Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-26@00:58:30 GMT

پسری از شاخ آفریقا

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۹۸۸۴۹

پسری از شاخ آفریقا

همشهری آنلاین- علی‌الله سلیمی: کتاب پیشنهادی برای مطالعه در پایان این هفته، اثر تازه منتشر شده با عنوان «پسری از شاخ آفریقا» نوشته گروهی از نویسندگان معاصر کشورمان است که توسط انتشارات قصه باران منتشر شده و هرکدام از نویسندگان نمونه‌ای از آثار خود را برای مخاطبان آثار داستانی ارائه کرده‌اند. در این مجموعه، ۱۳ اثر داستانی از ۹ داستان‌نویس کشورمان گردآوری و منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داستان‌های «عملیات نجات بالگرد»، «عصاکش مرد بینا» و «ناظم کارآگاه» نوشته احمد عربلو، «فری پمپیدو» نوشته رحیم مخدومی، «بازگشت کبوترچاهی» نوشته علی‌الله سلیمی، «وقتی که ننه نازی کارآگاه شد»، «پسری از شاخ آفریقا» و «انتخاب خزانه دار» نوشته کتایون کیایی وسکویی، «مردی که شجاع بود» نوشته حسین بیدارمغز، «عکاس‌باشی! ‌» نوشته محمد حمزه‌زاده، «مراسم آشتی‌کنان» نوشته حمید گروگان، «یک سرباز آشنا» نوشته محمد ناصری و «مامان بزرگ نئونازی من! ‌»نوشته منیژه نصراللهی آثار ارائه شده در کتاب پسری از شاخ آفریقا را تشکیل می‌دهد. در بخشی از داستان کوتاه «عملیات نجان بالگرد» نوشته احمد عربلو می‌خوانیم: «این خبر در مدتی کمتر از یک ساعت در تمام محله پیچید: «هاجر خانم، یکی از پیرزن‌های محله یک بالگرد را که چهار سرنشین داشته از سقوط حتمی نجات داده است.! ‌» خبر بسیار جالبی بود. خبری که نظیر آن را در هیچ روزنامه و مجله‌ای ندیده بودم. شاید آن روز من بیشتر از همه از شنیدن این خبر خوشحال و هیجان زده شدم. فکر کردم یک پیرزن ممکن است بتواند گربه‌ای را از دست موش‌ها نجات بدهد، اما نجات دادن یک بالگرد چیزی نیست که به سادگی بتوان از کنار آن گذشت. در آن هنگام من گزارشگر روزنامه دیواری مدرسه‌مان بودم. روزنامه‌ای که درتمام آن مدرسه شلوغ فقط تعدادی از بچه‌های عینکی درس‌خوانی بودند که عادت کرده بودند هر جا نوشته‌ای را می‌بینند حتماً نگاهی به آن بیندازند؛ والا حتی خود ما تهیه‌کنندگان روزنامه دیواری هم می‌دانستیم که روزنامه‌مان ارزش نگاه کردن هم ندارد. چه رسد به مطالعه کردن! بنابر این حق داشتم که با شنیدن این خبر هیجان زده شوم و از شدت شوق بالا و پایین بپرم و معلق بزنم! ‌»

کد خبر 594567 برچسب‌ها همشهری محله کتاب - نویسندگان و پدید آورندگان کتابخانه، کتابخوانی، کتابداری کتاب - معرفی و نقد

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: همشهری محله کتابخانه کتابخوانی کتابداری کتاب معرفی و نقد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۸۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) ۱۰ کشته در برخورد دو بالگرد نظامی در مالزی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • عرضه چهار نمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب
  • کری خوانی فوتبالی پدر پسری فردین و امیررضا معصومی +فیلم
  • کتاب‌های کارآفرینان که باید قبل از تأسیس استارت‌آپ بخوانند
  • عکسی از دست‌نوشته متفاوت یک کارگر در دیدار امروز با رهبری
  • یک عکس نوشته متفاوت از دیدار کارگران با رهبری
  • قانون نانوشته!
  • نوشته یکی از کارگران نیشکر هفت تپه خطاب به رهبر انقلاب در دیدار امروز | عکس
  • نق‌نق‌‌نویسی داستان اجتماعی نیست
  • انتشار کتابی متفاوت درباره آلبرکامو
  • (ویدیو) ۱۰ کشته در برخورد دو بالگرد نظامی در مالزی