Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، پژمان صالحی‌فر امروز در جمع اصحاب رسانه در خصوص اهدای خون در ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: روزه گرفتن منافاتی با اهدای خون ندارد، طبق فتوای مراجع تقلید باعث ابتلای روزه نمی‌شود.

وی با اشاره به نیاز همیشگی به خون و پلاکت، گفت: اهدای خون را به بهانه اینکه الان ماه رمضان است نمی‌توان به تعویق انداخت و چون زمان طولانی هم برای نگهداری فرآوردهای خونی نداریم، لذا حضور مستمر و همیشگی اهداکنندگان امری ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل سازمان انتقال خون استان کرمانشاه تصریح کرد: در ایام ماه مبارک رمضان به صورت یک‌سره از ساعت هشت صبح تا هشت و ۳۰ دقیقه شب در خدمت اهدا کنندگان هستیم.

صالحی‌فر افزود: در حال ارزیابی میزان درخواست مردم برای اهدای خون بعد از افطار هستیم، اگر تعداد قابل قبولی باشد احتمال دارد از هفته آینده ساعت کار را افزایش و بعد از افطار هم تا پاسی از شب در خدمت مردم خواهیم بود.

وی اشاره‌ای به تردد ممنوعیت شبانه داشت و گفت: این هماهنگی به صورت کشوری با ستاد ملی کرونا انجام شده که کسانی که برای اهدای خون از ۱۰ شب به بعد به مراکز انتقال خون مراجعه می‌کنند، پلاک خودرو را به پلیس راهور اعلام کنیم تا اگر احیانا جریمه شدند، پاک شود.

وی با اشاره به خیز خیلی شدید پیک چهارم کرونا و نیاز بیماران به پلاسما، گفت: بیماران بهبود یافته کرونایی حداقل ۲۸ روز پس از بهبودی می‌توانند پلاسما اهدا کنند چون که میزان آنتی‌بادی در افراد حداقل تا سه ماه پایدار است.

صالحی‌فر اضافه کرد: پلاسما اهدایی افراد بهبودیافته در مرکز در دمای ۴۰ درجه زیرصفر فریز و نگهداری می‌شود و تا دو سال پایدار است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر به تمامی گروه‌های خونی نیازمند هستیم، اما گروه‌های منفی به‌خصوص و AB و O منفی نیاز مشهودتر است.

صالحی‌فر در پایان، خاطرنشان کرد: مرکز سیار خونگیری فعلا در ایام ماه مبارک رمضان به خاطر بحث روزه‌داری همکاران، نداریم و تنها با مرکز انتقال خون کرمانشاه در خدمت اهداکنندگان هستیم.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: اهداکنندگان خون اهدای خون کرمانشاه ماه رمضان اهدای خون صالحی فر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۹۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم کامل ادعاهای جنجالی محسن افشانی علیه توماج صالحی

محسن افشانی با شماتت اقدامات توماج صالحی و قرار دادن او کنار شروین خاجی پور، مدعی شد، توماج صالحی بابت اقداماتش اعدام خواهد شد و تاکید کرد این ویدیو به یادگار بماند. مشخص نیست افشانی بر اساس چه اطلاعاتی از اعلام صالحی با این قطعیت سخن به میان آورد. اظهارات قابل تامل افشانی را می‌بینید و می‌شنوید.    

دیگر خبرها

  • وضعیت مبلغان کشور در ماه رمضان از زبان مدیرکل تبلیغ عمومی/ استقبال بی‌نظیر «تبلیغ اولی‌ها»
  • لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از بروز خسارات ناشی از کم‌آبی
  • جلسات دولت و مجلس برای اتخاذ تدابیر ارزی به کجا رسید؟
  • هشدار به رانندگان در پی ورود سامانه بارشی به ایلام
  • تصمیمی برای تفکیک جنسیتی در دانشگاه آزاد اتخاذ نشده است
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • برنامه سازان صدا و سیمای خوزستان در ماه رمضان تجلیل شدند
  • سیاسی‌بازی در شوراها مانع خدمت‌رسانی می‌شود
  • فیلم کامل ادعاهای جنجالی محسن افشانی علیه توماج صالحی
  • مروری بر جنایات گروهک منافقین؛ترور یک نوجوان پیش چشمان مادر