Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، مجمع جهانی بیداری اسلامی طی بیانیه ای اقدام خرابکارانه در سایت غنی سازی شهید احمدی روشن نطنز را محکوم و اعلام کرد: رژیم‌ صهیونیستی‌ سناریوهای‌ متعددی‌ جهت‌ ضربه‌زدن‌ به‌ ایران در دست اجرا دارد و یکی از این سناریوها حمله‌ به‌ مراکز هسته‌ای‌ و دفاعی‌ است.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

رژیم‌ صهیونیستی مهمترین و بزرگ ترین تهدیدی است‌ که‌ منافع‌ و امنیت‌ جهان‌ اسلام‌ را در معرض‌ خطر قرار داده‌ و با در اختیار داشتن‌ سلاح های‌ کشتار جمعی‌ و هسته‌ای‌ و برخورداری از پیوندهای‌ بسیار عمیق‌ شبکه‌های‌ مالی‌ در کشورهای‌ توسعه‌ یافته‌ و نفوذ بر نظامهای‌ سیاسی‌ این‌ کشورها، به‌ یکی‌ از مهمترین‌ منابع‌ تهدید اقتصادی‌ و نظامی‌ و به‌ تبع‌ آنها تهدیدهای‌ اجتماعی‌ علیه‌ امت اسلامی، مردم منطقه‌ و بلکه جهان تبدیل‌ شده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اشغال‌ قدس‌ شریف‌ نخستین‌ قبله‌ مسلمانان، آوارگی‌ صدها هزار تن‌ از مسلمانان‌ فلسطین‌ و رجزخوانی های‌ پیاپی‌ سردمداران‌ رژیم‌ صهیونیستی‌ علیه‌ جهان‌ اسلام‌ و تهدید به تحقق رویای دستیابی به سرزمین های اسلامی از نیل‌ تا فرات، از جمله مواردی هستند که مبارزه‌ با آن را به یک وظیفه دینی و انسانی بدل نموده است.

انقلاب‌ اسلامی‌ با تاسی به اصول‌ عزت‌مندانه‌ اسلامی‌ و آیه‌ شریفه‌ «لن‌ یجعل‌ الله‌ للکافرین‌ علی‌المؤمنینن‌ سبیلا»، ‌ مسلمانان‌ جهان‌ را به‌ بازگشت‌ به‌ اسلام‌ فرا خواند و از ایشان خواست تا نسبت‌ به‌ مهمترین‌ مسئله‌ جهان‌ اسلام‌ که‌ همان‌ اشغال‌ سرزمین‌ فلسطین‌ به‌ دست‌ نیروهای‌ بیگانه‌ است، بی‌اعتنا نباشند. مخالفت‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ پیامدهای‌ بسیار جدی‌ برای‌ رژیم‌صهیونیستی‌ دربرداشت. با سرنگونی‌ رژیم‌ شاه‌ در ایران‌ و روی‌ کار آمدن‌ نظام‌ اسلامی، اسرائیل‌ تنها متحد خود در منطقه‌ را از دست‌ داد و در مقابل موجب‌ شد تا روح‌ تازه‌ای‌ در کالبد جریان‌ مبارزه‌ با این‌ رژیم‌ دمیده‌ شود. بازگشت‌ مسلمانان‌ به‌ اصول‌ اسلامی‌ وضعیت‌ را به‌ شکلی‌ بنیادین ‌تغییر داده‌ است. در مورد فلسطینان‌ این‌ بازگشت‌ به‌ ظهور "انتفاضه‌" انجامید، انقلابی‌ که ‌رژیم‌ صهیونیستی‌ را با بن‌بست‌ جدی‌ در نحوه‌ تعاملاتش‌ با فلسطینان‌ قرار داد.

رژیم‌ صهیونیستی‌ به تبع آنچه از جمهوری اسلامی نسبت به خود متصور است سناریوهای‌ متعددی‌ جهت‌ مقابله‌ و ضربه‌زدن‌ به‌ این نظام مقدس طراحی‌ کرده و در دست اجرا دارد و یکی از این سناریوها حمله‌ اسرائیل‌ به‌ مراکز هسته‌ای‌ و دفاعی‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ است‌ و تهدید مکرر ایران توسط مقامات‌ اسرائیلی، به شهادت رساندن دانشمندان هسته ای ایرانی و ... را در دستور کار داشته و دارد.

نمونه اخیر چنین اقدام بزدلانه و خبیثانه دشمنان راه حق را در خرابکاری سایت غنی سازی شهید احمدی روشن نطنز شاهد بودیم که شواهد اساسی آشکاری، دست داشتن و مسئولیت رژیم اسرائیل در این حمله تروریستی را نشان می دهد و نمونه دیگری از تروریسم است که توسط شنیع ترین رژیم تروریستی با هدف به خطر انداختن صلح و امنیت بین المللی، تهدید تمامیت سرزمینی، بی ثباتی منطقه و سد نمودن توسعه اقتصادی- اجتماعی ملت های مستقل برنامه ریزی، سازماندهی و تامین مالی شده است.

این عمل خرابکاری تداوم همان اقدامات تروریستی است که از یک دهه قبل با ترور چندین دانشمند هسته ای ایران در سال های ۲۰۱۰، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ آغاز شد، که مستلزم توجه مناسب از سوی جامعه بین المللی و سازمان های بین المللی مرتبط می باشد.

این رژیم علاوه بر تمامی جنایاتی که در دهه های گذشته مرتکب شده و کماکان می شود، نه تنها در اقدامات تروریستی علیه ایرانیان دخیل بوده، بلکه مستقیم و غیر مستقیم در ترور چندین شخصیت مسلمان و دانشمند دیگر در کشورهای مختلف نیز دست داشته است.  

مجمع جهانی بیداری اسلامی قویاً خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای نطنز در ایران را محکوم کرده و بر حق ایران برای انجام هر اقدامی در جهت محافظت از تاسیسات خود و واکنش مناسب و مقتضی به این حرکت تروریستی و نیز برخورداری و توسعه صلح آمیز برنامه هسته ‌ای در زمینه های مختلف از جمله کشاورزی، بهداشت، صنعت و تولید برق هسته ای تاکید می نماید و این اقدامات خرابکارانه نیز می بایست توسط آژانس و کشورهای عضو محکوم شود.

در این میان امت اسلامی به ویژه ملت ‌های منطقه باید با یکدیگر برای مقابله با زورگویی استعمارگران، زورمندان و سلطه گران همکاری کنند.
در پایان، مجمع جهانی بیداری اسلامی آماده است تا به تلاش ها و همکاری خود با علما، شخصیت ها و نخبگان کشورهای اسلامی ادامه دهد تا سایه شوم زورگویان و شیطان صفتان را از سر امت اسلامی کوتاه نموده و ارزش های ژرف و بلند اسلامی که همانا صلح، عدالت و کرامت انسانی است را در سراسر گیتی بگستراند.

مجمع جهانی بیداری اسلامی

کد خبر 5190020 سید مهدی حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: نطنز مجمع جهانی بیداری اسلامی اسرائیل مجلس شورای اسلامی صحن مجلس برجام سید عباس عراقچی ایالات متحده امریکا نطنز شورای نگهبان حسن روحانی محمد جواد ظریف انتخابات 1400 مذاکرات هسته ای سازمان انرژی اتمی کره جنوبی ماه مبارك رمضان مجمع جهانی بیداری اسلامی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۱۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا در پشت نقاب حقوق بشر پنهان شده است

ایسنا/لرستان رئیس جهاد دانشگاهی لرستان گفت: آمریکا در پشت نقاب حقوق بشر پنهان شده است.

فرهاد فرامرزیان در گفت‌وگو با ایسنا ضمن محکوم کردن رفتار وحشیانه پلیس آمریکا در ضرب و شتم و بازداشت دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی، بیان کرد: این اعتراضات مورد توجه جامعه بین‌الملل قرار گرفته است اما رسانه‌های بیگانه اقدام به پنهان کردن خشنونت پلیس آمریکا و سانسور یا کوچک‌نمایی اعتراضات دانشجویی به جنایات رژیم صهیونیستی می‌کنند.

وی با بیان اینکه بعد از حملات وحشیانه شجره خبیثه رژیم صهیونیستی و حمایت آمریکا و استکبار جهانی از آن شاهد موج جدیدی از بیداری اسلامی و اعتراضات جامعه دانشگاهی در کشورهای جهان به ویژه در اروپا و آمریکا هستیم، خاطرنشان کرد: استکبار جهانی می‌داند که فریاد حق طلبی و انسان‌های آزاده در حمایت از مردم مظلوم فلسطین هرگز خاموش نخواهد شد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان لرستان با بیان اینکه رفتار آمریکا در سرکوب اعتراضات دانشجویی به کشتار مردم بی‌گناه فلسطین نشان داد که ادعای حقوق بشری آمریکا دروغی بیش نیست، ادامه داد: استکبار جهانی در رأس آن آمریکا همواره در پشت نقاب حقوق بشر پنهان شده است اما امروز جامعه جهان متوجه این امر شد.

وی با تأکید بر اینکه ضرب و شتم دانشجویان توسط پلیس آمریکا نشان داد حقوق بشر آمریکایی در حد یک شعار است، تصریح کرد: دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی خواهان قطع ارتباط و حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی هستند.

فرامرزیان گفت: امروزه دانشجویان و مجموعه دانشگاه‌ها  که به فرموده حضرت امام مبدا تحولات کشور هستند باید با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها در جهت دفاع از مردم فلسطین و آزادی قدس تلاش کرده و ضمن ابراز همدردی با مردم غزه، حمایت خود را ازاقدام ضد صهیونیستی دانشجویان دانشگاه‌های جهان اعلام کنند.

رئیس جهاددانشگاهی لرستان با یادآوری اینکه حضور نظامیان در دانشگاه و اخراج و بازداشت اساتید و دانشجویان رفتاری خلاف قوانین آموزشی در جهان است ، گفت: این رفتار برحقانیت نظام جمهوری اسلامی ایران در خصوص حقوق بشر دروغین آمریکا مهر تایید زد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی برای آزاداندیشی، حق گویی و حق طلبی حرمت قائل است و آمریکا باید حقوق بشر را از جمهوری اسلامی ایران یاد بگیرد.

فرامرزیان با اشاره به اینکه عملیات طوفان الاقصی و عملیات وعده صادق پایه‌ها و ستون استکبار جهانی را به لرزه درآورده است، گفت: به فضل خدا به‌زودی شاهد نابودی رژیم کودک‌کش صهیونیستی و آزادی قدس شریف خواهیم بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خلیفه کل ارامنه آذربایجان اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد
  • خلیفه‌ کل ارامنه آذربایجان اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد
  • نمایندگان اقلیت‌های دینی هتک حرمت قرآن در سوئد را محکوم کردند
  • نمایندگان اقلیت‌های دینی هتک حرمت قرآن کریم در سوئد را محکوم کردند
  • واکنش مجمع جهانی بیداری اسلامی به سرکوب اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا
  • شش پیشنهاد ایران به سران کشور‌های اسلامی در خصوصی رژیم صهیونیستی
  • امروز نظام جمهوری اسلامی باعث سربلندی محور مقاومت و کل جهان اسلام شده‌ است
  • انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری جهانی شده است
  • جنبش دانشجویی عامل فروپاشی اندیشه استکبار جهانی
  • آمریکا در پشت نقاب حقوق بشر پنهان شده است