Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر مجمع قاریان و حافظان حرم مطهر حضرت محمدهلال بن علی(ع) از اجرای برنامه جزء خوانی قرآن کریم ویژه ماه مبارک رمضان به روش «حفظ خوانی» در این حرم مطهر خبر داد.

«احمد سربند» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: طرح جزء خوانی قرآن کریم به روش «حفظ خوانی» در طول ماه مبارک رمضان  در حرم مطهر حضرت محمدهلال بن علی(ع) برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر مجمع قاریان و حافظان هلال افزود: این طرح هر شب ماه مبارک رمضان از ساعت ۲۲:۳۰ تا ۲۳:۳۰  به مدت یک ساعت در شبستان آیت الله عاملی حرم مطهر حضرت محمدهلال بن علی(ع) برگزار می شود.

 

سربند، امکان حضور حافظان و عموم قرآن دوستان همراه با خانواده در این برنامه قرآنی را یکی از مزیت های این طرح خواند و افزود: در این برنامه هر شب چهار تن از حافظان مجمع قاریان و حافظان هلال و چند تن از حافظان ممتاز منطقه شمال استان اصفهان به اجرای قرائت ترتیل یک جزء قرآن کریم می پردازند.

 

این فعال قرآنی هدف از اجرای این برنامه را فرهنگ سازی حفظ قرآن و ایجاد علاقه و انگیزه‌ فراگیر در بین اقشار مختلف جامعه نسبت به مقوله حفظ قرآن کریم عنوان کرد و افزود: مجمع قاریان و حافظان حرم حضرت محمدهلال(ع) در سال ۱۳۹۸ نخستین آیین حفظ خوانی را در سطح بقاع متبرکه کشور بنا نهاده است.

 

سربند با اشاره به اینکه بیش از دو هزار حافظ قرآن کریم از یک تا ۳۰ جزء در شهرستان آران و بیدگل فعالیت می کنند، گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در طول ماه مبارک رمضان ۶۰ حافظ ممتاز کلام وحی در این برنامه به تلاوت اجزای قرآن کریم به روش حفظ خوانی خواهند پرداخت.

 

آستان مقدس حضرت محمدهلال بن علی(ع) قطب قرآنی شمال استان اصفهان، در شهرستان آران و بیدگل، یکصد کیلومتری شهر مقدس قم و ۶ کیلومتری شهرستان کاشان واقع شده است.

پایان پیام/513

منبع: شبستان

کلیدواژه: جزء خوانی حرم هلال بن علی ع حرم هلال بن علی ع مجمع قاریان و حافظان هلال شهرستان آران و بیدگل هلال بن علی آران و بیدگل اصفهان حضرت محمدهلال بن علی ع مجمع قاریان و حافظان ماه مبارک رمضان حفظ خوانی قرآن کریم حرم مطهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۸۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای همخوانی قرآن در بناهای تاریخی قزوین

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا خزائلی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: گروه همخوانی قرآن مدرسه علمیه دارالسلام به‌منظور انس بیشتر مخاطبان با آیات قرآن و آشنایی با مفاهیم بلند آن و ورود قرآن به عرصه‌های مختلف زندگی از سال ۱۳۹۶ فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرده‌است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین افزود: این گروه ۲۲۰ نفره همگی از طلاب نوجوان و جوان هستند که فقط آیات کلام‌الله مجید را همخوانی می‌کنند.

او با اشاره به اجرای این گروه در بناهای تاریخی قزوین اظهار کرد: پیرو تاکید معاون محترم امور عمرانی استاندار و دفتر نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه قزوین، با مشارکت اداره کل اوقاف و امورخیریه استان برنامه ریزی و هماهنگی لازم برای حضور و اجرای این گروه در قزوین صورت گرفت.

خزائلی افزود: این گروه به مدت دو روز در قزوین اقامت داشتند و در تعدادی از بناهای تاریخی شهر قزوین شامل دولتخانه صفوی، آستان مقدس امامزاده‌حسین (ع) و گلزار شهدای قزوین، کاروانسرای سعدالسلطنه، مسجدالنبی (ع)، حسینیه امینی‌ها و مدرسه علمیه صالحیه برنامه خود را تولید و ضبط کردند.

او خاطرنشان کرد: این برنامه قبل از اذان مغرب از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین یادآور شد: تاکنون ۲۸ اثر فاخر تلویزیونی از این گروه تولید و در شبکه‌های مختلف سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شده و مورد تقدیر مقام معظم رهبری مدظله‌العالی نیز قرار گرفته است.

کد خبر 6096830

دیگر خبرها

  • ۴۳۰ حافظ یزدی در آزمون ملی اعطای مدرک تخصصی شرکت کردند
  • برنامه‌های حرم مطهر حضرت معصومه(س) در دهه کرامت اعلام شد
  • اجرای برنامه همخوانی قرآن در بنا‌های تاریخی قزوین
  • اجرای همخوانی قرآن در بناهای تاریخی قزوین
  • برگزاری نوزدهمين دوره آزمون اعطاي مدرک تخصصي به حافظان قران کريم در کرمانشاه
  • آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در گراش
  • آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در تربت جام
  • ۱۲ هزار نفر در آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم سراسر کشور شرکت کردند
  • ۷۱۷ قمی در آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم شرکت کردند
  • آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در تربت جام با حضور ۱۵۰ نفر