Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک فعال دانشجویی گفت: در شرایط فعلی ایران در مذاکرات از جایگاه ضعف برخوردار است و مذاکرات نتیجه‌ای جز در قدرت نگه‌داشتن اعضای ستاد انتخاباتی وین منفعتی برای ملت ما ندارد.

محمدحسین نیکبخت، دبیر روابط عمومی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی (ره) در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گفت: در شرایط فعلی ایران در مذاکرات از جایگاه ضعف برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این وجود این مذاکرات هیچگونه منفعتی برای ملت ما نخواهد داشت مگر برای اعضای ستاد انتخاباتی وین، که برای در قدرت نگه داشتن خود از آن استفاده کنند.

وی افزود: تاریخ چهل ساله جمهوری اسلامی به ما نشان داده که آمریکایی‌ها هیچ وقت با ما کنار نمی‌آیند و اشغالگران قدس دست از عملیات‌های تروریستی بر نمی‌دارند. برای فهم تاریخ کافی است به ۹ ماه قبل برگردیم. یعنی زمانی که اسرائیلی‌ها توانستند مرکز مونتاژ سانتریفیوژ نطنز را منفجر کنند و چند ماه بعد از آن دانشمند ارشد هسته‌ای مارا به رگبار گلوله ببندند و به شهادت برسانند.

نیکبخت اظهارداشت: دولت ایران باید به جای مشتاق نشان دادن خود به احیای برجام و مذاکرات مجدد، از تاکتیک قهر برای جلوگیری از زیاده‌خواهی آمریکا و سوءاستفاده‌ی رژیم صهیونیستی بهره ببرد. بایدن در زمان کاندیداتوری بعضاً سخنانی تساهل جویانه در قبال ایران می‌گفت، اما بایدنی که به ریاست جمهوری آمریکا رسیده با بایدن ابتدای مسیرش فرق می‌کند، چرا که آمریکا هرگز موضعی بر خلاف فرزند ناخلف خود نمی‌گیرد و گفتمان اسرائیل را در برابر ایران اعمال می‌کند. کما اینکه ما شاهد همان تحریم‌های حداکثری در دولت دموکرات وقت ایالت متحده می‌باشیم و آن‌ها ذره‌ای از تحریم‌ها و تهدیدات زمان ترامپ جمهوری‌خواه کوتاه نیامده‌اند.

وی بیان کرد: چندی قبل بود که بلینکن وزیر وقت امورخارجه آمریکا گفته بود ایران فقط چند هفته یا چند ماه با ساخت بمب اتم فاصله دارد. این حرف همان تحلیلی است که اسرائیلی‌ها در قبال انرژی هسته‌ای ایران وضع کرده‌اند که نشان از همراستایی این دو غده سرطانی در قبال ایران است. پس به همین خاطر است که آمریکایی‌ها مشتاق به مذاکرات جدیدی هستند که جدای از برجام باشد. مذاکراتی که به گفته دولت بایدن، اگر می‌خواهند لغو تمامی تحریم‌ها را در پی داشته باشد ایران باید غنی‌سازی را متوقف کند.

این فعال دانشجویی گفت: مواضعی که از دولت بایدن به گوش می‌رسد کاملاً بر خلاف حرف قطعی جمهوری اسلامی ایران است. مذاکرات وین به ظاهر وظیفه اش با همپیمانان اروپایی آمریکا است و سیاست‌های خرابکارانه و تروریستی به سردم‌داری رژیم اشغالگر قدس است. پس نقشه در وین اینطور هست تا با زمین زدن صنعت هسته‌ای ایران، جمهوری اسلامی را به دره سقوط نزدیک‌تر کنند؛ البته آمریکایی‌ها برای نگه داشتن دولت غربگرا بر رأس دولت ایران، اقدام به دادن امتیازات نمادینی مثل آزادسازی بخشی از پول‌های بلوکه شده ایران خواهند کرد تا با این اقدامات در دست دولت غربگرا شکلاتی گذاشته باشند.

نیکبخت بیان کرد: ارتجاعیون به ظاهر ایرانی با جوایز پوچ بایدن، از ثمربخش بودن این مذاکرات در انتخابات خواهند گفت و ضریب پیروزی خودشان را در ۱۴۰۰ بیشتر خواهند کرد و این کشور را دوباره چهارسال به عقب‌تر بازمی‌گردانند. اگر چه آقای روحانی امروز تأکید می‌کند که از مذاکرات وین نترسید، ولی در همین فرصت باقی‌مانده نیز با انجام مذاکرات، قصد دارد زمینه را برای پیروزی همفکران‌شان در انتخابات فراهم کند.

وی افزود: پس در شرایط فعلی ایران در مذاکرات از جایگاه ضعف برخوردار است. این مذاکرات هیچگونه منفعتی برای ملت ما نخواهد داشت مگر برای اعضای ستاد انتخاباتی وین، که برای در قدرت نگه داشتن خود از آن استفاده کنند. نمونه آن را انتخابات مجلس دهم شاهد بودیم که مقامات ارشد ایران چطور ذلیلانه خواهان امتیاز در مذاکرات بودند، چرا که برای احیای پیکر برجام به مجلسی همسو نیاز داشتند.

نیکبخت اظهار داشت: خواسته ما از دولت این است تا با لغو مذاکرات وین بیش از این در برابر دشمن اهمال به خرج ندهد و به گفته مقام معظم رهبری به ظرفیت‌های داخل تکیه بزند و با کار کردن در این چهار ماه باقی‌مانده دعای خیر ملت ایران را بدرقه راه خود کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری مذاکرات وین فعال دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل حمله تروریستی به نطنز تحریم های آمریکا رژیم صهیونیستی رئیس جمهور آمریکا قدرت نگه داشتن منفعتی برای ملت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۸۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران تحریم‌ناپذیر است

 ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (اکسپو۲۰۲۴) اظهار کرد: امیدوارم این نشست که رونمایی از توانمندیهای صادراتی جمهوری اسلامی بوده و فضای رقابتی ایجاد می‌کند موجب همگرایی و مشارکت همه فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و بازرگانان شود و ارتقای اقتصاد در کشور و منطقه را به ارمغان بیاورد.

وی افزود: این نمایشگاه بیانگر این است که جمهوری اسلامی تحریم ناپذیر است و هیچ تحریمی به نتیجه نخواهد رسید و طرح های شیطانی منزوی ایران همگی خنثی خواهد شد.

رئیس قوه مجریه گفت: این کشور با ذخایر مادی و معنوی و نیروی انسانی کارآمد و با اراده و با ابتکارات و خلاقیت ها می‌تواند در عرصه‌های مختلف برای دنیا نوآوری هایی را عرضه کند .

رئیسی افزود: این نمایشگاه تهدیدها را به فرصت ها تبدیل می‌کند، ترجمان این رویداد این است که ما توانسته ایم و باز هم می‌توانیم. 

رئیس جمهور گفت: خداوند متعال در اقلیم‌های مختلف برای جامعه امکانات فراوانی قرار داده و اگر آحاد انسان به علت زیاده خواهی و سلطه طلبی در جهت محروم کردن ملت‌ها از ظرفیت‌ها حرکت نکنند می‌توان با فکر و اندیشه نیاز بشر را مرتفع کرد اما جریان تحریم‌ها نماد ظلم به همه ملت‌ها هست، چرا که اگر ملتی را در تنگنا قرار دهیم تا به اهداف خود نرسد این ظلم به همه ملت‌ها تلقی خواهد شد و نوعی جنگ است .

او ادامه داد: در جنگ اراده‌ها ملت ایران اراده کرد که با توکل به خدا و تکیه بر داشته های ملی تحریم ها را پشت سر بگذارد به نحوی که سخنگوی کاخ سفید بگوید فشارها علیه حمهوری اسلامی مفتضحانه شکست خورده است و قطعا این ملت ایران بودند که این شکست را رقم زدند .

رئیسی گفت: تولیدگران افسرانی هستند که در خط مقدم جمهوری اسلامی هستند و توانسته اند در عرصه اقتصادی کشور را پیشرفت دهند و من از جمهوری اسلامی به عنوان کشور پیشرفته و فناور یاد میکنم.

او گفت: ما برای جلوگیری از خام فروشی و صادرات مواد اولیه نیازمند زنجیره کامل هستیم و این امکان در کشور وجود دارد. تولید کشاورزی و صنعتی نیازمند نقشه راه است اینها بخشی از توانمندی های جمهوری اسلامی است از همه میخواهم با جدیت کار را دنبال کنند.

رئیسی گفت: آنچه که من می‌خواهم به جمع فعالان بگویم این است که ما امکانات و ظرفیت زیادی را داریم و فقط لازم است از قوه به فعل دربیاید.امروز اگرچه غرب تلاش می‌کند به فناوری نوین دست پیدا نکنیم و انحصار در دست خودشان بماند اما بدانند که بسیاری از فناوری ها در کشور ما بومی شده و حتی با ترور دانشمندان نمی‌توانند ما را از دستیابی به فناوری بازدارند.

رئیس قوه مجریه گفت: در صنایع هسته ای و نظامی بیشترین فشار روی ما قرار دارد که البته بیشترین پیشرفت را نیز در این زمینه کسب کرده ایم البته در دکترین ما هدف دستیابی به سلاح هسته ای نیست، اما استفاده از این فناوری در عرصه های علمی در دستور کار ما قرار خواهد داشت.

رئیس جمهور گفت: بدانید علی رغم خواست نظام سلطه توانایی بسیار وجود دارد و کشورها می‌توانند روی پای خود بایستند و برای ملت خود و جهان موثر باشند نظام سلطه نمی‌تواند ملت‌های مصمم را از استقلال باز دارد .

رئیسی گفت: قدرت نظامی مهم است اما قدرت تولید هم کمتر از آن نیست، آن چه می‌تواند کشور را قدرتمند کند قدرت اقتصادی است و به فعالان اقتصادی میگویم که شما در موضع تولید قدرت هستید .

او ادامه داد: رونمایی از توانمندیها ارتباط ملت‌ها با ملت‌ها و مردم با مردم دیگر کشورها را رقم می‌زند و به امید آفرینی می‌پردازد که ما حتما توانایی انجام کارهای بزرگ را داریم .

رئیس‌جمهور در پایان گفت: ما دریای خزر، خلیج فارس، دریای عمان و اقیانوس هند را داریم و خط ترانزیتی قدرتمندی را دارا هستیم؛ همچنین در جهان موضوع  تجارت با ارزهای دیگری غیر از دلار و ملی مطرح است. جمهوری اسلامی توانایی فنی و مهندسی بسیاری دارد .امیدوارم این نشست منشاء برکات باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نرسیده
  • واکنش ایران به تحریم‌های آمریکا، انگلیس و کانادا
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • ایران تحریم‌ناپذیر است
  • کنعانی تحریم‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • کنعانی: تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند
  • تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید/ قدرت تولید و صادرات کمتر از قدرت نظامی نیست
  • جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است
  • کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد