Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی با بیان این‌که بیش از ۵۰ درصد سرمایه‌گذاران شهرک سرمایه‌گذاری خارجی تبریز از ترکیه هستند، اضافه کرد: منطقه آزاد تجاری ارس برای فعالیت‌های اقتصادی تجار و بازرگانان خارجی مناسب است و از سرمایه‌گذاران کشور ترکیه به خصوص تجار استان ترابوزان دعوت می‌کنیم تا در این منطقه سرمایه‌گذاری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدرضا پورمحمدی در ارتباط تصویری با استاندار ترابوزان ترکیه،‌افزود: پیوندهای تاریخی، فرهنگی و دینی دو کشور بزرگ منطقه، سرمایه بسیار بزرگی است که باید از آن مراقبت کنیم و خوشبختانه مرزهای دو کشور نیز ۱۰۰ها سال مرز صلح و دوستی بوده است.

وی ادامه داد: علاقمند به توسعه روابط دوجانبه در همه زمینه‌ها هستیم و از هر گونه پیشنهادی به منظور توسعه و گسترش همکاری‌ها استقبال می‌کنیم.

وی با بیان این‌که توسعه همکاری‌های تجاری، اقتصادی و فرهنگی با کشورهای همسایه جزو اولویت‌های جمهوری اسلامی است، گفت: این سیاست اصولی در آذربایجان شرقی هم با جدیت دنبال می‌شود.

پورمحمدی با بیان این‌که آذربایجان شرقی با بهره‌مندی از ظرفیت‌های بزرگ در زمینه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، گردشگری و علمی، یکی از استان‌های مهم کشور است، افزود: بیش از ۵۰۰۰ واحد صنعتی در این استان مستقر هستند و تبریز چهارمین شهر صنعتی کشور است.

وی افزود: این استان هم‌چنین ظرفیت‌های معدنی بسیار بالایی دارد و از جمله معادن مهم می‌توان به معادن مس و طلا اشاره کرد که ظرفیت خوبی برای همکاری و سرمایه‌گذاری محسوب می‌شوند.

به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، وی با اشاره به زمینه‌های همکاری که از گذشته تا امروز بین دو کشور در جریان است، گفت: آماده گسترش فعالیت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد، گسترش گردشگری و توسعه روابط دانشگاهی بین دو استان هستیم.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تجاري سازي استانی اقتصادی سرمايه گذاري تركيه آذربایجان شرقی سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۸۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور

سیدحسن مرتضوی، معاون سفارت ایران در کابل با نوراحمد اسلام‌جار، والی هرات در «باغ اسلامی» این شهر دیدار و درباره توسعه روابط تجاری، اقتصادی دو کشور گفتگو کردند.

در این دیدار طرفین پیرامون موضوعات مرزی و امنیت مرزهای دو کشور، روابط تجاری و اقتصادی و همچنین تسهیل در امر صدور روادید برای شهروندان افغانستان گفتگو نمودند. 

سید حسن مرتضوی در این دیدار اظهار داشت که امنیت و آرامش در افغانستان را برای همه کشورهای منطقه مفید است؛ وی همچنین تاکید نمود در سایه آرامش و امنیت به ویژه در مرزهای دو کشور، فعالیت تجار و فعالان افغانستانی و ایرانی افزایش خواهد یافت.

این دیپلمات ارشد ایرانی با تاکید بر لزوم حمایت از تجار و فعالان اقتصادی، تسهیل در صدور روادید برای شهروندان افغانستان را امری مهم در پیشگیری از ترددهای غیرقانونی به ایران عنوان نمود.

مولوی نوراحمد اسلام‌جار نیز آرامش و امنیت را نیاز اساسی برای ترقی و پیشرفت دو کشور دانسته و تصریح نمود که حکومت سرپرست افغانستان هیچگاه به دنبال برهم زدن آرامش منطقه نبوده و نیست.

والی هرات همچنین با تاکید بر اینکه پیشرفت افغانستان و عمران و آبادانی هرچه بیشتر این کشور را از اولویت های مقامات حکومت سرپرست می‌باشد، راه‌آهن خواف، هرات را یک پروژه مهم و حیاتی برای هر دو کشور خوانده و بر لزوم بهره برداری هرچه سریعتر از این پروژه تاکید نمود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • دانشکده هوش مصنوعی در دانشگاه آزاد تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند/ هر استاد و دانشجو یک رسانه باشد 
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • دانشگاهیان، پیشرفت‌های کشور را روایت کنند
  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • مناطق آزاد کشور ؛ چالش ها وراهکارها
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه های همکاری است
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه است
  • نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ فرصتی برای امضای تفاهم نامه‌های دوجانبه و چند جانبه است
  • ریسک‌های سیاسی بازرگانان پوشش داده می‌شود