Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی فاضلی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به نحوه آزمون، تدریس و تحول دروس معارف دانشگاه‌ها گفت: دروس معارف در نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰-۹۹، با توجه به تدابیری که از قبل اندیشیده شده بود و تجربیاتی که در اواخر بهار سال ۹۹ به دست آمد با برنامه ریزی منسجم‌تری در دو بخش استفاده از سامانه آموزش مجازی دانشگاه‌ها و سامانه آموزش مجازی مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نحوه برگزاری آزمون دروس معارف

وی درباره نحوه ارزیابی دروس معارف افزود: ۵ تا ۸ نمره از این دروس در سامانه آموزش مجازی دانشگاهیان نهاد به عنوان فعالیت کلاسی مکمل و ۱۲ نمره با تدریس اساتید در سامانه آموزش مجازی دانشگاه‌ها ثبت شد، البته اینکه چه نمره‌ای اختصاص داده شود در اختیار استاد و مدیر گروه معارف هر دانشگاه است.

رئیس مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: استاد و مدیر گروه معارف هر دانشگاه می‌تواند نسبت نمره را بر اساس اقتضائات روز هر دانشگاه تنظیم کند، ولی در مجموع نمره به صورت ترکیبی است.

برگزاری آزمون‌ها و دروس معارف در ۲۴ ساعت شبانه روز و ۷ روز هفته

وی افزود: خوشبختانه بیش از ۹ میلیون آزمون در سامانه آموزش مجازی دانشگاهیان نهاد برگزار شده که این عدد بسیار خوبی است و زیرساخت‌ها در سامانه آموزش مجازی نهاد براساس استاندارد روز دنیا آماده شده و قطعی اینترنت نداشتیم. آزمون‌ها و دروس معارف در ۲۴ ساعت شبانه روز و ۷ روز هفته، برخلاف سامانه رایج دانشگاه‌ها که در ساعت مشخص کلاس‌ها تشکیل می‌شود دایر بوده و به صورت ۲۴ ساعته در خدمت دانشجویان هستیم.

فاضلی ادامه داد: از نظر مشارکت دانشجویان هم خوشبختانه با مشارکت خوبی از سوی دانشجویان مواجه شدیم به طوری که اغلب دانشجویان که درس معارف داشتند، توانستند از محتوای فرهنگی، تربیتی و حتی مهارتی در کنار درس معارف استفاده کنند.

ایجاد تحول در محتوای دروس معارف

وی افزود: برنامه‌های امسال مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان نهاد به سمت ایجاد تحول در محتوای دروس معارف و جذابیت بخشی به مباحثی است که متناسب با ذائقه دانشجویان و جوانان باشد، بر همین اساس بخش تولیدات مجازی را تنوع بیشتری خواهیم داد و به حوزه نیازهای دانشجویان و جوانان در مباحثی مانند مهارت زندگی، سبک زندگی اسلامی، مدیریت خویشتن، مدیریت ارتباط با دوستان و خانواده و حتی اشتغال بعد از دانشگاه توجه داشته و برنامه ریزی لازم را انجام داده‌ایم.

رئیس مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: امروزه میان دانشگاه و بازار کار خلائی احساس می‌شود که متخصصان و فارغ التحصیلان دانشگاه نمی‌توانند به خوبی به عنوان شهروند و فعال اجتماعی و یا به عنوان فردی که در یک حرفه و تخصص فعالیت می‌کند این آمادگی را کسب کنند.

ایجاد نگاه مهارتی به دروس

وی یادآور شد: بر همین اساس ما تلاش می‌کنیم در حاشیه دروس معارف نگاه مهارتی را در درس‌ها ایجاد کنیم.

تدریس دروس و سرفصل‌های جدید معارف در فضای مجازی

فاضلی افزود: اساتید تراز اول در فضای مجازی ما تدریس می‌کنند. استقبال خوبی شده و سرفصل‌های نو و جدیدی را تدریس می‌کنند و نگاهشان به نیاز و سوال دانشجو است امیدواریم نتایج این تولیدات اثر خود را در ترم بهار و ترم‌های آتی با استقبال دانشجویان در متحول تر شدن دروس معارف داشته باشد.

کد خبر 5190120 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها رشته معارف اسلامی دانشجویان خارجی دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون استخدامی وام دانشجویی معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران صندوق رفاه دانشجویان آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی سازمان سنجش دانشگاه صنعتی امیرکبیر مرکز سنجش آموزش پزشکی مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان نهاد سامانه آموزش مجازی دانشگاه سامانه آموزش مجازی دانشگاه ها دروس معارف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۴۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری تجمع در خاش برای حمایت از دانشگاهیان آمریکا و اروپا

به گزارش خبرنگار مهر، دانشگاهیان خاش در حمایت از دانشجویان و دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی صبح امروز سه شنبه در مقابل درب دانشکده صنعت و معدن این شهرستان تجمع کرده و حامی مظلوم بودن مردم مسلمان ایران را فریاد زدند.

دنیا خواهان برخورد با جنایتکاران صهیونیستی و حامیان استکباری آنهاست

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه خاش گفت: حمایت های دانشجویان، اساتید و جامعه دانشگاهی آمریکا و اروپا از مردم غزه نشان گر این موضوع بوده که دنیا خواهان برخورد با جنایتکاران صهیونیستی و حامیان استکباری آنهاست.

حجت الاسلام والمسلمین حسن شیبک، افزود: امروزه، تمام ملتعای آزادی خواه دنیا به آگاهی رسیده، نسل کشی ها، اقدامات خشونت‌آمیز و جنایت های صهیونیست‌ها را می بینند و از اقدامات کور حامیان دروغین حقوق بشری تنفر دارند و هرگونه جنایت صهیونیست‌ها را در غزه محکوم می کنند.

وی اظهار کرد: حمایت های دانشجویان، اساتید و جامعه دانشگاهی آمریکا و اروپا از مردم غزه نشان گر این موضوع بوده که دنیا خواهان برخورد با جنایتکاران صهیونیستی و حامیان استکباری آنهاست.

وی ادامه داد: دنیا امروز به این نتیجه رسیده که زیاده خواهی ها و سلطه طلبی های آمریکا و اسرائیل و سران آمریکایی و اروپایی عامل اصلی ناامنی، اقدامات کور تروریستی و جنایت و نسل کشی در سرزمین فلسطین و غزه و سایر کشورهای دنیا است.

وی ضمن محکوم کردن اقدامات استکبار جهانی و مزدوران آن خصوصاً رژیم غاصب وکودک کش جهانی، خواستار ورود جدی همه کشور ها با جنایات صورت گرفته در غزه و فلسطین اشتغالی شد.

شایان ذکر است در پایان نیز دانشجویان شعارهایی به مثل «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسراییل» سر دادند.

کد خبر 6092773

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون غربالگری شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی
  • سید محمد خاتمی: کشور در شرایط حساسی به سر می‌برد/ چشم امید ما برای عبور از بحران‌ها و گشودن افق‌ها به نهاد دانشگاه و دانشگاهیان است/ اولین کار مجلس هفتم تثبیت قیمت‌ها بود و دیدیم که تورم روز به روز افزایش پیدا کرد
  • برگزاری تجمع در خاش برای حمایت از دانشگاهیان آمریکا و اروپا
  • ضرورت متناسب سازی دروس دانشگاهی با نیاز صنعت فولاد کشور
  • تأیید سوابق تحصیلی برای تمام داوطلبان ضروری است
  • تغییر زمان برگزاری یک آزمون استخدامی
  • رقابت داوطلبان شانزدهمین دوره المپیاد علوم پزشکی در دانشگاه آزاد یزد
  • گلایه متقاضیان آزمون آموزگاری از نحوه محاسبه نمرات بومی
  • آغاز فرایند تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور
  • فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور آغاز شد