Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسابرسی ایران از اروپا برای نقض حقوق ایرانیان، بازتاب بیانات رهبر انقلاب درباره مذاکرات وین، دیدار عراقچی با وزیر امور خارجه اتریش، روحانی: می‌توانیم غنی‌سازی ۹۰ درصد را انجام دهیم برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، حسابرسی ایران از اروپا برای نقض حقوق ایرانیان،  بازتاب بیانات رهبر انقلاب درباره مذاکرات وین،  دیدار عراقچی با وزیر امور خارجه اتریش، روحانی: می‌توانیم غنی‌سازی ۹۰ درصد را انجام دهیم از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در پنجشنبه ۲۶ فروردین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسابرسی ایران از اروپا برای نقض حقوق ایرانیان

علی باقری‌کنی دبیر ستاد حقوق بشر ایران و معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه با انتشار توییتی در خصوص دیدار عصر روز گذشته سفیر پرتغال و تحویل نامه اعتراضی به نقض حقوق ایرانیان توسط اروپا، نوشت: "سفیر پرتغال که کشورش رییس دوره‌ای اتحادیه اروپاست دعوت شد و امروز به ستاد آمد؛ نه برای یک خوش و بش دیپلماتیک‌؛ جهت حسابرسی از اروپا برای نقض حقوق ایرانیان.

وی در ادامه آورده است: به سفیر گفتم قتل کودکان بیمار به خاطر تحریم دارو و حمایت از تروریست‌های قاتل ۱۷ هزار ایرانی در کدام بخش از مقررات و اسناد حقوق بشر اروپایی جای دارد؟ اتحادیه اروپا برای این که نشان دهد دغدغه حقوق بشری دارد، باید با دو گزارشگر «بررسی نقش اشخاص اروپایی در وضع و اجرای تحریم» و «بررسی شرایط بغرنج زندانیان ایرانی در اروپا» همکاری کند.

 

 

انتقاد از حرف‎های باطل دولت بایدن/آمریکا برای احیای توافق تحریم‌ها را لغو کند

مذاکرات هسته ای در سال جاری با جدیت بیشتری در حال ادامه است تا جایی که امروز (پنجشنبه 26 فروردین) نشست کمیسیون مشترک برجام به صورت حضوری ساعت ۱۵ به وقت تهران در گراند هتل وین آغاز می‌شود. سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان ریاست هیأت ایرانی را در این گفت‌وگوها به عهده دارد. نمایندگانی از سایر دستگاه‌ها از جمله بانک مرکزی، وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی نیز در این نشست حضور دارند.

 

بنابراین گزارش، در راستای برگزاری این نشست و با ادامه دار شدن مذاکرات هسته ای رهبر معظم انقلاب تاکیدات دوباره ای را در بیانات روز گذشته شان در محفل انس با قرآن که به مناسبت اولین روز از ماه مبارک رمضان برگزار شد داشتند. ایشان تاکید داشتند که سیاست کشور را در خصوص برجام و تحریم‌ها در سخنان عمومی اعلام و در جلسات با مسئولان یا به صورت مکتوب نیز به آنها بیان کرده‌ایم بنابراین سیاست کشور معلوم است که باید چه کاری انجام بدهند. تشخیص مسئولان این است که بروند مذاکره کنند تا همین سیاست را اِعمال کنند که در این زمینه بحثی نداریم اما باید مراقبت شود که مذاکره فراسایشی نشود چرا که برای کشور ضرر دارد.

 

رهبر انقلاب اسلامی هدف آمریکایی‌ها از تأکید و اصرار بر مذاکره را تلاش برای تحمیل یک حرف باطل دانستند و افزودند: منطق جمهوری اسلامی مبنی بر اینکه که اول باید آمریکا تحریم‌ها را بردارد زیرا به آنها اطمینانی وجود ندارد و قبلاً بارها نقض عهد کرده‌اند، به‌گونه‌ای است که حتی بعضی مذاکره‌کنندگان اروپایی نیز قبول دارند و در جلسات خصوصی آن را تصدیق می‌کنند اگرچه در مقام تصمیم‌گیری تسلیم آمریکایی‌ها هستند و از خود استقلالی ندارند. غالب پیشنهادهای آمریکایی‌ها، متکبرانه و تحقیرآمیز است و حتی قابل نگاه کردن هم نیست.

 

این در حالی است که سیدعباس عراقچی، مذاکره‌کننده ایران در گفت‌وگوهای وین، پس از بیانات مقام معظم رهبری در ارتباط با مذاکرات، یک پست اینستاگرامی منتشر کرد و نوشت: «حسبنا الله و نعم الوکیل»

 

این گزارش می افزاید: بیانات رهبر معظم انقلاب درباره مذاکرات وین و تحریم‌ها از سوی بسیاری از رسانه های خارجی منتشر شد و بازتاب گسترده ای داشت.

 

دیدار عراقچی با وزیر امور خارجه اتریش

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امورخارجه و رییس هیات مذاکره کننده کشورمان که برای ادامه مذاکرات به وین سفر کرده است روز چهارشنبه (۲۵ فروردین ۱۴۰۰) با الکساندر شالنبرگ وزیر امور خارجه اتریش دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

می‌توانیم غنی‌سازی ۹۰ درصد را انجام دهیم/ما به دنبال بمب هسته‌ای نیستیم

حجت الاسلام حسن روحانی روز پنجشنبه در شصت و سومین برنامه افتتاح که به بهره برداری از چهار طرح ملی صنایع پتروشیمی اختصاص داشت با اشاره به سال تولید ملی و مانع زدایی ها، گفت: مانع زدایی ها برای ما بسیار  اهمیت دارد تا دولت تا آخرین روز و آخرین ساعت همه تلاش خود را برای به سرانجام رساندن طرح ها به کار ببرد.

 

رییس جمهوری با بیان چند برنامه مهم دولت دوازدهم در یکصد روز پایانی دولت، افزود: یکی از برنامه های مهم دولت، سلامت مردم و مساله مبارزه با کرونا است. در روزهای پایانی برای مبارزه با کرونا باید اقدامات ویژه انجام دهیم که بخشی از آن مربوط به واکسن می‌شود از جمله خرید و واردات واکسن در کشور و به ثمر نشستن واکسن‌هایی که در داخل تولید می‌شود تا مردم شرایطی را احساس کنند که آرامش بیشتری داشته باشند.

 

رییس جمهوری اضافه کرد: چنانچه بتوانیم در سطح وسیعی یعنی به ۶۰ تا ۷۰ درصد مردم واکسن تزریق شود، این زنجیره را قطع و سلامت مردم را تضمین می شود حتی اگر این ویروس باز هم باشد و جولان دهد. البته پروتکل های بهداشتی را بعد از واکسن هم باید مراعات کنیم و برای ما مهم است که توصیه های بهداشتی رعایت شود. در این یکصد روز باقیمانده، مساله مقابله جدیتر با ویروس کرونا بویژه جهش آخر آن که نوعی انگلیسی و بسیار خطرناک است را خواهیم داشت.

 

رییس دولت تدبیر و امید برنامه دوم دولت را در یکصد روز پایانی دولت،  شکستن تحریم عنوان کرد و گفت: الان سربازان مقدم دیپلماسی ما در وین در حال تلاش هستند و برای ما مهم نیست دشمن چه زمانی به عقل بر می‌گردد و در برابر قانون تواضع می‌کند اما یقین داریم برای آمریکا و بقیه کشورهایی که در داخل برجام بودند، راهی جز این وجود ندارد و تنها راه موجود این است که به قطعنامه ۲۲۳۱ و به توافق برجام به طور کامل عمل کنند که اگر چنین کنند بلافاصله بعد از راستی‌آزمایی هایی که زمانش خیلی طول نمی کشد به تمام تعهدات برجامی خود برمی گردیم.

 

مستند «لشکر زینبی» امروز پخش می‌شود

مستند «لشکر زینبی» که روایتی از تصاویر منتشرنشده‌‌ی دیدار خانواده‌های شهدای مدافع حرم با رهبر معظم انقلاب است، پنج‌شنبه 26 فروردین ساعت 20:10 از حساب‌های KHAMENEI.IR و شبکه‌ اول سیما منتشر می‌شود.

همچنین این مستند در روز جمعه 27 فروردین ساعت 21:10 از شبکه‌ پنج سیما و روز شنبه 28 فروردین ساعت 21 از شبکه‌ مستند پخش خواهد شد.

این مستند به همت مؤسسه پژوهشی- فرهنگی انقلاب اسلامی (دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای) و به کارگردانی محسن اردستانی تهیه و تولید شده است.

مستند  لشکر زینبی اولین قسمت از مجموعه «این ستاره‌ها» است که قصد دارد به مرور، گوشه‌ای از جلسات و ارتباط همیشگی رهبر معظم انقلاب با خانواده معزز شهدا را به نمایش درآورد.

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار اروپا برای نقض حقوق ایرانیان وزیر امور خارجه اتریش رهبر معظم انقلاب بیانات رهبر مذاکره کنند رهبر انقلاب تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۰۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی دولتمرد حسن روحانی از وضعیت اقتصادی؛ سال سختی پیش‌رو است

مهدی کرباسیان، اقتصاددان و معاون وزیر صنعت در دولت روحانی در پاسخ به این پرسش که نرخ تورم تا پایان امسال چه مسیری را طی خواهد کرد؟ می‌گوید: به نظر من هر اقدامی که بانک مرکزی برای کنترل نرخ ارز با ندادن تسهیلات و نقدینگی داشت، توانست تا حدی جلوی رشد شدید قیمت‌ها را بگیرد.

به گزارش خبرآنلاین، وی البته با اشاره به افزایش نرخ ارز در یکی دو ماه اخیر، می‌افزاید: واقعیت این است که وقتی ۴۵ تا ۵۰ درصد تورم داریم، این نشان می‌دهد که ارزش پول ملی دارد می‌افتد.

او متذکر می‌شود: به نظر می‌رسد سال ۱۴۰۳ سال سختی باشد، اما امید دارم با یکدست شدن دولت و مجلس و حمایت رهبری از دولت، از این بحران‌ها با تصمیمات جسورانه، عقلایی و با مشورت عقلا بگذریم.

کرباسیان یادآور می‌شود: می‌توان نرخ تورم را در حدود ۴۰، ۴۵ درصد نگه داشت، اما در مقابل رکود تشدید می‌شود. وقتی حقوق ۲۰ درصد افزایش پیدا کند، هزینه‌ها پایین باشد، پولی نمی‌چرخد و رکود ایجاد می‌شود.

کرباسیان در پاسخ به این پرسش که نرخ ارز در سال ۱۴۰۳ چه مسیری را طی خواهد کرد؟ به این جمله بسنده می‌کند: این منوط به این است که چقدر درآمد ارزی و نفتی داشته باشیم.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: «افزايش قيمت‌ها كاهش تورم»، مردم چگونه باوركنند؟! راز تورم دو رقمی در ایران

دیگر خبرها

  • بیانات رهبر انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه کارگری است
  • سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو
  • تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح اتمی + عکس
  • (اینفوگرافیک) تمام «نه»‌های رهبر انقلاب به سلاح اتمی
  • بیانات مهم رهبر انقلاب درباره تسلیحات ایران
  • صوت بیانات رهبر انقلاب در دیدار با کارگران
  • ببینید | بیانات رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران
  • ببینید | بیانات رهبر انقلاب درباره تسلیحات ایران
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؛ ۱۱۹ درصد افزایش یافت
  • پیش بینی دولتمرد حسن روحانی از وضعیت اقتصادی؛ سال سختی پیش‌رو است