Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@20:10:50 GMT

افتتاح مرکز اسلامی در شهر نووی پازار صربستان

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۹۵۷۲۱

افتتاح مرکز اسلامی در شهر نووی پازار صربستان

به گزارش خبرنگار مهر، مرکز اسلامی " گازیلار"Gazilar طی مراسمی با شکوهی در شهر نووی پازار در منطقه سنجاک صربستان با حضور هیأتی از علمای مسیحی و جامعه اسلامی این کشور به ریاست مفتی «مولود دودیچ» و همچنین «معمر زوکورلیچ» معاون رئیس مجلس صربستان و جمعی از امامان و نمایندگان جوامع اسلامی از کشورهای آمریکا و اروپا افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مجموعه با شکوه بیش از ۵۰ هکتار وسعت دارد و یکی از مدرن‌ترین ساختمان‌ها در منطقه بالکان برای مسلمانان به شمار می‌رود. «معمر زوکورلیچ» در این مراسم مخاطبان را با این پیام خطاب کرد که چنین ساختمانی نشان دهنده نور اسلام، مسلمانان و جامعه اسلامی است.

نماینده مجلس صربستان با بیان اینکه جامعه اسلامی با همه پیروان اسلام در نووی پازار و منطقه سنجاک صفحه فرهنگی و تمدنی جدیدی را افتتاح کردند، افزود: این یک ساختمان مذهبی و یک مرکز اسلامی معمولی نیست، این نور واقعی تصویر اسلام و مسلمانان است. وی گفت که امروز به لطف خدا همه اعضای جامعه اسلامی، همه مسلمانان و همه افراد خوب برنده هستند.

«مولود دودیچ» نیز در مراسم افتتاحیه مرکز اسلامی در شهر نووی پازار صربستان ضمن تقدیر و تشکر از همه کسانی که به هر طریقی در این پروژه سهیم بودند، گفت: خوشا به حال علمایی که چنین معتقدانی دارند.

رئیس جامعه اسلامی در صربستان افزود: این مرکز بهترین هدیه به همه مؤمنان در آستانه ماه رمضان است.

وی اظهار داشت: ما از موفقیتی به موفقیت دیگر و از پیروزی به پیروزی دیگر می‌رویم و امروز اعضای جوامع اسلامی از نیویورک، پاریس، برلین و دیگر شهرهای اروپا پیش ما آمده اند تا این شادی را با ما به اشتراک بگذارند.

وی همچنین گفت: از همه کسانی که در سال ۲۰۰۰ سنگ بنای مرکز اسلامی در نووی پازار را گذاشتند و همچنین تا سال ۲۰۱۷ که کار را ادامه دادند، متشکرم. صرف نظر از اینکه به کدام دین و ملت تعلق داریم، ما همه برادر هستیم.

در پایان این مراسم نماز جماعت به امامت «رشاد پلویویچ» برگزار شد.

هزینه ساخت این مرکز اسلامی در شهر نووی پازار صربستان توسط خیرین و مؤمنین با مبلغی در حدود ۱.۴ میلیون یورو تأمین شد.

منطقه سنجاک که مرکز آن شهر نووی پازار است در جنوب صربستان قرار دارد و اکثر ساکنین این منطقه را مسلمانان تشکیل می‌دهند.

در منطقه سنجاک در حال حاضر بیش از ۲۰۰ مسجد وجود دارد که از این تعداد بیش از ۶۰ مسجد در شهر نووی پازار مرکز این منطقه قرار دارد.

شهر نووی پازار یک مرکز سیاسی، اقتصادی، فرهنگی در منطقه سنجاک می باشد و در ۲۹۰ کیلومتری جنوب شهر بلگراد پایتخت صربستان واقع شده است.

برآورد می‌شود که در تمامی منطقه وسیع شهر نووی پازار با حومه‌های آن، بیش از ۱۲۰ هزار نفر زندگی می‌کنند که از این تعداد بیش از ۷۸ درصد آن را مسلمانان تشکیل می‌دهند.

کد خبر 5188873

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده امریکا الکساندر ووچیچ صربستان ماه مبارك رمضان نیویورک بلگراد رایزن فرهنگی مسجد ماه مبارك رمضان ماه رمضان ۱۴۰۰ قرآن قرآن کریم فعالیت های قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی مرکز رسیدگی به امور مساجد مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ستاد ملی مقابله با کرونا هیات مذهبی نمایشگاه مجازی قرآن کریم سازمان دارالقرآن الکریم انقلاب اسلامی ایران مرکز اسلامی جامعه اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۵۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید

 به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ اسدالله عباسی در جلسه هماهنگی افتتاح مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گیلان، نقش موزه‌های دفاع مقدس در بازگو کردن فداکاری‌های رزمندگان اسلام برای نسل جدید را بسیار موثر دانست و گفت: برای حفظ آثار و ارزش‌های شهدا، این مجموعه را باید در حوزه مادی و معنوی غنا ببخشیم تا جوانان، نوجوانان، دانش آموزان، دانشجویان و مردم از آن استفاده کنند.
وی با تأکید بر برنامه دشمن برای کمرنگ جلوه دادن فرهنگ ایثار و شهادت در کشور در طرق مختلف از جمله فضای مجازی و جنگ نرم افزود: در قالب برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی باید فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه گسترش و رواج دهیم، زیرا تنها راه پیشبرد اهداف انقلاب و سربلندی این نظام توجه به سیره و روش شهدا است.
استاندار گیلان با اشاره به اهتمام مسؤولان برای ساخت موزه دفاع مقدس در گیلان بیان کرد: گیلان مهد شهیدان و سرداران در دوران دفاع مقدس است که هر کدام گنجینه و دانشگاه معرفت هستند ولی افتتاح موزه دفاع مقدس در گیلان به نسبت سایر استان‌ها با تاخیر آغاز شد، لذا باید با جدیت تمام آن را افتتاح کنیم.
اسدالله عباسی با بیان اینکه این مرکز در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار در ورودی شهر رشت در حال ساخت است گفت: مرحله نخست این طرح شامل ساختمان‌های مدیریت و مرکز اسناد و کتابخانه تخصصی دفاع مقدس، همزمان با ۵ استان دیگر سوم خرداد امسال در ارتباط تصویری با رئیس جمهور افتتاح می‌شود.
وی با بیان اینکه بخشی از محوطه سازی مرحله نخست را شهرداری رشت انجام داده است گفت: شهرداری مابقی محوطه سازی نیز انجام خواهد داد تا در آینده بعنوان یکی از پارک‌های شهر رشت مورد استفاده قرار گیرد.
سرهنگ حسن حبیبی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان، مدیران و شهردار رشت نیز نظرات خود را برای تسهیل در بهره برداری این طرح بیان کردند.

دیگر خبرها

  • سکوت مجامع بین المللی نسبت به کشتار مسلمانان از حد وجدانی فراتر رفته است
  • افتتاح مرکز امداد اجتماعی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)
  • مسجد مهمترین پایگاه انقلاب و مردم/ مسلمانان از انتقام سخت فرزندان امام به وجد آمده‌اند
  • افتتاح همزمان چند پروژه بهداشتی در شهرستان فیروزکوه
  • ویدیو/ افتتاح زورخانه در منطقه ده ونک تهران
  • افتتاح کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد
  • مرکز دولتی درمان سوءمصرف مواد بیمارستان امام حسین (ع) افتتاح شد
  • افتتاح ۲ طرح بهداشتی در جوین
  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است