Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محسن حاجی‌میزایی در نشست صمیمانه جمعی از خیّرین مدرسه‌ساز با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، با اشاره به این که حضورگره‌گشای خیرین، موجب شده گام‌های بلندی در جهت توسعه فضاهای آموزشی برداشته شود، گفت: رفیع‌ترین بنا، بنای مدرسه است که رفیع‌تر از جاده، سد، کارخانه و نیروگاه است، زیرا اگر به محصول نهایی همه این‌ها توجه کنیم، هیچ کدام به پای عرصه سازندگی آدم‌ها نمی‌رسد؛ مدرسه‌سازی می‌تواند همه عرصه‌های حیات اجتماعی و فردی ما را رونق ببخشد و هیچ چیزی قابل مقایسه با کاری که در مدرسه انجام می‌شود، نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یک بعد مدرسه‌سازی این است که دانش آموزان، صاحب فضای آموزشی می شوند اما بعد دیگر این است که هرچقدر جامعه نسبت به این پدیده حساس‌تر باشد، بلوغش بیشتر می شود.

حاجی‌میرزایی ادامه داد: این که در طرح «آجر به آجر» عنوان کردیم که مردم حتی با مبلغ کمی برای مدرسه‌سازی مشارکت کنند، به این دلیل است که این کار را یک امر تربیتی می‌دانیم؛ بخشی از وجود انسان تکمیل نخواهد شد مگر با ایثار، فداکاری و انفاق.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: با توجه به این که جمعیت ما پویاست و جابجایی جمعیت داریم، توزیع فضای آموزشی در سطح کشور حتی در در درون استان یا شهرستان، تعادل وجود ندارد و از ۱۱ مترمربع به ازای هر دانش‌آموز تا ۱.۵ مترمربع فضا داریم و این نشان می‌دهد به سرعت برای رفع عدم تعادل‌ها باید قدم برداریم.

حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: خیرین تمام قد وارد عرصه شده‌اند و کمک‌ها از ۸۰۰ میلیارد تومان به ۲۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است که این موضوع در بیان ساده است و حاکی از نگاه بلند خیّرین مدرسه ساز، به آینده و پیشرفت کشور است.

وی با بیان این که دولت در این هشت سال نشان داد به این موضوع توجه عمیق دارد، افزود: توسعه اعتبارات نوسازی مدارس در مقایسه با اعتبارات سایر بخش‌ها شگفت‌آور است که بیشترین و بالاترین رشد را داشته است. البته همچنان نیاز داریم که فرصت های آموزشی را توسعه داده و در اختیار دانش‌آموزان قرار دهیم.

به گزارش ایرنا، مهراله رخشانی مهر رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس درباره کمک های خیرین در اقدام نیک مدرسه ساز گفت: افراد خیر سال ۱۳۹۹، ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای ساخت و تامین فضاهای آموزشی کمک کردند.

برچسب‌ها سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور مدرسه سازی دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور مدرسه سازی دانش آموزان سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور مدرسه سازی دانش آموزان اخبار کنکور مدرسه سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۹۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش نرخ بیکاری در دولت سیزدهم کاهش چشمگیر داشته است

به گزارش خبرنگار مهر، هادی بهداد در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه قرچک گفت: در این دولت بیش از هر دولت دیگری در حوزه افزایش اشتغال تلاش شد و به نتیجه رسید و نرخ بیکاری به صورت چشمگیری نسبت به سال‌های گذشته و دولت‌های قبل کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیاستگذاری و برنامه‌ریزی برای تنظیم روابط کار است، گفت: بررسی مسائل و مشکلات جامعه کارگری، بهبود روابط کارگر و کار فرمایی با بهره‌گیری از سازوکارهای سه جانبه‌گرایی در راستای هدف حفظ و صیانت از نیروی کار در اولویت است.

مدیرکل امور اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: کارگران موتور پیشران اقتصاد کشور هستند، قشری از جامعه که تأثیر بسزایی در رونق هرچه بیشتر و حرکت چرخه اقتصاد کشور خواهند داشت جامعه عزیز کارگری هستند.

وی افزود: در این دولت بیش از هر دولت دیگری در حوزه افزایش اشتغال تلاش شد و به نتیجه رسید و نرخ بیکاری به صورت چشمگیری نسبت به سال‌های گذشته و دولت‌های قبل کاهش داشته است.

بهدادی بیان کرد: بهره‌مندی از شرکت‌های دانش‌بنیان در بهبود عملکرد شرکت‌های تابعه برای رونق و توسعه هرچه بیشتر و بهتر بوده که به نوع خود یک اقدامی جدید و مثبت برای اقتصاد کشور است.

کد خبر 6089162

دیگر خبرها

  • احداث چهار مدرسه خیری در یزد
  • کاهش نرخ بیکاری در دولت سیزدهم کاهش چشمگیر داشته است
  • رویکرد دولت سیزدهم توسعه زیرساخت های آموزشی در خارگ است
  • ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال‌ و بختیاری وجود دارد
  • اقدامات تربیتی و آموزشی برخی معلمان از جنس چندین نسل قبل است/اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس
  • شناسایی ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال و بختیاری
  • نیاز چهارمحال و بختیاری به احداث ۱۰۰۰ کلاس درس
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • آزادی فردی و اجتماعی باید مطابق شریعت باشد
  • ساخت ۶۰ درصد پروژ‌های مدرسه‌سازی با مشارکت مردم