Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان عسلویه، حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز به‌صورت ویدئوکنفرانسی فاز نهایی "مجتمع استحصال اتان پارسیان" با ظرفیت ورود ۷۵ میلیون مترمکعب گاز در روز را افتتاح کرد.

حسین نوذری در این مراسم اظهار داشت: باید دراین لحظه از اقدام دکتر مخبر بابت پذیرش ریسک ورود به این پروژه پرریسک تشکر و قدردانی کنیم که حمایت‌های ایشان در این ۶ سال باعث شد بتوانیم باوجود سخت‌ترین تحریم‌ها، این طرح ملی را با کمک و ارتقای دانش بومی به سرانجام برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس هیئت‌مدیره شرکت پالایش پارسیان سپهر وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام افزود: همه مردم بدانند که ستاد در پروژه‌ای ورود نمی‌کند که مردم و بخش خصوصی از پس انجام آن بربیایند، این پروژه با سرمایه‌گذاری یک‌میلیارددلاری و ریسک‌پذیری بالا انجام شد.

وی تصریح کرد: برای رساندن گاز استحصال شده از مهر به عسلویه پروژه فوق‌العاده پیچیده‌ای را انجام دادیم که با همکاری دادستان و سایر بخش‌ها انجام شد، بیش از ۶۴ کیلومتر حفر زمین داشتیم و ۳۴ کیلومتر آن را از بین دو رشته‌کوه گذراندیم و برای به ثمر رسیدن این ابر پروژه از دانش بومی در ۱۸ استان استفاده کردیم و ۲۵۰ سازنده در آن دخیل بودند.

نوذری با اشاره به دستاوردهای محیط زیستی این پروژه گفت: این طرح به بهبود محیط‌زیست کمک قابل‌توجهی می‌کند، دراین مجتمع ۵۰۰ هزار مترمکعب گاز دی‌اکسیدکربن از گاز طبیعی گرفته می‌شود و گاز سالم‌تری به دست مردم خواهد رسید و شعله آبی‌تری خواهند داشت، همچنین در محرومیت‌زدایی از منطقه محروم مهر و عسلویه همراه اندازی این پروژه نقش به سزایی خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: میزان خوراک ورودی این مجموعه روزانه ۷۵ میلیون مترمکعب معادل تولید گاز در سه‌فاز پارس جنوبی و تولیدات آن سالانه ۳.۳ میلیون تن انواع ال‌پی‌جی و کاندنسیت است که دو میلیون تن از این محصولات (اتان، بوتان، میعانات شیرین و پروپان) صادر خواهد شد که مبلغ قابل‌توجه یک میلیارد دلار ارزآوری در سال برای کشور خواهد داشت.

رئیس هیئت‌مدیره شرکت پالایش پارسیان سپهر افزود: فرآورده‌های استحصال شده در این پروژه پیش‌ازاین در گاز خانگی می‌سوخت و تبدیل به آلاینده‌ها می‌شد اما از امروز این گازهای گران‌قیمت جداسازی می‌شود.

نوذری به فناوری استفاده شده دراین مجتمع اشاره کرد و گفت: به‌جرئت ادعا می‌کنیم که به‌روزترین تکنولوژی و فناوری‌های روز جهان دراین حوزه باتکیه‌بر دانش متخصصین داخلی دراین پالایشگاه به کار گرفته شده و با راه‌اندازی آن جهش قابل‌توجهی در صنعت نفت کشور رخ خواهد داد.

وی افزود: از دیگر ویژگی‌های متمایز این مجموعه، توان بازیافت ۹۵ درصدی ا‌تان است که بالاترین توان خلوص در کشور به‌حساب می‌آید.

نماینده ستاد اجرایی فرمان امام عنوان کرد: یکی از اهداف ستاد در این‌گونه پروژه‌ها تأکید بر ایجاد اشتغال در کشور است، در همین طرح بیش از ۵۰۰۰ شغل مستقیم و حدود ۲۰ هزار شغل غیرمستقیم ایجاد شده است و به‌جرئت می‌توان گفت این پروژه یکی از مصادیق اتکا و باور به اقتصاد مقاومتی است.

وی خاطرنشان کرد: در سال جهش تولید و تحت شدیدترین تحریم‌های ظالمانه، راه‌اندازی طرح ملی استحصال اتان، نگینی بر تولید ملی و نماد توان متخصصان داخلی است.

حسن روحانی رئیس‌جمهور نیز پس از افتتاح این طرح گفت: از ستاد اجرایی فرمان امام و همه دست‌اندرکاران این پروژه عظیم و بسیار مهم و ارزشمند، تشکر می‌کنم و به مردم مهر و استان فارس تبریک عرض می‌کنیم بابت این پروژه که هم در بحث اشتغال‌زایی و هم بحث محیط‌زیست نقش پررنگی خواهد داشت.

گفتنی است فاز آزمایشی این پروژه بزرگ در بهمن سال ۹۹ توسط محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام افتتاح و فعالیت آن آغاز شده بود.

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: محیط زیست گاز طبیعی امام ستاد فرمان امام تولید اتان عسلویه ابر پروژه افتتاح ستاد اجرایی فرمان امام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۰۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس به مربی تراکتور تبریک گفت

به گزارش ورزش سه، تیم رسانه‌ای پرسپولیس امروز با انتشار یک استوری در صفحه رسمی این باشگاه، چهل و نهمین سالروز تولد حمید مطهری مربی و بازیکن سابق پرسپولیس را تبریک گفت.

حمید مطهری در شرایطی خودش را برای ورود به 50 سالگی آماده می‌کند که به تازگی از کادرفنی تیم ملی ایران جدا شده و قرار است به عنوان مربی تراکتور مشغول به کار شود.

حمید مطهری در تیم پرسپولیس روزهای متفاوتی را تجربه کرد و چه در دوران بازیگری و چه در دوران مربیگری خاطرات خاصی از این تیم به یاد دارد. او در یک مقطع سرمربی امیدهای پرسپولیس بود و پس از آن با حضور یحیی گل محمدی به مدت دو فصل به عنوان دستیار او در این تیم مشغول فعالیت بود که رسیدن به نایب قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا یکی از مهمترین دستآوردهای او با سرخپوشان به شمار می‌رود.

دیگر خبرها

  • نوه دختر امام خمینی در خارج از کشور مشغول چه کاری است؟
  • اجرای بیش از ۲ هزار طرح اشتغالزایی بنیاد برکت در خراسان جنوبی
  • ۱۰ هزار نفر در طرح های صنعتی ایلام مشغول به کار هستند
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • مصلای امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شد
  • ۳۱۹ هزار هکتار از اراضی لرستان در قالب طرح جهش تولید زیر کشت رفته است
  • مصلی امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شد
  • پرسپولیس به مربی تراکتور تبریک گفت
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام
  • توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق سیل زده جنوب