Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-26@08:29:00 GMT

آمریکا ۳۲شخص و نهاد روسی را تحریم کرد

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۰۲۱۵۴

وزارت خزانه‌داری آمریکا ضمن اعلام تحریم علیه ۳۲ فرد و نهاد روسی، از ده دیپلمات این کشور خواست آمریکا را ترک کنند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، این وزارتخانه علاوه بر اعلام تحریم‌های جدید که به بهانه دخالت روسیه در انتخابات آمریکا و حمله سایبری علیه این کشور وضع شده‌اند، به ده دیپلمات روس دستور داد آمریکا را ترک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرنگار بخش کاخ سفید پایگاه خبری «بلومبرگ» روز گذشته (چهارشنبه) گزارش کرد که دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا قصد دارد، ۱۲ فرد روس از جمله مقام‌های دولتی و اطلاعاتی و ۲۰ نهاد روس را به اتهام مداخله در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و حمله هکری به شرکت‌های آمریکایی تحریم کند.

اعلام وضع این تحریم‌ها در حالی صورت می‌گیرد که «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین امروز (پنجشنبه) با اشاره به انتشار برخی گزارش‌ها مبنی بر تصمیم واشنگتن برای تحریم افراد و نهادهای روسی به بهانه مداخله در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا تأکید کرد که مسکو با اقدامات متقابل پاسخ تحریم‌های آمریکا را خواهد داد.

پسکوف هشدار داد: «رویکرد ما در خصوص تحریم‌ها تغییر نمی‌کند. ما هرگونه وضع تحریم‌ها را محکوم می‌کنیم و آن را غیرقانونی می‌دانیم و بر اساس اصل اقدام متقابل پاسخ خواهیم داد تا به بهترین شکل منافع خود را تضمین کنیم».

وی در ادامه تحریم‌های آمریکا علیه روسیه را مانعی بر سر دیدار احتمالی «جو بایدن» و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه خواند و گفت که این گونه اقدامات آمریکا موجب تسهیل دیدار بین رؤسای جمهور آمریکا و روسیه نمی‌شود.

اواسط ماه مارس، سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا با انتشار گزارشی مدعی شدند که پوتین مجوز «عملیات نفوذ» دولت روسیه برای تضعیف بایدن در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ و ایجاد تفرقه سیاسی در آمریکا را صادر کرده است.

با این حال، کرملین گزارش اطلاعاتی آمریکا را «کاملاً بی‌اساس» توصیف کرده است و تأکید کرده است که این تنها بهانه‌ای برای وضع محدودیت‌های جدید برای روسیه است.

بایدن در ماه مارس سال جاری میلادی طی مصاحبه‌ای با شبکه «ای بی سی نیوز» آمریکا، پوتین را قاتل خطاب کرد و ادامه داد در صورتی‌که نقش روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تأیید شود، رئیس‌جمهور روسیه باید تاوان بدهد.

پوتین نیز در واکنش به این اظهارات،‌ برای بایدن آرزوی خوب کرد و از او خواست که دعوت وی را برای شرکت در یک مناظره آنلاین و زنده بپذیرد تا پاسخ وی را بدهد که بایدن حاضر به پذیرش آن نشد.

روسیه به طور مکرر هرگونه اتهام حمله سایبری به آمریکا را رد کرده و این گونه اتهامات را بی‌اساس خوانده است.

منبع: فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: آمريكا تحریم روسيه انتخابات ریاست جمهوری تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۲۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معافیت ایرباس از تحریم های روسیه

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز اتاوا در بسته تحریمی ماه فوریه خود علیه مسکو، عرضه تولیدات غول تیتانیوم روسی وی‌اس‌ام‌پی‌او-آویسما، بزرگترین تولیدکننده تیتانیوم فرآوری‌شده در جهان را ممنوع کرد. این فلز برای صنعت هوافضا مهم و به دلیل استحکام نسبت به وزن آن ارزشمند است.

ایرباس کانادا بدون اشاره به جدول زمانی اظهار کرد: «ایرباس از اعمال تحریم‌های دولت کانادا بر وی‌اس‌ام‌پی‌او آگاه است و مجوز لازم را برای فعالیت‌های ایرباس مطابق با تحریم‌های قابل‌اجرا دریافت کرده است».

در حالی که اتحادیه اروپا به دنبال تشدید درگیری، بین روسیه و اوکراین، در ماه فوریه ۲۰۲۲ مسکو را به‌طور گسترده تحریم کرده اما از قرار دادن وی‌اس‌ام‌پی‌او در لیست سیاه خودداری کرده است. معافیت دولت کانادا برای آزادی عمل ایرباس در واردات جت‌های تولید شده در اتحادیه اروپا و ساخته شده با تیتانیوم روسی ارائه شده است.

ایرباس اعلام کرد که در سال ۲۰۲۲ از تیتانیوم روسی جدا می‌شود و مایکل شول هورن، مدیرعامل دفاع و فضای ایرباس در دسامبر همان سال گفت: «این جدایی چند ماه خواهد بود و به مدت سال نیست».

کد خبر 6087402 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید غرب مرتبط با ایران و روسیه
  • آمریکا تحریم های جدید علیه ایران و روسیه اعمال کرد
  • غرب تحریم‌های مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • آمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • نقش بی‌اهمیت تحریم‌های تازه آمریکا در معادلات ایران
  • معافیت ایرباس از تحریم های روسیه
  • هیل: همه رؤسای جمهور آمریکا در تحریم ایران شکست خورده‌اند
  • اگر در مقابله با ایران به دودلی ادامه دهیم به زودی به نقطه‌ای می رسیم که دیگر گزینه‌ای نداریم
  • بی‌اعتنایی بازار نفت به اقدامات آمریکا علیه صادرات نفت ایران
  • هیل: همه رؤسای ‌جمهور آمریکا در تحریم‌ ایران شکست خورده‌اند