Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-27@21:31:33 GMT

افزایش ۱۷ تا ۱۰۴ درصدی شهریه یک دانشگاه!

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۹۶۱۸۵

افزایش ۱۷ تا ۱۰۴ درصدی شهریه یک دانشگاه!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، این افزایش شهریه در حالی اتفاق می‌افتد که برخی دانشجویان معتقدند این امر  باعث دور شدن آنها از این دانشگاه می‌شود و بالاتر از حد مجاز تعیین شده در استان است.

"جوئل آگاروال"( Joel Agarwal) رئیس اتحادیه دانشجویان کانادا گفت: دانشجویان،با این افزایش شهریه کاملا نامید شده‌اند و من از آنها خواسته‌ام که در مورد انتقال به دانشگاهی دیگر، درخواست‌های خود را برای من ایمیل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: نگرانی من به خاطر والدین این دانشجویان است.

اتحادیه دانشجویان  کانادا اعلام کرد که هفته پیش خبر این افزایش ۱۷ تا ۱۰۴ درصدی در دانشگاه آلبرتا را شنیده و این افزایش شهریه را بیش از حد توصیف کرده است.

بر اساس اعلام این اتحادیه، این افزایش شهریه می‌تواند در ۱۰ برنامه تحصیلات تکمیلی و کارشناسی از جمله دندانپزشکی،‌حقوق و مهندسی تاثیر بگذارد.

"اندرو باتیکی" یکی از دانشجویان مهندسی دانشگاه آلبرتا گفت: من دانشگاه آلبرتا را انتخاب کردم، چرا که یک موسسه آموزش عالی با کلاس جهانی است.

شهریه رشته ما افزایش ۲۴.۵ درصدی خواهد داشت و من اگر می‌دانستم شهریه قرار است تا این میزان افزایش یابد، تحصیل در این دانشگاه را آغاز نمی‌کردم.

گزارش‌ها حاکی از آن است که دانشگاه آلبرتا با کاهش بودجه مواجه شده و این دانشگاه را به تعدیل نیرو و کاهش هزینه‌ها مجبور کرده است. اکنون نیز این کاهش بودجه مستقیما روی شهریه‌های پرداختی دانشجویان تاثیر می‌گذارد.

در آیین نامه افزایش شهریه‌های کانادا آمده که متوسط شهریه یک موسسه آموزش عالی نمی‌تواند برای سه سال آینده بیش از ۷ درصد افزایش یابد. گفتنی است، افزایش شهریه‌ها باید به تایید وزارت آموزش کانادا برسد. در صورت تصویب،‌ این افزایش شهریه از سپتامبر سال ۲۰۲۲ میلادی اجرایی می‌شود.

پربیننده ترین دعای ربنا با صدای استاد شجریان +صوت تغییرات جدید در نحوه استخدام معلمان تجمع اعتراضی معلمان جوان به نحوه اجرای رتبه بندی + عکس آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۱/۲۵) تخصیص ۱۵هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی معلمان

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: شهریه دانشگاه برجام افزایش شهریه دانشگاه آلبرتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۶۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ ­­­پورحسینی افزود: در دو سال گذشته در راستای حمایت از قانون جوانی جمعیت، ظرفیت خوابگاه‌های متاهلین دانشگاه علوم پزشکی تهران دو برابر شده است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   وی گفت: این تعداد خوابگاه کفایت نمی‌کند و معاونت دانشجویی فرهنگی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در صدد است طی یک سال آینده ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی را دو برابر کنند.   مدیرکل دفتر وزارتی وزارت بهداشت ادامه داد: به تعداد تخت‌های خوابگاه‌های مجردی هم ۱۰ هزار تخت افزوده شده است.   پورحسینی ضمن تشکر از خیرینی که در این امر مشارکت داشتند، افزود: همچنان از همکاری خیرین در این حوزه استقبال می‌کنیم. ­

دیگر خبرها

  • نظامیان آمریکا از سرکوب دانشجویان حامی فلسطین دست بکشند
  • پلیس فرانسه اعتراضات حامیان فلسطین را سرکوب کرد
  • اعتراضات بی سابقه دانشگاه های آمریکا در حمایت از غزه و محکومیت اسرائیل+ فیلم و عکس/ اعتراضات به کانادا و اروپا رسید
  • پلیس فرانسه اعتراضات حامیان فلسطین را سرکوب کرد/ راهپیمایی‌ها ادامه دارد
  • تظاهرات‌های دانشجویی ضداسرائیلی به دانشگاه‌های کانادا رسید
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • ادامه تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای حمایت از غزه
  • ادامه تحصن‌ در ۴۰دانشگاه‌ آمریکا و کانادا برای حمایت از غزه
  • پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی