Web Analytics Made Easy - Statcounter

فریدون همتی چهارشنبه شب در نشست بررسی وضعیت پروژه های آب وفاضلاب استان افزود: مرحله نهایی آب شیرین‌کن بندرعباس به ظرفیت ۶۰ هزار مترمکعب در روز و با هزینه ۱۲ هزار میلیارد ریال آماده بهره برداری است.
وی بیان داشت: برای راه اندازی این طرح، پست برق بستانو، خط انتقال برق، پست برق GIS داخل سایت، یک باب مخزن ۳۰ هزار مترمکعبی در داماهی و ۳۳ کیلومتر خط انتقال آب از آب شیرین کن یکصد هزار مترمکعبی تا مخازن داماهی احداث شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار هرمزگان اظهارداشت: مرحله نخست تامین آب شهر گوهران و روستاهای مسیر از سد سهران با آبرسانی به شهر گوهران و ۱۳روستا نیز آماده افتتاح است که برای تحقق اهداف این مرحله حفر و تجهیز ۲ حلقه چاه، ۱۲مخزن به ظرفیت ۶ هزار و ۷۷۰ مترمکعب، سه ایستگاه پمپاژ، ۴۲ کیلومتر کلکتور اصلی و ۵۳ کیلومتر کلکتور فرعی و ۶۲ کیلومتر شبکه توزیع آب اجرا و احداث شده است.
همتی، با بیان اینکه با بهره برداری کامل از این طرح، نزدیک به ۲۰ هزار نفر از آب آشامیدنی سالم بهره مند خواهند شد، گفت: اعتبار کل این طرح یکهزار میلیارد ریال است که ۷۱۳ میلیارد ریال دیگر برای اجرای کامل آن مورد نیاز است.
وی با اشاره به اولویت‌های اجرایی فعلی در این مسیر آبرسانی بیان داشت: در گام بعدی این طرح، روستاهای محور تیدر شامل ۱۰ روستا و با جمعیت بیش از چهار هزار نفر  و محور خمینی شهر و پاهتک آبرسانی می‌شود.
نماینده عالی دولت در استان هرمزگان همچنین از اجرای مرحله نخست طرح تاسیسات فاضلاب میناب نیز خبر داد و گفت: مدول اول تصفیه خانه فاضلاب فرآیند لجن فعال (MLE) با ظرفیت هفت هزار و ۶۲۰ مترمکعب در روز، ۴۱ کیلومتر شبکه جمع آوری اصلی و فرعی فاضلاب و هشت کیلومتر خط انتقال فاضلاب در این مرحله اجرا شده است.
همتی اضافه کرد: میزان اعتبار هزینه شده در این مرحله ۸۴۰ میلیارد ریال است که برای اجرای کامل آن ۳۶۰ میلیارد ریال اعتبار لازم است.
وی، ایجاد تاسیسات فاضلاب روستای تیاب میناب را یکی دیگر از طرح‌های قابل افتتاح در اردیبهشت سالجاری اعلام کرد و گفت: ۱۱ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب، ۲ کیلومتر خط انتقال، سه ایستگاه پمپاژ و پکیج تصفیه خانه فاضلاب به ظرفیت ۸۸۰ مترمکعب در شبانه روز در این طرح با اعتبار ۱۸۰ میلیارد ریال اجرا شده است.
استاندار هرمزگان اضافه کرد: آب شیرین ‌کن مهدی آباد فین با ظرفیت ۱۵۰ مترمکعب در شبانه روز با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال و آب شیرین‌کن روستای کوخرد و چاله گریند با ظرفیت ۷۵۰ مترمکعب در روز و اعتبار ۶۳ میلیارد ریال از دیگر طرح‌های آماده بهره برداری است.
مقام عالی اجرایی هرمزگان همچنین از بررسی مشکل تامین آب در مناطق مختلف استان خبر داد و گفت: امروز با بررسی امکانات و ظرفیت‌های موجود، تصمیمخ لازم برای هرمنطقه اتخاذ شد و مقرر شد در جدول زمان بندی، برنامه آبرسانی به مناطق مختلف اجرایی شود.
همتی با اشاره به برنامهخهای مهم آبرسانی در استان هرمزگان افزود: تامین و انتقال آب به شهر رویدر و ۲۴ روستای مسیر با جمعیتی نزدیک به ۲۶هزارنفر از طریق خط انتقال از آب شیرین کن بندرعباس، انتقال آب به تازیان، رضوان و روستاهای اطراف آن از دیگر برنامه‌هایی است که در سالجاری شروع و برخی از آن‌ها به اتمام می‌رسد.

افزایش شیرین سازی آب دریا در هرمزگان به ۹۵ میلیون مترمکعب

استاندار هرمزگان بیان داشت: میزان شیرین سازی آب در سال ۹۲ در استان حدود ۱۲میلیون مترمکعب بوده که هم اکنون این ظرفیت به ۹۵ میلیون مترمکعب افزایش یافته است.
همتی تصریح کرد: این میزان تولید، معادل نیمی از مصرف آب شرب هرمزگان است و به عنوان یکی از بزرگترین خدمات دولت در استان هرمزگان به شمار می‌رود که در راستای تامین آب پایدار مناطق اجرایی شده و برای سالیان متمادی، مشکل کمبود آب در استان را رفع می‌کند.
وی افزود: انتقال فاضلاب بندرعباس به صنایع غرب نیز به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های شهر بندرعباس با تدابیر اندیشیده شده، توسط بنگاه های اقتصادی و شرکت توسعه زیرساخت که متعلق به بنگاه های اقتصادی غرب بندرعباس است، بزودی اجرایی می‌شود.
همتی ادامه داد: این کار بزرگ با ۲۰ هزارمیلیارد ریال آورده صنایع تعیین تکلیف می‌شود.
وی بیان داشت: با توجهی که به بخش آب و منابع آبی در دولت یازدهم و به‌ویژه در دولت دوازدهم صورت گرفت و مجموعه اقدام‌های نظام مند، هوشمندانه و برنامه ریزی دقیق پیش رو، مشکل آب را در مناطق حل خواهیم کرد.
همتی خاطرنشان کرد: صنعت شیرین سازی آب در استان به طور کامل بومی شده و روز به روز در حال توسعه است که پایداری آبی را با برنامه‌های پیش رو ایجاد خواهد کرد.
استاندار هرمزگان در پایان تصریح کرد: در سالجاری و در برخی مناطق به واسطه خشکسالی ممکن است با کمبود آب روبرو شویم اما با نقشه راهی که برای تامین آب پایدار روستاها درنظر گرفته شده، هرمزگان بزودی یکی از استان‌های موفق به لحاظ تامین آب شرب پایدار می‌شود.

برچسب‌ها توسعه ایران آب شیرین کن آب و فاضلاب  فریدون همتی هرمزگان وزارت نیرو پروندهٔ خبری ۱۴۰۰؛ سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توسعه ایران آب شیرین کن آب و فاضلاب توسعه ایران آب شیرین کن آب و فاضلاب فریدون همتی هرمزگان وزارت نیرو اخبار کنکور استاندار هرمزگان میلیارد ریال آب شیرین کن خط انتقال تامین آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۶۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین مدرسه هوشمند کودکان استثنایی در شهر جدید سهند افتتاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، افتتاح این مجموعه آموزشی در خدمت‌رسانی به شهر جدید سهند، شهرستان اسکو، آذرشهر و سایر شهرهای اطراف مؤثر خواهد بود.

این مدرسه هوشمند با مساحت بیش از یکهزار و ۸۰۰ متر مربع و محوطه یکهزار و ۱۰۰ متر مربع، دارای آسانسور ۲۰ نفره و برانکاردبر بوده و امکانات ویژه‌ای چون آزمایشگاه، سالن چندمنظوره، چهار کارگاه و ۲۰ فضای آموزشی و سالن ورزشی داراست که با هزینه کرد ۳۵۰ میلیارد ریال توسط شرکت عمران شهر جدید سهند احداث و هوشمندسازی شده است.

با افتتاح و بهره‌برداری از این مدرسه سرانه آموزشی کودکان استثنایی در سطح شهرستان افزایش بیش از ۲ برابری خواهد یافت.

کنترل هوشمند سیستم سرمایشی و گرمایشی تمامی فضاها با قابلیت تعریف زمان بندی در راستای مدیریت مصرف انرژی، کنترل و مونیتورینگ از راه دور و اجرای سناریوهای متفاوت برای فصل مختلف سال از ویژگی‌های این مدرسه هوشمند است.

امروز همچنین با حضور مهرداد بذرپاش عملیات ساخت چهار باب مدرسه ۱۲ کلاسه به مساحت ۱۵ هزار و ۶۰۰ متر مربع و مسجد علامه محمد تقی جعفری به مساحت ۲ هزار و ۵۲۴ متر مربع و براورد اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال در شهر سهند آغاز شد.

امروز با حضور وزیر ره و شهرسازی ۸۳۱ واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند به عنوان اولین واحدهای نهضت ملی مسکن در سطح استان آذربایجان شرقی افتتاح شد.

همچنین عملیات اجرایی ۵ پنج هزار و ۱۴۷ واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند با برآورد اعتبار اولیه ۵۰ هزار میلیارد ریال آغاز شد.

کد خبر 6089308

دیگر خبرها

  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • تخصیص ۳۰۴ میلیارد اعتبار برای پروژه جهاد آبرسانی همدان
  • اجرای ۹ طرح آبرسانی در شهرستان خرمدره
  • تولید ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های پارس جنوبی
  • تولید بیش از ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه پارس جنوبی
  • ایجاد ۵۰۰۰ مترمکعب ظرفیت مخازن آب در روستاهای کردستان
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک
  • پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه انتقال آب از بندرچارک به بستک و جناح
  • نخستین مدرسه هوشمند کودکان استثنایی در شهر جدید سهند افتتاح شد
  • افتتاح ۴ طرح عمرانی در شهرستان کیار