کرده است.

خبرگزاری فرانسه دقایقی قبل گزارش داد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، قصد ایران برای بالا بردن [سطح] غنی‌سازی اورانیوم را تایید کرده است.

«سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزات امور خارجه و مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور ایران و گروه ۱+۴ در وین حضور دارد، بعدازظهر سه‌شنبه از آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصدی خبر داد و گفت: «ایران امروز در نامه‌ای به مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرده است که غنی سازی ۶۰ درصدی را آغاز می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

---

«بهروز کمالوندی» معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی نیز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار  خبرگزاری فارس، درباره آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصد در تأسیسات نطنز گفت: به دستور رئیس جمهور، سازمان انرژی اتمی موظف به راه‌اندازی خط تولید اورانیوم ۶۰ درصد به مقدار مورد نیاز در چارچوب ماده یک قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران مصوب مجلس شورای اسلامی شد.

وی افزود: در همین راستا بلافاصله پرسشنامه مربوط به اطلاعات طراحی DIQ تسلیم آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شد و از امشب مقدمات اجرایی این کار در تأسیسات غنی‌سازی آغاز خواهد شد و متعاقبا اطلاعات تکمیلی به سمع و نظر هموطنان عزیز خواهد رسید.

کمالوندی گفت: اورانیوم غنی‌شده ۶۰ درصد برای استفاده در تولید عنصر «مولیبدن» با هدف به‌کارگیری در ساخت انواع رادیوداروهاست./فارس

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: آژانس بین المللی انرژی اتمی غنی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۶۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت هنرستان انرژی اتمی هرمزگان از مهر ماه سال جاری آغاز می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی دوستی روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه در نشست با معاونان و مدیران سازمان انرژی اتمی کشور، اظهار داشت: به کار گیری از انرژی اتمی و هسته‌ای در موضوعات مختلف کشور می‌تواند منشأ اثرات نیک بسیاری شود و در حل مسائل به کمک کشور بیاید.

وی با اشاره به کلنگ‌زنی نیروگاه اتمی سیریک در شرق هرمزگان افزود: تلاش ما بر این است که توسعه صنعت هسته‌ای در استان را متوازن با توسعه منابع انسانی منطقه پیش ببریم از این رو همزمان با آغاز عملیات اجرایی نیروگاه اتمی سیریک مقدمات تأسیس هنرستان مرتبط با این صنعت نیز در استان فراهم شده است.

دوستی همزمانی توسعه انرژی اتمی در استان و تربیت جوانان متخصص را مصداق پیشرفت پایدار دانست و گفت: پس از شهرهای تهران، اصفهان و مشهد چهارمین مدرسه انرژی اتمی کشور در هرمزگان تأسیس می‌شود و از مهر ماه سال جاری دانش‌آموزان مستعد استان هرمزگان می‌توانند تحصیل خود در این مدرسه آغاز کنند.

وی بیان کرد: در راستای تحقق عدالت آموزشی دانش آموزان مستعد جامعه مددجویی می‌توانند در این هنرستان تخصصی تحصیل رایگان داشته باشند.

استاندار هرمزگان، عنوان‌کرد: با احداث این هنرستان تعداد هنرستان‌های تخصصی استان به ۲۹ عدد خواهد رسید که بر اساس امر رهبری برای مهارت‌محور کردن آموزش‌ها شکل گرفته است.

نماینده عالی دولت در هرمزگان گسترش انرژی اتمی در استان را از مصادیق توسعه زیربنایی و پایدار دانست و تاکید کرد: استفاده از این صنعت می‌تواند بسیاری از چالش‌های استان را در حوزه‌های مرتبط با انرژی به خصوص برق و شیرین‌سازی آب دریا مرتفع کند.


کد خبر 6088020

دیگر خبرها

  • واکنش آمریکا به گزارش اخیر گروسی درباره ایران
  • دست یاری صنعت هسته‌ای به صنعت نفت
  • تلاش آمریکا برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای
  • آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم
  • فعالیت هنرستان انرژی اتمی هرمزگان از مهر ماه سال جاری آغاز می‌شود
  • آمارهای عجیب برای بالا بردن شبکه سه/ برمودا و شریفی مقدم ۳۰۰ میلیون بار دیده شدند شما چطور آقای فروغی
  • فروش خودروهای الکتریکی و هیبریدی در ۲۰۲۴ رکورد خواهد زد
  • رمزگشایی از سیگنال‌های برجامی آمریکایی‌ها پس از عملیات وعده صادق/ آیا ایران به دنبال تغییر در دکترین ساختن بمب اتمی است؟
  • اولیانوف: سفر گروسی به روسیه در حال برنامه ریزی است 
  • ادعای بی‌اساس گروسی درباره برنامه هسته‌ای ایران تکرار شد