Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیأت های ایران و گروه ۱+۴ و نماینده اتحادیه اروپا ساعت ۱۵ به وقت تهران در وین برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نشست کمیسیون مشترک برجام امروز (پنجشنبه) ساعت ۱۲:۳۰ به وقت وین ( ۱۵ به وقت ایران ) با حضور هیأت های ایران و ‌۱+۴ (فرانسه، آلمان، انگلیس، چین و روسیه) و نماینده اتحادیه اروپا در شهر وین پایتخت اتریش برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«انریکه مورا» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا ریاست این نشست را بر عهده دارد.   سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران روز سه شنبه ۲۴ فروردین به منظور شرکت در این نشست در رأس هیأتی از جمله نمایندگان وزارت نفت و بانک مرکزی وارد وین شد.   قرار بود این نشست روز چهارشنبه ۲۵ فروردین ماه برگزار شود که به خاطر ابتلای یکی از اعضای اتحادیه اروپا به کرونا و ضرورت رعایت پروتکل های مراقبتی به روز پنجشنبه (امروز) موکول شد.   دور جدید نشست کمیسیون مشترک برجام ۱۳ فروردین ماه به صورت مجازی برگزار و پس از توافق حاصله مقرر شد روز سه‌شنبه ۱۷ فروردین این گفت‌وگوها به صورت حضوری و رو در رو دنبال شود و در نهایت هم این نشست برگزار و پس از آن توافق شد دو کارگروه در حوزه تحریم‌ها و هسته‌ای تشکیل و بررسی‌ها را انجام دهد. نتایج بررسی‌های این دو کارگروه به نشست کمیسیون برجام در روز جمعه ۲۰ فروردین منعکس و اعلام شد که هیأت‌های برای تنفس و مشورت‌ به پایتخت‌ها برمی‌گردند و مقرر شد روز چهارشنبه ۲۵ فروردین دوباره در وین گردهم بیایند.   معاون وزیر خارجه روز شنبه ۲۱ فروردین ماه در گفت‌وگویی در تهران اظهار داشت: خطی که در مذاکرات وین دنبال کردیم و ان‌شاءالله در این هفته ادامه آن را دنبال خواهیم کرد، دقیقا بر اساس مواضع قطعی است که نظام تعیین کرده و اعلام شده است.   این دیپلمات ارشد ایرانی درباره خطی که در وین دنبال شده و خواهد شد، افزود: ما خواهان رفع کامل تحریم‌ها هستیم که همه تحریم‌های برجام را در برمی‌گیرد به اضافه همه تحریم‌هایی که در دوره ترامپ گذاشته شده است.   معاون وزیر خارجه همچنین روز سه شنبه در وین با ذکر این نکته که هیأت ایرانی در این دور از مذاکرات با قوت و قدرت کامل حاضر شده، اظهار داشت: حادثه نطنز عزم ما را برای هم پیشرفت در عرصه هسته‌ای و هم پیشرفت در عرصه مذاکرات، قوی‌تر کرده است. دست ما الان بر خلاف آن‌چه ممکن است بعضی‌ها فکر کنند در مذاکره بسیار پرتر است.   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: نشست کمیسیون مشترک برجام اتحادیه اروپا تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۷۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین نقشه راه تجارت ایران و عراق

تین نیوز

مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران از تدوین نقشه راه تجارت ایران و عراق خبر داد و این نقشه را به عنوان یکی از بحث های تسهیل تجارت معرفی کرد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، عبدالامیر ربیهاوی مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران، گفت: عراق شریک دوم تجاری ایران و جزو کشورهای اولویت دار ما در تجارت است؛ در سال های اخیر ما در تجارت با این کشور بر صادرات کالا با ارزش افزوده بالاتر مانند صادرات خدمات فنی و مهندسی تمرکز کرده ا یم.

ربیهاوی افزود: ششمین کمیسیون مشترک ایران و عراق در حال برگزاری است. این کمیسیون مشترک با حضور احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی ایران و وزیر تجارت عراق ۱۶ اردیبهشت کار خود را آغاز کرد؛ در صورت جلسه این کمیسیون بندهای دستگاه های که در این کمیسیون نقش دارند آورده شده است.

وی نقش وزارت صمت در کمیسیون مشترک ایران و عراق را کاربردی دانست و افزود: مهم ترین کمیته این کمیسیون کمیته تجاری و اقتصادی است که مسئولیت آن با سازمان توسعه تجارت ایران، به خصوص دفتر غرب آسیا این سازمان است. در این کمیته از سازمان های تحت پوشش مانند سازمان زمین شناسی، شرکت شهرک های صنعتی و .... بندهای را به عنوان بندهای پیشنهادی قید شده است.

مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به مهم ترین بندهای کمیسیون مشترک ایران و عراق بیان کرد: برگزاری سومین کمیته بازرگانی ۱۴۰۳ و پیشنهاد برگزاری کمیته مشترک صنعتی در سال جاری از مهم ترین بندهای پیشنهادی کمیسیون مشترک است؛ گفتنی است این دو بند مورد توافق طرف عراقی نیز قرار گرفته است. درکنار این بندها، موضوعاتی مربوط به کمیته تجاری مانند بحث توافقات اتاق های بازرگانی، پیگیری اختلافات بین تجار، توسعه صادرات و تسهیل در امور تجاری اتاق های بازرگانی در دستور بررسی قرار گرفته است.

 وی ادامه داد: شرکت های خدمات فنی و مهندسی ایرانی که در عراق فعال اند با یکسری مشکلات مواجه هستند تلاش ما رفع و رجوع این مشکلات و تسهیل ورود شرکت های ایرانی در بازار عراق و اخذ ضمانت نامه های بانکی و افتتاح حساب و.... است.

ربیهاوی تدوین نقشه راه تجارت ایران و عراق را به عنوان دیگر توافق های کمیسیون مشترک دو کشور دانست و افزود: نقشه راه همکاری های اقتصادی و تجاری ج. ا ایران و جمهوری عراق به عنوان یکی از بحث های تسهیل تجارت هدف گذاری شده است. هدف بررسی روابط اقتصادی ما با عراق در این کمیسیون است.

به گفته ربیهاوی؛ مقرر شده است عباس علی آبادی وزیر صمت به همراه معاونان خود رضا محتشمی پور( معاون امور معادن)، محمد مهدی برادران (معاون صنایع عمومی)، محمد فولادگر( معاون هماهنگی و محیط کسب و کار ) و مهدی ضیغمی (رئیس سازمان توسعه تجارت ایران) جلسه ای را با وزیر تجارت عراق برگزار کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ۲۳ سند آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور
  • تدوین نقشه راه تجارت ایران و عراق
  • جلسه کمیسیون دائمی هیأت امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد
  • ۲۳ سند، آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور است
  • نقشه راه تجارت ایران و عراق تدوین می‌شود
  • آماده‌سازی و نشست خبری سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب
  • رئیس جمهور در نشست مشترک هیأت دولت با استانداران: دشمن به دنبال ایجاد ناامنی و موج سواری است
  • نشست مشترک هیأت دولت با استانداران آغاز شد
  • حضور طالبان در نشست کشورهای اسلامی
  • برقراری تجارت آزاد بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده