Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-02@06:39:23 GMT

شکستن سد اول پیشگیری از کرونا در زنجان

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۹۹۹۰۰

شکستن سد اول پیشگیری از کرونا در زنجان

به گزارش جام جم آنلاین زنجان؛ فتح‌الله حقیقی  در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، با بیان اینکه طی چند روز اخیر به دلیل افزایش کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا حدودی افزایش یافته است، افزود: استمرار این موضوع  اهمیت زیادی دارد، چرا که  تغییر رنگ کرونایی شهرهای مختلف استان در گرو ارتقای رعایت پروتکل های بهداشتی بالای ۹۰ درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
   وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته کرونایی استان گفت: در این راستا هشت هزار همیار سلامت از روستا تا سطح شهرهای استان تشکیل شده است و بیش از سه هزار بسیجی نیز برای مقابله با کرونا آموزش دیده‌اند که طبق دستور العمل طرح شهید سلیمانی عملیاتی شده است.
 استاندار زنجان با بیان اینکه نقشه مرکز استان به ۲۶ نقطه برای نظارت مستمر  توسط مدیران  استانی تقسیم شده است، گفت:  در شهرستان‌ها نیز با مسوولیت فرمانداران، نقاط تقسیم‌بندی شده و این مهم رصد می‌شود.
وی با بیان اینکه استان در بیماریابی هوشمند اقداماتی انجام داده بطوری که طی ۳۰ اسفند سال گذشته به ازای هر یکهزار نفر ۲۰۰ نفر تست گرفته شده است  اضافه کرد:  این استان به نسبت جمعیت، بالاترین تست را انجام داده و بر این مبنا در زمان حاضر به ازای هر یکهزار نفر از ۲۵۳ نفر نمونه گرفته می شود که این کارها از انسجام بخشی حکایت دارد.
استاندار زنجان با بیان اینکه بیش از ۳۵ میلیارد تومان در طرح کمک مومنانه از  سوی خیرین و مردم جمع آوری شده است، گفت:  خیرین استان اگر بیماران شیمی‌درمانی و کلیوی را پذیرش نمی‌کردند، تخت‌های بیمارستانی که اکنون در اختیار بیماران کرونایی است، به این تعداد آزاد نمی‌شد.
وی اظهار داشت:  هرگونه دورهمی و تجمع ممنوع است و محدودیت‌های تردد در شهرستان‌های قرمز و محدودیت تردد شبانه به قوت خود باقی است و  افرادی که از مسافرت داخل و خارج از کشور به استان زنجان بازگشتند، شناسایی شده و از آنان تست کرونا گرفته شده است.
حقیقی  افزود: بحث اکسیژن‌درمانی سرپایی  برای بیماران مبتلا به کرونا  ی استان در حال اجراست که  بصورت رایگان در اختیار افراد بی‌بضاعت مبتلا به کرونا قرار داده می‌شود تا در منزل مداوا شوند و طرحی برای ساماندهی سالمندان و بیماران زمینه‌ای استان زنجان تهیه شده و به تفکیک شناسنامه  دار  شده  و اطلاعات آنان بطور کامل  مشخص است.
وی در زمینه  با قرنطینه معکوس و حمایت از سالمندان، خاطرنشان کرد: قرنطینه معکوس و حمایت از سالمندان بر عهده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان، اداره‌کل بهزیستی، بنیاد شهید استان  درمان و مراقبت سالمندان و بیماران زمینه‌ای بر عهده جمعیت هلال‌احمر استان و معاونت درمان تامین‌اجتماعی و  بیماریابی مرکز بهداشت است.
این مسوول  تعداد رهگیری از اطرافیان مبتلایان، اختصاص هتل استانداری و مهمانسرای  ادارات جهت ایجاد نقاهتگاه، راه‌اندازی استودیو سلامت، استفاده از ظرفیت شبکه شاد برای آموزش مقابله با کرونا، استفاده از ظرفیت خیرین، هیات  مذهبی و عامه مردم و دادن مسئولیت مستقیم به دستگاه‌ها در حوزه خود مبنی بر پرهیز از برگزاری هرگونه تجمع  را از دیگر اقدامات انجام گرفته کرونایی ذکر کرد.
استاندار زنجان با اشاره به زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی موجود در شهرستان‌های استان  خاطرنشان کرد: برخی از این مراکز درمانی، نیاز به تجهیزات دارند و برخی نیازمند اعتبار جهت تکمیل هستند که مساعدت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می تواند بسیار راهگشا باشد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: وزیر بهداشت ستاد ملی مقابله با کرونا موج چهارم کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۹۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندپندنت، واکسن کوویدشیلد توسط شرکت انگلیسی-سوئدی آسترازنکا با همکاری دانشگاه آکسفورد توسعه یافته و توسط انستیتو سرم هند تولید شد. این واکسن به طور گسترده در 150 کشور جهان از جمله انگلیس و هند توزیع شد.

برخی مطالعات طی دوران همه گیری کرونا نشان داد این واکسن 60 تا 80 درصد در حفاظت از افراد در برابر ویروس کرونا تاثیرگذار است اما از آن زمان تاکنون تحقیقات بیشتر حاکی از آن بوده که کووید شیلد ممکن است به ایجاد لخته خون در بدن برخی افراد منجر شود که ممکن است مرگبار باشد.

در همین راستا یک شکایت دسته جمعی از سوی حدود 50 قربانی در انگلیس ثبت و در آن ادعا شد واکسن به مرگ و جراحت شدید افراد منجر شده و شاکیان خواستار 100 میلیون پوند غرامت شدند.

یکی از شاکیان مدعی شده بود پس از دریافت واکسن و ایجاد لخته خونی به جراحت مغزی دائمی مبتلا شده و وی نمی تواند کار کند.

هرچند آسترازنکا در مقابل این ادعا از خود دفاع کرد اما برای نخستین بار در یکی از اسناد دادگاه اعتراف کرد این واکسن در مواردی بسیار نادر به TTS یا ترومبوز همراه با سندرم ترومبوسیتوپنی منجر می شود که مشخصه آن ایجاد لخته خون و کاهش تعداد پلاکت های خون در افراد است.

این اعتراف آسترازنکا با تاکید شرکت در 2023 میلادی مبنی بر این است که قبول نمی کندTTS به طور عمومی در نتیجه تزریق واکسن ایجاد شود، تضاد دارد. از سوی دیگر سازمان جهانی بهداشت نیز تایید کرده بود کووید شیلد ممکن است عوارض جانبی مرگبار داشته باشد.

کد خبر 6093330

دیگر خبرها

  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • ارتقای رکورد یا شکستن طلسم؟ 12 سال شکست‌ناپذیری رئال مادرید مقابل بایرن مونیخ! / عکس
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • چرا باید از شکستن حکم اعدام بابک زنجانی استقبال کنیم؟
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • تلاش برای شکستن خواب بذر خاویار گیاهی در خراسان شمالی
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکستن سد کنیا را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید