Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@22:41:23 GMT

اختصاص 3000 میلیارد تومان منابع برای راه آهن

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۰۰۳۸۶

اختصاص 3000 میلیارد تومان منابع برای راه آهن

ایسنا/اردبیل رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: دولت بازپرداخت منابع بانکی از محل ماده 56 را برای طرح‌های زیربنایی در استان اردبیل تضمین کرده است.

داود شایقی اظهار کرد: بنده به همراه استاندار اردبیل نشستی را با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه داشتیم و در حوزه‌های مختلف به ویژه راه آهن و توسعه بزرگراه‌های استان اردبیل رایزنی‌ها و پیگیری‌ها برای تخصیص اعتبارات انجام  شد تا همچنان پروژه‌های نیمه تمام در استان اردبیل با تزریق منابع ملی به سرانجام برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به دو رویکرد اصلی استان در سال 1400 و با هدف تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اشاره و خاطرنشان کرد: برای راه آهن اردبیل قرار است از محل منابع اسنادی 200 میلیارد تومان بودجه تزریق شود تا با پرداخت به پیمانکاران روند احداث راه آهن تسریع شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل افزود: رئیس سازمان برنامه و بودجه به جد پیگیر و دغدغه‌مند تکمیل خط ریلی اردبیل – میانه است و بدون محدودیت اعتبار مورد نیاز در سالجاری تزریق شده تا شاهد بهره‌برداری از این پروژه زیربنایی در استان باشیم.

شایقی تصریح کرد: قرار شد در کنار منابع اسنادی 300 میلیارد تومان منابع ملی نیز که در بودجه 1400 برای راه آهن اردبیل پیش‌بینی شده تا پایان اردیبهشت ماه پرداخت شود که معاون رئیس جمهور قول مساعد داده‌اند در اولین پرداختی منابع امسال این اعتبار به استان تزریق شود.

تکمیل بزرگراه‌ها در اولویت مسئولان ملی و استانی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل ادامه داد: در این ملاقات قرار شد تخصیص اعتبار لازم برای توسعه بزرگراه‌ها به ویژه محور رضی به امیرکندی، اردبیل به مشگین‌شهر، گرمی به بیله‌سوار، پارس‌آباد به مشگین‌شهر، اردبیل – سرچم و محور کلور – درام در جنوب استان مورد توجه قرار گرفته و کسری منابع اعتباری آنها تا حدودی جبران شود.

شایقی گفت: پیش‌بینی شده که سالانه 50 تا 60 کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل عملیاتی شود که توسعه بزرگراه‌ها می‌تواند به ارتقای ایمنی و سلامت در ترددها کمک کند.

وی بیان کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل از اولین روزهای سال جدید با پشتکاری مثال زدنی احداث و توسعه بزرگراه‌ها را هم در شمال و هم جنوب استان اردبیل با قوت و قدرت به پیش می‌برد که با تلاش پیمانکاران امیدواریم امسال 50 تا 60 کیلومتر تعهد سالانه توسعه بزرگراه‌ها به سرانجام رسیده و آماده افتتاح شود.

بهره‌مندی وسیع اردبیل از منابع ماده 56

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل اضافه کرد: با همراهی سازمان برنامه و بودجه مجوز ماده 56 با تضمین دولت در بازپرداخت این منابع برای پروژه‌های مختلف عمرانی در نظر گرفته شده تا با پشتیبانی بانک‌ها پروژه‌های زیربنایی و اساسی به سرانجام برسد.

شایقی نمونه این پروژه‌ها را در بهره‌مندی از ماده 56 محور پارس‌آباد به مشگین‌شهر و اردبیل به سرچم اعلام کرد و گفت: بیش از یک هزار میلیارد تومان منابع از محل ماده 56 برای این پروژه‌های توسعه‌ای بزرگراهی در استان اردبیل تامین شده و قرار است با تضمین دولت این منابع صرف عمران و آبادانی استان اردبیل شود.

وی افزود: پیش از این نیز برای تکمیل سد و پایاب آنها در مشگین‌شهر، گرمی و کوثر از این محل منابعی تامین شده و مجتمع‌های آبرسانی و تصفیه خانه فاضلاب اردبیل نیز از اعتبارات ماده 56 بهره‌مند شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی منطقه اردبیل مدیریت و برنامه ریزی اردبیل راه آهن اردبیل میانه راه آهن اردبیل رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل توسعه بزرگراه ها استان اردبیل میلیارد تومان مشگین شهر پروژه ها راه آهن ماده 56

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۰۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای جبران خسارت سیل سیستان و بلوچستان اختصاص داد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: با پیگیری استاندار، هیأت وزیران در جلسه روز دوازدهم اردیبهشت ماه و به پیشنهاد مشترک وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به صورت تنخواه برای جبران خسارت‌های سیل سیستان و بلوچستان اختصاص داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی استانداری، منصور بیجار اظهار کرد: فعالیت سامانه بارشی بی‌سابقه در ۵۰ سال اخیر در روزهای پایانی فروردین ماه ۱۴۰۳ در بیش از ۱۰۰ هزار کیلومتر مربع از سرزمین استان با بارش‌های رگباری سنگین فعالیت کرد.

وی ادامه داد: این بارش‌ها موجب طغیان رودخانه‌های فصلی، زیر آب رفتن اراضی مسکونی و باغات، سرریز شدن سدهای مهم استان در مدتی کوتاه و ایراد خسارات قابل توجه به زیرساخت‌های حساس و مهم اقتصادی و عمرانی گشت که حجم خسارت‌ها در برآورد اولیه ۱۱ هزار و ۷۳۰ میلیارد تومان محاسبه شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: اقدامات مدیریتی قبل از وقوع بحران و اطلاع رسانی به موقع به همراه حضور میدانی مدیران دستگاه‌های اجرایی تشریک مساعی و حضور مقامات عالی وزارت کشور، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، معاونین وزرای نیرو، راه و شهرسازی، معاون جمعیت هلال احمر و سایر مسئولان کشوری و استانی موجب گردید بحران به خوبی مدیریت و در حال حاضر در مرحله ارزیابی کامل خسارات و آغاز بازسازی در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری استاندار سیستان و بلوچستان، هیأت وزیران در جلسه ۱۲ اردیبهشت به پیشنهاد مشترک وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به صورت تنخواه برای جبران خسارت‌های سیل سیستان و بلوچستان اختصاص داد.

کد خبر 751864

دیگر خبرها

  • دولت ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای جبران خسارت سیل سیستان و بلوچستان اختصاص داد
  • قم آماده استقبال از رئیس‌جمهور / نصب بیش از ۳۰۰۰ متر مربع بنر در ۲۵۰ نقطه شهر
  • قم آماده استقبال از رئیس‌جمهور / نصب بیش از ۳۰۰۰ مترمربع بنر در ۲۵۰ نقطه شهر
  • اختصاص ۴ هزار میلیارد برای اقتصاد دانش بنیان به به ۲۵ استان
  • سرپرست اداره کل دارو منصوب شد
  • اختصاص ۸۲ میلیاردتومان اعتبار برای ساخت پروژه دفاع مقدس در گلستان
  • مصوبات سفر نخست رئیس‌جمهور به قم اجرایی نشده است
  • با ۱۴ اثر جدید به نمایشگاه کتاب می‌آییم/ غرفه انتشارات را هرروز به یکی از شهدا اختصاص دادیم
  • استان اردبیل در تنش آبی قرار دارد
  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد