Web Analytics Made Easy - Statcounter

اجرای ویژه برنامه دعوت

ویژه برنامه دعوت به همت فرهنگسرای فیض سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان و همکاری موسسه امیرالمومنین (ع) این شهر در ایام ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود.

تواشیح، ابتهال، نقالی و قرایت قرآن از جمله برنامه‌های دعوت در میدان‌ها و محله‌های کاشان است.

نخستین اجرای این برنامه ساعت ۱۲ ظهر روز پنج‌شنبه ۲۶ فروردین در میدان کمال الملک کاشان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاهش ۲۵۰ نفره ابواب جمعی شهرداری کاشان

شهردار کاشان از کاهش ۲۵۰ نفره ابواب جمعی (دریافت‌‍‌ها و وصولی‌های مادر حساب) شهرداری کاشان باوجود گسترش زیرساخت‌های شهری در دوره اخیر مدیریت شهری اطلاع داد.

سعید ابریشمی‌راد در حاشیه نشست قدردانی از نیروهای انضباط شهری شهرداری کاشان افزود: حفظ ساختار سازمانی و تشکیلاتی مناسب در گرو اعمال سیاست‌های صحیح مدیریت منابع انسانی اسن.

به گفته وی، باوجود گسترش شهر درطول این دوره و زیرسازی و آسفالت بیش از صدها معبر، احداث پارک‌ها وفضاهای سبز، گسترش ساختمان‌های فرهنگی و ورزشی و افزایش فعالیت‌های اجرایی در همه زمینه‌ها که نیازمند افزایش نیرو است، شاهد کاهش ابواب جمعی شهرداری کاشان هستیم.

وی با بیان اینکه از آغاز دوره مدیریت کنونی نزدیک به ۳۹۰ نفر به طرق مختلف از خانواده شهرداری رفته‌اند، تاکید کرد: در دوره اخیر فقط ۲۰ نیرو در بخش غیرخدماتی و ۷۹ نیرو در بخش خدماتی به خانواده شهرداری اضافه شده‌اند و به این ترتیب تعداد ابواب جمعی شهرداری در کل این خانواده بزرگ، حدود ۲۵۰ نفر نسبت به ابتدای این دوره کاهش یافته است.

ابریشمی‌راد با اشاره به اینکه چنین امری ناشی از رویکرد ارتقای مهارت‌های شغلی کارکنان، پیاده‌سازی سیاست تناسب شغل وشاغل و همچنین ورود نکردن هیچ مدیر جدیدی در بدنه شهرداری است، تاکید کرد: به جرات می‌توانم بگویم امروز شهرداری به تمامی ۲۶۰۰ نیروی خود نیاز دارد و حتی یک نیروی مازاد هم در این مجموعه وجود ندارد.

امضای تفاهم‌نامه همکاری  زیست بانو و کانون‌های فرهنگی

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری کاشان گفت: تفاهم‌نامه همکاری این معاونت و اتحادیه کانون‌های فرهنگی کاشان با هدف استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی شهر در اجرای طرح زیست بانو امضا شد.

محمدرضا قنبری افزود: این تفاهم‌نامه همکاری میان معاونت خدمات شهری و محیط زیست و اتحادیه کانون‌های فرهنگی شهرستان کاشان به امضا رسید.

وی با تاکید بر اهمیت ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست با اجرای این تفاهم‌نامه افزود: بهره‌مندی طرفین از ظرفیت‌های یکدیگر در برگزاری مشترک دوره‌های آموزشی، برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت به منظور ارتقای توان علمی کارشناسان و نیروهای تحت اختیار، اجرای برنامه «هر کانون فرهنگی، یک مرکز مدیریت پسماند» و همکاری در انتخاب شهرداران و همیاران فعال از بانوان در گروه‌های سنی مختلف از جمله موضوع‌های همکاری این تفاهم‌نامه است.

به گفته وی، برگزاری نمایشگاه‌ها و مسابقه‌های علمی و فرهنگی به صورت مشترک در موضوع بازیافت و پسماند، تامین ابزار و قالب‌های مشترک آموزشی و اطلاع رسانی، استفاده مشترک از امکانات فضایی تحت اختیار و تشکیل سمن تخصصی پسماند در گروه‌های مختلف سنی از دیگر موضوع‌های این تفاهم نامه است.

معاون شهرداری کاشان همچنین همکاری برای راه اندازی، تکمیل و بهره‌برداری از مرکزهای تحقیقاتی وخدمات اطلاع رسانی مورد نیاز طرفین، بهره‌گیری از توانمندی‌های شبکه تحت پوشش برای اجرای فعالیت‌های مشترک یا اختصاصی آموزشی و پژوهشی، انتقال محتواهای آموزشی برنامه مدیریت پسماند در شبکه‌های ویژه تحت اختیار و کانون‌ها، اطلاع‌رسانی برنامه‌های آموزشی حوزه خدمات شهری و طرح زیست بانو به تمامی افراد تحت پوشش و معرفی افراد فعال و علاقمند برای همکاری در برنامه آموزشی مصوب به معاونت خدمات شهری را از جمله تعهدهای اتحادیه کانون های فرهنگی در اجرای این تفاهم نامه برشمرد.

قنبری اظهار داشت: اطلاع رسانی برنامه‌های فرهنگی کانون‌ها در تمامی واحدها و حوزه‌های تابعه معاونت خدمات شهری، همکاری در ارایه خدمات با موضوع‌های فضای سبز، زیباسازی، تنظیف و ملزومات بازیافت پسماند، حمایت از طرح‌های تحقیقاتی کاربردی مورد نیاز خدمات شهری و ارسالی از کانون‌های فرهنگی، به رسمیت شناختن حق و حقوق مادی و معنوی اتحادیه کانون‌ها در خصوص نتایج فعالیت‌های مشترک و تقدیر از افراد فعال در اجرای برنامه آموزشی مدیریت پسماند را نیز از جمله وظایف معاونت خدمات شهری در قبال امضای این تفاهم نامه عنوان کرد.

تخریب و آزادسازی ملک کارخانجات کاموا

مدیر واحد املاک و مستغلات شهرداری کاشان گفت: این آزادسازی برای نخستین بار با استفاده از ظرفیت ماده ۹ قانون تملک اراضی بایر و دایر شهری  در خیابان امیرکبیر اجرا شده است.

جابر سلطانی درباره ماده ۹ قانون تملک اراضی اظهار داشت: اگر زمین یا ملکی در طرح‌های عمرانی قرار داشته باشد و اولویت طرح به تصویب وزیر دستگاه مرتبط با آن برسد، آزادسازی با تدوین صورت‌مجلسی با حضور نماینده دادستان در محل انجام و ملک تخریب می‌شود؛ درحالیکه حق و حقوق مالک محفوظ و شهرداری متعهد به پرداخت آن خواهد بود.

وی افزود: اکنون اولویت طرح تعریض ۲ طرف محور امیرکبیر حدفاصل چهارراه سلمان فارسی تا میدان الغدیر در آبان سال گذشته از سوی وزیر کشور احراز و ابلاغ شده است.

به گفته وی، در این مسیر ندیک به ۲۰ پلاک به مساحت افزون بر هفت هزار و ۳۰۰ متر مربع در طرح تعریض واقع شده که تا کنون چند مورد آن منجر به توافق شده است و درباره آنچه باقی مانده بر پایه ماده ۹ عمل خواهد شد.

سلطانی درباره روند صدور  حکم یادشده گفت: در ابتدا درخواستی از سوی شهردار کاشان تنظیم شده و بعد از تصویب شورای شهر و تایید هیات تطبیق فرمانداری، از سوی استاندار مورد موافقت قرار گرفته و در نهایت پس از دفتر فنی وزارتخانه به تایید شخص وزیر کشور رسیده است.

وی تاکید کرد: اعمال ماده ۹ برای نخستین بار در کاشان استفاده شد در حالیکه پیش از این روال کارها بر اساس توافق با مالکان بوده است.

آزمایش مقاومت سازه‌ خشتی بهسازی‌شده در برابر زلزله

سرپرست عملیات آزمایشی مقاومت سازه‌ خشتی بهسازی‌شده در برابر زلزله با شیوه بارگذاری دینامیکی گفت: این عملیات آزمایشی برای نخستین بار با موفقیت به وسیله سامانه لرزاننده به سقف و دیوارها در یکی از خانه‌های قدیمی کاشان انجام شد.

سید علی ثابت با تاکید بر اینکه ساختمان‌های تاریخی به لطف درک و فهم معماران گذشته ایرانی بسیار خوب اجرا شده است، بیان کرد: در واقع تاب و توان این سازه‌ها در برابر بارهای دینامیکی یا بارهای لرزه‌ای ناشی از زلزله‌ آنقدر زیاد نیست؛ بنابراین یکی از دغدغه‌های جامعه مهندسی کشور یافتن راه‌هایی برای مقاوم سازی ساختمان‌های تاریخی خشتی در برابر زلزله است که به آن بهسازی لرزه‌ای می‌گویند.

وی وجود کارهای علمی متعدد در بخش‌های نظری و عملی برای بهسازی لرزه‌ای ساختمان‌های سنگی، چوبی، آجری و… را متذکر شد و افزود: به طور جد می‌توان گفت که هنوز برای مقاوم‌سازی بناهای خشتی در مقابل زلزله کار نظری و کار عملی خاصی در دنیا انجام نشده است.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان با اشاره به اینکه آزمایش انجام‌شده بخشی از روند پایان‌نامه آقای امید مهتری، دانشجوی ارشد رشته عمران دانشگاه آزاد است، عنوان کرد: در ابتدای این آزمایش که در مقیاس یک بنای واقعی صورت گرفت، بارگذاری دینامیکی بر سازه خشتیِ قوسیِ یک طبقه که بهسازی در آن صورت نگرفته است اعمال و در پی خراب شدن سقف، عدم مقاومت بنا در برابر زلزله عیان شد.

ثابت ادامه داد: در مرحله دوم، سازه خشتی قوسی دیگری مشابه با سازه قبلی انتخاب شد و با اقدامات فنی، بهسازی لرزه‌ای پیشنهادی پروژه انجام شد.

وی تصریح کرد: سپس امروز بارگذاری دینامیکی هارمونیک با فرکانس متغیر در سه مرحله اعمال شد که زمان این بارگذاری در مرحله سوم به بیش از ۶۰ ثانیه رسید و خوشبختانه جز چند ترک ریز و محدود که از نظر علم مهندسی پذیرفته است، آسیبی به سازه وارد نیامد.

خطر برق گرفتگی با رعایت نکات ایمنی جدی گرفته شود

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان با بیان اینکه هر سال همزمان با افزایش دمای هوا گزارش‌هایی درباره برق گرفتگی هنگام راه‌اندازی غیر تخصصی کولرها اعلام می‌شود، گفت: شهروندان با توجه به نکته نیاز به تجربه و تخصص در راه‌اندازی کولرها اقدام به این کار کنند.

روح‌الله فدایی با بیان راه‌اندازی کولر توسط بسیاری از شهروندانی که تخصص و تجربه‌ای در زمینه کولر و کار با برق ندارند افزود: همین بی‌توجهی موجب بروز حوادثی از جمله برق گرفتگی می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه راه‌اندازی مجدد کولرها کار ساده‌ای نیست و جان افراد را به خطر می‌اندازد اظهار داشت: احتمال برق گرفتگی هنگام سرویس کردن کولرهای آبی، به علت وجود رطوبت در کولرها بسیار زیاد است.

به گفته وی، افزون بر ضرورت قطع برق هنگام سرویس کولر، راه‌اندازی آن نیز با استفاده از افراد و سرویس کار مجاز و متخصص باید انجام شود.

وی تصریح کرد: باید توجه داشت که نشت آب از کولرها نیز می‌تواند حادثه‌ساز شده و به طور حتم عایق کاری قسمت زیرین کولر انجام شود. 

مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان اضافه کرد: اگر محل نصب کولر در ارتفاع، لبه پنجره یا بالکن قرار دارد ایمن‌سازی و استحکام سازی مکان نصب و امکان سرویس دستگاه ضروری است.

فدایی کنترل مسیر انشعاب برق و سیم‌کشی برای اطلاع‌ از بی‌عیب بودن آن، نصب فیوز مناسب و کلید محافظ جان در مسیر سیم فاز برق، خودداری از ریختن آب روی پوشال‌ها به علت احتمال خطر برق گرفتگی و یا سوختن الکتروموتور، عدم نصب کولر در نزدیکی دودکش و محل‌های بدون دسترس به علت نبود امکان تعویض قطعه‌ها و سرویس ماهانه و سالانه و اتصال کولر به سیستم ارت منزل با یک هادی مناسب را هنگام راه‌اندازی و استفاده از کولرهای آبی از دیگر نکات لازم برشمرد.

وی همچنین از زنده‌گیری بچه گربه در موتور خودرو پراید در مسکن مهر خبر داد و گفت: این حیوان بازیگوش از سوی تیم عملیاتی ایستگاه ۵ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان مسکن زنده‌گیری و نجات داده شد.

رونمایی از طرح دیوارنگاره طلوع بندگی

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کاشان گفت: دیوارنگاره طلوع بندگی به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان در چهارراه آیت الله کاشانی رونمایی شد.

محمدرضا عبدلی خالدی، با بیان اقدام‌های مختلف سازمان برای استقبال از ماه مبارک رمضان افزود: تا پایان هفته تمهیدات دیگر فضاسازی و آذین‌بندی شهر نیز انجام می‌شود.

وی ادامه داد: آذین‌بندی عرشه پل‌ها، نصب استند به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان، شب‌های قدر و شهادت مولی الموحدین علی بن ابیطالب(ع)، انجام فضاسازی محیطی با محتوای امر به معروف و نهی از منکر در خصوص روزه، تعویض پرچم برج میدان جهاد به مناسبت ایام سوگواری و موارد دیگر بخشی از اقدام‌های سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کاشان، به مناسبت بزرگداشت ماه مهمانی خدا است.

برچسب‌ها کاشان شهرداری کاشان شرکت مهندسین مشاور شهر و منظر یادمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کاشان شهرداری کاشان کاشان شهرداری کاشان اخبار کنکور معاونت خدمات شهری کانون های فرهنگی اتحادیه کانون ها ماه مبارک رمضان برابر زلزله تفاهم نامه شهرداری کاشان خدمات شهری اطلاع رسانی راه اندازی برق گرفتگی لرزه ای ماده ۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۴۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی ویژه‌برنامه «یه اردوی خاص» از معلمان

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمیدرضا خونویی، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ضمن اعلام این خبر افزود: اولین برنامه حلقه «بچه‌های فرهنگسرا» در سال 1403 در قالب برگزاری اردو برای معلمان و با هدف تکریم جایگاه معلمان به مناسبت هفته معلم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: روال همیشگی بر این بوده است که معلمان با هدف نشاط دانش آموزان اردو ترتیب ببینند ولی در برنامه «یه اردوی خاص» این روال تغییر کرده و معلمان میهمان دانش‌آموزان می‌شوند و حلقه بچه‌های فرهنگسرا از طراحی تا اجرای اردو را خودشان برعهده دارند.

خونویی ایجاد فضای با نشاط و تکریم جایگاه معلمان را از جمله اهداف این برنامه دانست و افزود: در این برنامه، نوجوانان پس از تشکیل تیم اجرایی و تعیین نقش برای اعضا، ضمن هماهنگی با فرهنگسرا، نسبت به دعوت از معلمان مدرسه خـود یا مربیان آموزش فرهنگسرا برای شرکت در اردو اقدام می‌کنند.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری در خصوص چگونگی برگزاری این اردوها توضیح داد: این اردوها به صورت نیم‌روزه برگزار می‌شود و شامل بخش‌های متنوع اردویی نظیر بازی‌های گروهی و ...است و مکان برگزاری آنها بنا بر امکانات هر منطقه در فرهنگسراها و در بعضی دیگر از مناطق در خارج از محیط فرهنگسرا برگزار می‌شود.

وی در پایان ضمن دعوت از نوجوانان برای عضویت در حلقه «بچه‌های فرهنگسرا» گفت: نوجوانان علاقه‌مند برای شرکت در این برنامه و عضویت در حلقه «بچه‌های فرهنگسرا» می‌توانند به فرهنگسرای نزدیک محل سکونت خود و یا به درگاه رسمی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به نشانی farhangsara.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه‌های نکوداشت هفته شیراز از ۱۲ اردیبهشت
  • میزبانی ویژه‌برنامه «یه اردوی خاص» از معلمان
  • آسیب جدی به بناهای تاریخی کاشان وارد نشده است
  • انعکاس برنامه‌های روز ملی خلیج فارس در بوشهر از ۱۹ شبکه خارجی
  • برنامه بهبود سلامت شهری در ایران/ تعامل مدیریت شهری با نظام سلامت
  • تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه
  • اجرای مانور‌های نمایشی شهر فرهنگی ویژه معماری
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • اجرای ۲۹ ویژه برنامه در منطقه ۸ ویژه هفته فرهنگی اصفهان
  • برگزاری ۱۹ عنوان برنامه شاخص هفته سنه در سنندج