Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه خبری سی‌ان‌ان از چهارمین شب متوالی تجمع معترضان در مقابل مرکز پلیس «بروکلین» آمریکا خبر داد.

این اعتراضات به دلیل قتل یک شهروند سیاهپوست ۲۰ ساله آمریکا به نام «داونته رایت» انجام می‌شود. این شهروند زمانی‌ که در ترافیک مینیاپولیس بود، به دست افسر پلیسی آمریکایی کشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساعاتی بعد «کیم پاتر» افسر پلیس آمریکایی، به جرم قتل رایت بازداشت شد. البته منابع خبری روز سه‌شنبه اعلام کردند: «پاتر (Potter) افسر ۲۶ ساله در اداره پلیس بروکلین در مینه سوتا که به این جوان سیاه پوست شلیک کرده و وی را کشته بود،  استعفا داده است.»

بنابراعلام این شبکه خبری در چهارمین شب ناآرامی‌ها پلیس با نزدیک شدن زمان منع آمد و شد کرونایی، نارنجک‌هایی به سمت معترضان پرتاب کرده و اواخر روز چهارشنبه به وقت محلی به طور کلی منع رفت‌وآمد نیز اعلام کرده است.

در حال حاضر بیش از ۳ هزار نیروی گارد ملی مینه‌سوتا در شهر‌های دوقلو (سینت پال-مینیاپولیس)مستقر شده‌اند. خانواده رایت نیز در حال حاضر شکایتی علیه این افسر پلیس به دادگاه ارائه کرده‌اند.

پلیس آمریکا عصر یکشنبه هفته جاری در «بروکلین سنتر» شمال مینیاپولیس، به داونته رایت شلیک کرد و او را به قتل رساند. این اقدام خشونت بار پلیس، اعتراضات گسترده شهروندان آمریکایی به رفتار بی رحمانه پلیس این کشور را به دنبال داشت.

تاکنون چهارشب متوالی اعتراضاتی حوالی مرکز پلیس بروکلین گزارش شده و اعلام شده است که ۷۹ نفر تا روز سه‌شنبه بازداشت شده‌اند.

سه شنبه شب نیز در سومین شب متوالی این اعتراضات اعلام شد «پلیس حومه مینیاپولیس در مرکز بروکلین بار دیگر با استفاده از گاز و نارنجک اشک آور، انبوهی از معترضان را که در اعتراض به قتل رایت تجمع کرده بودند، متفرق کرد.»

دو روز پس از کشته شدن رایت، فرمانده پلیس مینیاپولیس از سمت خود استعفا کرد. گفتنی است پس از این حادثه، پلیس آمریکا شامگاه یکشنبه برای متفرق کردن معترضان خشمگین به سمت آن‌ها گاز اشک‌آور شلیک کرد و تا ساعت ۶ صبح به وقت محلی (۱۱ به وقت گرینویچ) این روند ادامه داشت. این خبر در شرایطی اعلام شد که تنش‌ها در شهر مینیاپولیس که قصد دارد یک افسر پلیس سفیدپوست را به اتهام قتل «جورج فلوید» در سال گذشته محاکمه کند، در اوج خود قرار دارد.

همچنین صد‌ها تظاهرات‌کننده بامداد دوشنبه (به وقت محلی) مقابل دفتر مرکزی پلیس بروکلین‌سنتر تجمع کردند و نام «داونته رایت» را فریاد زدند. معترضان در واشنگتن دی سی نیز فریاد می زدند وقتی فرق اسلحه با شوک دهنده را نمی‌دانی چرا پلیس شدی؟ خبرگزاری رویترز گزارش داد شلیک گاز اشک‌آور از سوی پلیس به تشدید تنش‌ها منجر شد و تظاهرات‌کنندگان اقدام به پرتاب سنگ به سوی خودروی پلیس کردند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پلیس آمریکا خشونت پلیس آمریکا سیاهپوستان آمریکا افسر پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۷۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار دانشگاه کلمبیا به دانشجویان معترض به رژیم صهیونیستی

دانشگاه کلمبیا به دانشجویان معترض به رژیم صهیونیستی هشدار داد که محیط دانشگاه را ترک کرده و از سیاست‌های آن پیروی کنند وگرنه با خطر تعلیق مواجه خوهند شد.

به گزارش ایسنا، در نامه‌ای در این باره که به دست الجزیره رسیده آمده است که استقرار غیرقانونی و ایجاد اختلال در محیط دانشگاه باعث رقم خوردن شرایطی ناخوشایند برای اعضا شده است.

در این نامه آمده است: ما از اتخاذ چنین اقداماتی ناراحت هستیم اما باید نظم را در محیط دانشگاه برقرار کنیم تا تمامی دانشجویان بتوانند کارشان را در این ترم انجام داده و برای امتحانات درس بخوانند.

سرکوب تظاهرکنندگان در دانشگاه کلمبیا در نیویورک موجی از فعالیت را در دانشگاه‌های سراسر آمریکا به راه انداخت که براساس آخرین گزارش‌ها بیش از ۹۰۰ بازداشتی داشته است.

در سرتاسر ایالات متحده، رهبران دانشگاه‌ها تلاش کرده‌ ـ و تا حد زیادی شکست خورده‌اند ـ تا تظاهرات‌ها را سرکوب کنند، تظاهرات‌هایی که اغلب شاهد مداخله خشونت‌آمیز پلیس بوده‌اند، با ویدئوهایی که از ایالت‌های مختلف منتشر شده و نشان می‌دهد که صدها دانشجو ـ و حتی اعضای هیئت علمی ـ به زور دستگیر شده‌اند. معترضان خواستار عفو دانشجویان و اعضای هیأت علمی که به دلیل اعتراض تنبیه یا اخراج شده‌اند، هستند.

افسران پلیس و مدیران دانشگاه‌ها در روزهای اخیر با معترضان طرفدار فلسطین در تعداد فزاینده‌ای از دانشگاه‌های سراسر کشور درگیر شده‌اند و دانشجویان را بازداشت کرده، اردوگاه‌ها را برچیده و دانشجویان را به عواقب تحصیلی تهدید کرده‌اند.

موج تازه‌ای از فعالیت‌های دانشجویی علیه جنگ غزه با دستگیری حداقل ۱۰۸ معترض در دانشگاه کلمبیا در ۱۸ آوریل، پس از حضور مدیران در مقابل کنگره و قول سرکوب آن آغاز شد. از آن زمان، مداخلات پلیس در چندین دانشگاه، از جمله در برخی از بزرگترین شهرهای آمریکا، منجر به دستگیری بیش از ۹۰۰ نفر شده است.

خواسته اصلی بسیاری از معترضان این است که دانشگاه‌ها سرمایه خود را از شرکت‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی که می‌گویند از جنگ غزه سود می‌برند، بیرون بکشند.

با وجود برخوردهای خشن پلیس با دانشجویان و معترضان، کاخ سفید مدعی است: جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به حق تظاهرکنندگان برای شنیدن صدایشان - به صورت مسالمت‌آمیز - احترام می‌گذارد. ما نمی‌خواهیم شاهد صدمه دیدن کسی در این روند باشیم.

جان کربی، مشاور ارتباطات امنیت ملی کاخ سفید به ای‌بی‌سی نیوز گفت: برخی از اعتراضات با سرکوب پلیس مواجه می‌شوند. رئیس‌جمهور می‌داند که احساسات بسیار شدیدی در مورد جنگ در غزه وجود دارد. او این را درک می‌کند، به آن احترام می‌گذارد و همانطور که بارها گفته است، ما مطمئناً به حق اعتراض مسالمت آمیز احترام می‌گذاریم. مردم باید این توانایی را داشته باشند که نظرات خود را بیان کرده و برای به اشتراک گذاشتن دیدگاه‌های خود به صورت عمومی مجاز باشند، اما همه اینها باید صلح‌آمیز باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شهردار نیویورک: اعتراضات فتنه است و همین حالا باید جمع شود!
  • ترامپ: حامیان فلسطین در دانشگاه کلمبیا پول گرفته‌اند
  • استقرار هزاران نیروی پلیس در برلین
  • خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان؛ پرتاب معترضان از روی پله! + فیلم
  • حمله پلیس به محل تحصن دانشجویان دانشگاه کلمبیا
  • کشته شدن ۴ افسر آمریکایی بر اثر تیراندازی در کارولینای شمالی
  • حمله با قمه در لندن؛ مظنون بازداشت شد
  • ببینید | مرگ سه افسر پلیس؛ اولین تصاویر از تیراندازی خونین در ایالت کارولینا
  • بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید
  • هشدار دانشگاه کلمبیا به دانشجویان معترض به رژیم صهیونیستی