Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-26@13:00:05 GMT

خیران شرکای استراتژیک کمیته امداد

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۰۰۰۴۸

خیران شرکای استراتژیک کمیته امداد

به گزارش جام جم آنلاین زنجان، هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در دیدار با امام جمعه گرماب با اشاره به اینکه فعالیت های اثربخش کمیته امداد در حوزه محرومیت زدایی  و فقرزدایی بر دو محور اصلی توانمندسازی مددجویان تحت حمایت و ایجاد درآمد باثبات برای جامعه هدف این نهاد برنامه ریزی و اجرا می شود، گفت: چشم انداز فعالیت کمیته امداد در حوزه محرومیت زدایی خروج توانمند شدۀ مددجویان عزیز تحت حمایت از چرخه حمایتی این نهاد بوده و با همین نگاه تلاش می شود با ارائه خدمات اثرگذار در حوزه توانمندسازی در قالب مسکن، اشتغال و فرهنگی به عنوان ارکان توانمندساز زمینه استقلال اقتصادی جامعه هدف در یک بازه زمانی مشخص فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه با همین راهبرد ارتقاء خدمات اثرگذار در حوزه اشتغالزایی برای مددجویان تحت حمایت و تدوین و اجرای الگوهای جدید بر اساس توانمندی و مزیت نسبی مناطق مختلف استان از برنامه های مهم این نهاد در این بخش است، ادامه داد : تلاش می کنیم با بهره گیری مناسب از ظرفیت های موجود، قابلیت ها و پتانسیل های مناطق مختلف استان در حوزه اشتغال به توانمندی های مددجویان تحت حمایت پیوند داده شده و از این طریق در کنار پایداری طرح های اشتغال ایجاد شده برای جامعه هدف، در فرآیند توانمندسازی آنان نیز تسریع و تسهیل شود.
صفری ادامه داد: با همین نگاه و بهره گیری از ظرفیت فعالان کسب و کار و کارآفرینان حرفه ای در ایجاد فرصت های شغلی مناسب برای جامعه هدف در قالب دو کلان پروژه راهبری شغلی و هدایت شغلی، بیش از ۱۰۵ میلیارد تومان در حوزه اشتغالزایی خانواده های عزیز تحت حمایت  در سال گذشته سرمایه گذاری شده است.
وی در ادامه به ارائه خدمات مسکن به مددجویان عزیز تحت حمایت به عنوان یکی از ارکان مهم توانمندسازی جامعه هدف اشاره کرد و افزود: بر اساس آمارهای موجود بیش از ۲۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان نیز در حوزه تأمین مسکن مددجویان عزیز تحت حمایت در قالب ساخت، خرید، تعمیر و تکمیل مسکن با بهره گیری از ظرفیت های مردمی و هم افزایی آن با منابع و اعتبارات این نهاد در سال گذشته هزینه شده است.
صفری در ادامه با اشاره به افزایش نصاب مشارکت خیران در برنامه های اجرایی این نهاد، گفت: با گفتمان سازی و جریان سازی در حوزه خیر و احسان و همت همگانی در حوزه کمک مومنانه به نیازمندان، پشتیبانی معنوی ائمه جمعه استان و فضاسازی صورت گرفته شاخص های مشارکت مردم ولایتمدار و نیک اندیش استان زنجان در طرح های اجرایی این نهاد از جمله زکات، اکرام ایتام، صدقات و مراکز نیکوکاری در مقایسه با آمارهای کشوری از جایگاه برتر و بالایی برخوردار است.
وی همچنین اضافه کرد: بر اساس آمارهای موجود برنامه های ابلاغی کمیته امداد استان زنجان در حوزه مشارکتهای مردمی در سال گذشته به صورت کامل محقق شده و خیران به عنوان شرکای استراتژیک این نهاد نقش آفرینی موثری در ارتقاء شاخص های خدمت رسانی به جامعه هدف و افزایش سرمایه های اجتماعی نظام دارند.
سید اسحاق موسوی، امام جمعه گرماب نیز در این دیدار با اشاره به اینکه رویکرد مدیریتی جهادی، میدانی و عملیاتی کمیته امداد استان زنجان در حوزه مبارزه با فقر در این استان موجب ارتقاء اعتماد مردم به این نهاد شده است، گفت: کارکردهای کمیته امداد در حوزه فقر زدایی موجب ایجاد امید در اقشار نیازمند و مایه خرسندی و خوشحالی دوستداران نظام می شود و فعالیت های اثربخش این نهاد در حوزه محرومیت زدایی جای قدردانی دارد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: خدمات رسانی فعالان کسب و کار استان زنجان کمیته امداد جامعه هدف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۰۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانمندشدن بیش از ۴ هزار خانوار کمیته امداد استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، محمدرسول شیخی‌زاده در جشن توانمندسازی مددجویان زیرپوشش استان گفت: یکی از مشکلات اساسی جامعه بحث اشتغال است که کمیته امداد به عنوان یک نهاد اجتماعی و حمایتی امروز با بحث ایجاد اشتغال و انجام کار‌های ارزشمند در این حوزه دو هدف؛ کمک به رفع معضل بیکاری در سطح جامعه و کمک به توانمندسازی خانواده‌ها با حفظ کرامت و شرافت انسانی را دنبال می‌کند.

او به حوزه اشتغال اشاره و تأکید کرد: جشن توانمند سازی بیش از ۴ هزار ۵۹۸ خانوار که ۳ هزار ۱۴۴ خانوار مربوط به سال گذشته و بقیه مربوط به سال ۱۴۰۱ است، روز گذشته برگزار شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان با بیان اینکه به واسطه ایجاد فرصت شغلی ۶ هزار ۷۴۸ نفر دارای شغل شدند، افزود: سال گذشته ۶ هزار ۴۴۵ نفر با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای آموزش کسب کردند و ۴۳۳ نفر از طریق کاریابی‌ها مشغول کار شدند.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور هم گفت: از برنامه‌های در دست اقدام کمیته امداد این است که در کل کشور ۱۱۰ هزار خانوار را از طریق اشتغال، به توانمندسازی برسانند.

صباغیان تصریح کرد: مأموریت اصلی کمیته امداد از ابتدای تشکیل رسیدگی به امور معیشتی و نیاز‌های روزمره مردم بود، اما پس از تاسیس این نهاد مقدس روز به روز با نگاه تحولی که در مجموعه کمیته امداد داشت پویایی خود را حفظ کرد و امروزه نگاه می‌کنیم که از یک نهاد صرفا حمایتی به یک نهاد توانمندساز تبدیل شده است.

به گفته وی، جشن خودکفایی قریب به ۵ هزار خانوار در استان همدان برگزار شد که کمیته امداد از طریق برنامه‌های متنوع توانمندساز که در دستور کار خود داشت با کمک همه مجموعه‌ها، خیرین و دولت مردمی رقم می‌زند.

دیگر خبرها

  • کمک بیش از ۱۰ میلیارد تومانی حامیان به ایتام و فرزندان محسنین
  • کمیته امداد، نهاد پیشران در حوزه اشتغال کشور است
  • افتتاح زائرسرای ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد
  • تجلیل از خیران همراه کمیته امداد در فارس
  • توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از ۱۰۰۰ مددجوی زنجانی
  • ارائه خدمات حقوقی به ۱۰۱۶ مددجوی زنجانی‌
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از هزار مددجوی زنجانی
  • توانمندشدن بیش از ۴ هزار خانوار کمیته امداد استان همدان
  • خودکفایی ۴ هزار و ۵۹۸ مددجوی استان همدان