Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-30@09:57:15 GMT

زمزمه های لغو بازی های المپیک

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۹۸۶۶۴

در حالی که کمتر از ۱۰۰ روز به زمان پیش بینی شده برای آغاز بازی‌های المپیک توکیو باقی مانده است، یک مسئول بلندپایه حزب حاکم ژاپن اعلام کرد در صورتی که بحران کرونا بسیار شدید شود، لغو بازی‌های المپیک امسال یک گزینه است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، به نقل از خبرگزاری کیودو، توشیهیرو نیکای، دبیرکل حزب لیبرال دموکرات ژاپن که فرد شماره دو حزب به شمار می‌رود، در اظهاراتی در یک مصاحبه تلویزیونی اعلام کرد: «اگر افزایش موارد آلودگی به ویروس کرونا به این معنا باشد که برگزاری بازی‌های المپیک غیرممکن است، ما باید از برگزاری آن صرف نظر کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
وی افزود: «اگر موارد ابتلا به کرونا به علت برگزاری بازی‌های المپیک افزایش یابد، من نمی‌دانم این بازی‌ها به چکار می‌آید. هنوز مشکلات زیادی هستند که باید برطرف شوند ضمن آنکه ما قطعا می‌خواهیم که بازی‌های المپیک با موفقیت برگزار شود.»
اظهارات وی در حالی مطرح می‌شود که ۹۹ روز به زمان برگزاری مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک توکیو-۲۰۲۰ (۲۳ ژوئیه تا هشت اوت) مانده است که سال گذشته به علت همه گیری کرونا یک سال عقب افتاد.
برگزار کنندگان بازی‌های المپیک به تماس خبرگزاری رویترز برای اظهار نظر در این خصوص پاسخ نداند.
ژاپن در حال حاضر با افزایش شدید موارد آلودگی به ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند. پس از لغو وضعیت اضطراری از سوی دولت، آمار ابتلا در توکیو، پایتخت، افزایش یافت و در اوزاکا نیز به رقم بی سابقه‌ای رسید.
در حالی که واکسیناسیون در حال حاضر در ژاپن به کندی صورت می‌گیرد، این کشور متحمل موج چهارم آلودگی‌ها شده است که مقامات را مجبور کرد محدودیت‌ها را در بسیاری از استان‌ها از جمله توکیو دوباره برگردانند.
این کشور چهارشنبه بیش از چهار هزار مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ را گزارش کرد، سطحی که از اواخر ژانویه در این کشور مشاهده نشده بود.
این افزایش موارد ابتلا، جدول زمانی برخی رویداد‌های مقدماتی باقی مانده برای بازی‌های المپیک را مختل کرده است، مانند گرداندن مشعل المپیک که ۲۵ مارس آغاز شد.
مقامات شهر ماتسویاما در غرب ژاپن روز چهارشنبه اعلام کردند گرداندن مشعل المپیک در این شهر لغو شده است. مقامات استان اوزاکا در غرب ژاپن نیز هفته گذشته ترجیح دادند مشعل المپیک را در یک پارک که به روی عموم بسته بود، بگرداند.
دولت ژاپن با در نظر گرفتن دستورالعمل‌های حفظ فاصله گذاری اجتماعی و محدودیت‌ها در مورد تعداد تماشاچیان برای بازی‌های المپیک که قرار است ۲۳ ژوئیه آغاز شود، به تدارکات برای این بازی‌ها آماده می‌دهد.
مقامات و برگزار کنندگان ژاپنی بازی‌های المپیک ماه گذشته با موافقت کمیته بین المللی المپیک تصمیم گرفتند این رویداد بدون تماشاگرانی که از خارج می‌آیند، برگزار شود. این نخستین بار در تاریخ المپیک است که چنین تصمیمی گرفته می‌شود.
نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد ژاپنی‌ها با برگزاری بازی‌های المپیک در شرایط همه گیری جهانی چندان موافق نیستند. برچسب ها: المپیک ، ژاپن ، لغو

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: المپیک ژاپن لغو بازی های المپیک بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۸۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/ رونمایی از شکلات بازی‌های المپیک پاریس

فرانسوی‌ها شکلات‌هایی را با اشکال و نماد المپیک پاریس طراحی کردند. قیمت هر بسته این شکلات‌های مخصوص ۲۲ یورو (حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان) است.

دیگر خبرها

  • عکس/ رونمایی از شکلات بازی‌های المپیک پاریس
  • زمزمه‌های دلالی مشاوران املاک در طرح مسکن جوانی جمعیت یزد
  • آقاپور: با طیبی تیم را در فینال جهان می‌بینم
  • محمود خسروی وفا: می توانیم در المپیک ناگویا ژاپن شانس پنجمی داشته باشیم؛ کشتی امید اول ماست
  • آقاپور: می‌توانیم به فینال جام جهانی فوتسال برسیم
  • برگزاری نشست کارگروه ورزش حزب موتلفه و کمیته ملی المپیک
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • زمزمه صدور حکم جلب دادگاه لاهه برای نتانیاهو
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • یونانی‌ها مشعل المپیک را به پاریس تحویل دادند