Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@22:08:22 GMT

تقسیم زیبای حاج قاسم سلیمانی

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۰۴۷۶۰

تقسیم زیبای حاج قاسم سلیمانی

ساعدپور نوشت: حاج قاسم بر اساس بینش الهی در دفاع از انقلاب اسلامی و خیمه آن‌ که ولایت‌فقیه باشد از جان‌ مایه و آن را در طبق اخلاص گذاشت و شعار عملی‌اش این بود که «روزها کوشم و شب نخوابم-پاس می‌دارم از انقلابم...»

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، قاسم یعنی تقسیم‌کننده و آن شهید به‌دست‌آمده چه زیبا با دیگران تقسیم کرده بود که استراحت برای شما، رنج و مشقت برای من؛ شهید حاج قاسم این رویه ایثار گرانه را از نوجوانی اتخاذ کرده بود تا در مسیر زندگی او امام روح‌الله خمینی آن روح خدایی قرار گرفت و این رویه پهلوانی در مقیاس بسیار بالا در روح او تجلی پیدا کرد؛ در سال 1350 در سن سیزده‌سالگی پدرش 900 تومان مقروض دولت شد و هر آن احتمال می‌رفت که پدرش را به خاطر آن قرض که از سر ناچاری و فقر و فاقه گرفته بود زندانی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خانواده شب‌ها به خاطر این مسئله بی‌خوابی می‌کشیدند. شهید حاج قاسم مردانه پای خود را به میان کشید و گفت: اطمینان و راحتی برای شما پدر و مادر عزیز و کار و کوشش برای من. جهت این مشکل حاد، عازم کرمان شد و به‌سختی خود را به آن شهر رساند.

چون سنش پایین بود به‌راحتی به او کار نمی‌دادند تا سرانجام کاری پیدا کرد که به او روزی 2 تومان می‌دادند. طی 8 ماه بدون اینکه از خانواده خبری داشته باشد، 300 تومان پول جمع کرد و با زحمت خود را به «رابر» رساند و وجه را به پدر تقدیم کرد و خانواده را از غم و اندوه نجات داد؛ و مرد حل بحران‌های آینده این‌گونه پا به میدان مبارزه گذاشت.

شهید حاج قاسم درزمینهٔ امنیت چه زیبا تقسیم کرده بود که امنیت و آسایش برای آحاد جامعه، ایثار جان برای تأمین امنیت برای من. چه در زمان جنگ تحمیلی به سهم قابل‌توجه امنیت مملکت را ایجاد کرد و چه زمانی که بعد از جنگ به کرمان برگشت، امنیت آن خطه را در مقابل اشرار جانی تأمین کرد و چه زمانی که به سپاه قدس آمد، در مقیاس ملی و منطقه‌ای به این تقسیم وفادار ماند و علی‌رغم میل قلبی دشمنان قسم‌خورده امنیت را برای ایران اسلامی ایجاد و به معنای واقعی کلمه ایران را به جزیره ثبات رساند؛ امنیت عراق و سوریه در پرتو این امنیت مثال‌زدنی، به وجود آمد.

شهید حاج قاسم به زیبایی نامه امام علی(ع) به مالک اشتر را تفسیر کرد که فرموده است: «فَالْجُنُودُ بِإِذْنِ اللهِ حُصُونُ الرَّعِیَّةِ» سپاهیان به اذن خدا پناهگاه امنیت مردم هستند و «وَ زَیْنُ الْوُلاَةِ» و زینت زمام دارانند «وَعِزُّ الدِّینِ، وَسُبُلُ الاَمْنِ» و عزت دین و تکیه‌گاه امنیت کشورند.

شهید حاج قاسم خطاب به کسانی که مجاهدت را تمام‌شده تلقی می‌کردند گفتند: بازنشستگی رسیدن به زندگی برای شما، «باز جنگیدن» برای من. ایشان از شروع جنگ تحمیلی تا پذیرش قطعنامه در قالب فرماندهی تیپ و لشگر 41 ثارالله به کرمان برنگشت و بعد از جنگ، مبارزه و دفاع را تمام‌شده نمی‌دانستند. از امام (ره) یاد گرفته بودند که اسلام تعطیل‌بردار نیست، باید احکام اسلام اجرا و پیاده شود و احکام اجرا نمی‌شود مگر با تشکیل حکومت و تشکیل حکومت و حفظ آن میسر نیست مگر با جهاد و مبارزه شبانه‌روزی.

بر اساس این بینش الهی در دفاع از انقلاب اسلامی و خیمه آن‌که ولایت‌فقیه باشد از جان‌ مایه و آن را در طبق اخلاص گذاشت و شعار عملی‌اش این بود که «روزها کوشم و شب نخوابم-پاس می‌دارم از انقلابم…»

حالا راه منحصربه‌فرد و نسخه نجات‌بخش مملکت تأسی و اقتدا به مکتب شهید حاج قاسم است و مدعیان ولایتمداری و مجریان آینده گام دوم انقلاب در صورتی موفق هستند که رویه و روش آن شهید والامقام را در پیش بگیرند و الا آن‌ها هم فقط قادرند که از نمد رقابت‌ها و شعارهای زیبا، کلاهی برای خود و هم باندی‌ها درست کنند که خدا آن روز را نیاورد.

ان‌شاءالله مکتب شهید حاج قاسم پر رهرو است و از خدای منان می‌خواهیم که هرروز فاصله ما را هم با آن شهید عزیز کوتاه کند.

محمدکرم ساعدپور، تحلیلگر مسائل سیاسی و بین‌الملل

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شهید حاج قاسم برای من

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۴۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خون شهدا ضامن بقای انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرنگار مهر، سرتیپ دوم آزاده جانباز داود نظام اسلامی شامگاه چهارشنبه در مراسم گرامیداشت خادم الشهدا شهید محمد سلیمانی با اشاره به اینکه دشمن امکان آسیب رساندن به این انقلاب و نظام را ندارد، اظهار کرد: چرا که خون شهدا ضامن بقای انقلاب اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه شهید محمد سلیمانی یکی از جوانان فعال در عرصه انقلاب بود، افزود: افرادی چون شهید سلیمانی ضمن جانفشانی با خدا معامله کردند و چراغ راه شدند لذا آرامش امروزمان را از برکت خون شهدا داریم.

امیر اسلامی پیشرفت‌های دفاعی و نظامی کشور را مدیون رشادت و دلیرمردی شهدا و جانبازانی دانست که آینده کشور را به نفع شخصی خود ترجیح دادند، ادامه داد: عزت و سربلندی ایران در زمان دفاع مقدس با حداقل امکانات نظامی به دست آمد.

وی با اشاره به اینکه ابرقدرت‌ها گفته‌اند شما دست از سیستم دفاعی موشکی تان بردارید تا با شما مذاکره کنیم، گفت: اگر ما از نظر تسلیحات نظامی قوی نبودیم امروز چگونه می‌توانستیم جواب گستاخی اسرائیل و ابرقدرت‌ها را بدهیم.

امیر سلامی اضافه کرد: اسرائیل کودک کش آنقدر گستاخ شده که جوانان و دانشمندان هسته‌ای چون احمدی روشن، علی محمدی ما را چه در قلب تهران چه در سوریه به شهادت می‌رساند و با بی شرمی تمام مسؤولیت ترور آنان را بر عهده می‌گیرد.

رئیس شورای ایثارگران قرارگاه اجرایی گام دوم انقلاب اظهار کرد: اگر درایت و آینده نگری رهبر انقلاب نبود چگونه می‌توانستیم جواب ابرقدرت‌ها یی که برای حمله به کشور ما لحظه‌ای درنگ نداشتند می‌دادیم.

وی به شب عملیات غرورآفرین «وعده صادق» اشاره کرد و ادامه داد: این اقتدار و قدرت موشکی ایران یک هشدار به کشورهای ابر قدرت و یک نقطه امن برای جهان اسلام و کشورهای اطراف ایران ایجاد کرد.

امیر سلامی با بیان اینکه دنیا اعلام کرد که ایران سالگرد چهل سالگی خود را جشن نخواهد گرفت، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب تیر خلاص بر پیکره استکبار وارد کرد و بیانیه گام دوم انقلاب را ابلاغ نمودند که همگان امروز دور اندیشی، هوش، جسارت حضرت آقا را مشاهده می‌کنیم.

گفتنی است، شهید محمد سلیمانی ۸/ ۱/ ۱۳۶۶ در شهرستان رودسر و در خانواده‌ای متدین و عاشق اهل بیت (ع) متولدشد و ۱۳۸۹/۱/۶ در سن ۲۳ سالگی در میشداغ به عنوان مسؤول تدارکات یگان اعزامی بسیج به شهادت رسید، محل دفن این شهید گرانقدر در گلزار شهدا رودسر می‌باشد.

کد خبر 6088230

دیگر خبرها

  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • عدم امنیت شغلی جامعه کارگری با قرارداد های شرکتی و کوتاه مدت
  • عدم امنیت شغلی جامعه کارگری با قراردادهای شرکتی و کوتاه مدت
  • ساختار امنیتی اوراسیا: از ایده تا عمل
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • آغاز عملیات پروژه بهسازی آسفالت بلوار شهید سلیمانی قم و انسداد مسیر
  • خاطره شنیده نشده از حاج قاسم
  • خون شهدا ضامن بقای انقلاب اسلامی است
  • نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود