Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@08:02:04 GMT

تیراندازی نظامیان میانمار به معترضان کادر درمان

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۹۹۸۰۳

تیراندازی نظامیان میانمار به معترضان کادر درمان

نیروهای امنیتی میانمار امروز، پنج‌شنبه در تظاهرات کادر درمان طرفدار دموکراسی در شهر ماندالای متوسل به تیراندازی شدند که تعدادی مجروح برجای گذاشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، در تجمعی که توسط کارمندان کادر درمان در شهر ماندالای برگزار شد، نیروهای مسلح میانمار به سرعت برای متفرق ساختن آنها، آتش گشودن و برخی از معترضین را دستگیر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خبرگزاری همچنین گفت که جزئیات قربانیان و دستگیری‌ها در دست نیست. سرویس میانمار بی بی سی نیز از سرکوب اعتراضات کادر پزشکی خبر داد.

رسانه‌های محلی گزارش دادند، دست‌کم یک مرد کشته و تعدادی در منطقه نزدیک به درگیری‌ها زخمی شدند. با این احتساب تعداد کشته‌های اعتراضات در میانمار به ۷۱۵ تن رسید.

بخش بی‌بی‌سی که به زبان میانمار پخش می‌شود، نیز اعلام کرد، کارمندان کادر درمان که برخی در راس کمپین مخالف کودتا بودند در دومین شهر بزرگ این کشور یعنی ماندالای تجمع کردند. در اعتراضات امروز تعدای از آنها بازداشت شدند.

تعطیلات پنج روزه سال نو در میانمار از روز سه شنبه آغاز شد، اما فعالان طرفدار دموکراسی برای تمرکز بر اعتراض، جشن‌های معمول را لغو کردند.

مخالفان کودتای یکم فوریه که دولت منتخب به رهبری آنگ سان سوچی را سرنگون کرد با یک سری اقدامات و راهپیمایی‌ها مبارزات خود را علیه ارتش در هفته سال نو ادامه دادند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کودتا در میانمار کادر درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۹۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۰ همت برای کادر درمان در بودجه ۱۴۰۳

به گزارش «تابناک»، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در صفحه شخصی خود در فضای مجازی با تاکید بر ویژگی‌های ممتاز قانون بودجه ۱۴۰۳، نوشت: اعتبار مورد نیاز برای پرداخت فوق‌العاده خاص کارکنان خدوم نظام سلامت با رقم ۱۰ هزار میلیارد تومان در بودجه امسال به تصویب رسید.

وی گفت: نگهداشت کادر درمان و ارتقای نظام سلامت یکی از مقوم‌های کلیدی سرمایه اجتماعی و از جمله اولویت‌های اصلی دولت است.

دیگر خبرها

  • خانواده نظامیان اسرائیلی هم به معترضان جنگ پیوستند
  • جنایت جدید صهیونیست‌ها در کرانهٔ باختری
  • ببینید | جنایت جدید صهیونیست‌ها در کرانه باختری
  • ادامه اعتراضات در تفلیس و هشدار اتحادیه اروپا
  • حمله نظامیان صهیونیست به شمال طولکرم+فیلم
  • اختصاص ۱۰ همت برای کادر درمان در بودجه ۱۴۰۳
  • بازداشت ۲ هزار نفر از معترضان حامی فلسطین در آمریکا
  • افزایش آمار بازداشت معترضان به ۲هزار نفر در دانشگاه‌های آمریکا
  • آتش اعتراضات به المپیک در فرانسه
  • بازداشت ۲۱۰ نفر در اعتراضات «روز کارگر» در ترکیه