Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، خانم «آنا برنابیچ» روز چهارشنبه در دیدار با «رشید حسن پور» به مشکلاتی که در مسیر توسعه مناسبات دو کشور وجود دارد، اشاره کرد و افزود : امیدواریم در پرتو تلاش های مشترک این مشکلات برطرف  شوند.

نخست وزیر صربستان همچنین از مواضع اصولی و ثبات آفرین جمهوری اسلامی ایران مبنی بر دفاع از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشورها از جمله صربستان قدردانی کرد و به کشورمان که دانشمندانش در شرایط تحریمی موفق به تولید واکسن کرونا شده اند تبریک گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر جمهوری اسلامی ایران در صربستان نیز در این دیدار به دیدگاه های نزدیک و مشترک دو کشور در حوزه های سیاسی و بین المللی اشاره کرد و گفت: بلگراد و تهران دلیلی برای همکاری نکردن ندارند و جمهوری اسلامی ایران آماده است بدون محدودیت با صربستان در ابعاد و سطوح مختلف همکاری داشته باشد.

حسن پور بر لزوم توسعه همکاری های منسجم، همه جانبه و متوازن دو کشور تاکید کرد.

سفیر کشورمان همچنین با اشاره به عملکرد خوب دولت صربستان در مدیریت بحران کرونا و واکسیناسیون، از تمایل و علاقمندی دولت بلگراد برای همکاری در تولید واکسن کرونا استقبال کرد.

برچسب‌ها کرونا جمهوری اسلامی ایران صربستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا جمهوری اسلامی ایران صربستان کرونا جمهوری اسلامی ایران صربستان اخبار کنکور جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۵۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی بلاروس برای همکاری با ایران باوجود تحریم‌های غرب

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ امیر سرتیپ آشتیانی در دیدار با همتای خود ضمن اشاره به اهمیت جمهوری بلاروس در سیاست خارجی  جمهوری اسلامی ایران گفت: دو کشور در مورد مسائل مهم منطقه ای و جهانی دارای دیدگاه مشترک بوده و همواره از اقدامات و مواضع یکدیگر حمایت می کنند.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با  اشاره به موضوع فلسطین به عنوان یک مسئله مهم جهانی  گفت: رژیم صهیونیستی علاوه بر نسل کشی و ارتکاب جنایت جنگی در یک اقدام تروریستی با حمله به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در سوریه کنوانسیون های بین المللی را زیر پا گذاشته و متعاقبا پاسخ ایران به این رژیم مطابق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد بود. 

وزیر دفاع ادامه داد: انتظار ما از کشورهای دوست و مستقل این است که نقض آشکار قوانین بین المللی توسط رژیم صهیونیستی را محکوم نمایند. 

امیر سرتیپ آشتیانی با اشاره به ظرفیت های متنوع و مختلف دو کشور در حوزه های نظامی و دفاعی بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران در جهت تقویت و ارتقای این همکاری ها تاکید نمود. 

در این دیدار دو طرف همچنین بر ظرفیت های موجود و همکاری دو جانبه بر ضرورت اجرای موافقت نامه های دفاعی و تخصصی تاکید نمودند. 

وزیر دفاع بلاروس نیز در این دیدار با اشاره به حمله ظالمانه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران این اقدام را زیر پا گذاشتن حقوق بین‌المللی توصیف و پاسخ محدود جمهوری اسلامی ایران به اقدام این رژیم را که متضمن مدیریت تنش و عدم گسترش آن بود را عاقلانه و مدبرانه توصیف کرد. 

وی در این دیدار اظهار داشت: با وجود فشار و تحریم کشورهای غربی علیه این کشور "مینسک" آمادگی خود را جهت توسعه و تقویت همکاری های دو جانبه در حوزه های مختلف اعلام می نماید.

دیگر خبرها

  • مخبر: ایران به دنبال روابط برد - برد با دیگر کشورها است
  • دیدار وزیر دفاع ایران با همتای بلاروسی
  • آمادگی بلاروس برای همکاری با ایران باوجود تحریم‌های غرب
  • دیدار وزیر دفاع ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • نگاه ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • آماده تبادل ظرفیت‌ و توانمندی‌های ایران با آفریقا هستیم
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین بر گسترش روابط نظامی
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین به گسترش روابط نظامی با ایران
  • رئیسی: اراده ایران و آفریقا در جهت توسعه روابط است
  • ایران و پاکستان در اجرایی کردن توافقات همکاری دوجانبه مصمم هستند