Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@13:07:27 GMT

شانه خالی نکنیم؛ تکالیف الهی بیش از توان آدمی نیست

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۰۴۸۹۷

شانه خالی نکنیم؛ تکالیف الهی بیش از توان آدمی نیست

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، ماه مبارک رمضان از راه رسیده و دل تنگ مومنان الهی را صفا داده است. در ماه رمضان، بسیاری از روزه داران هر روز یک جزء از قرآن کریم را می‌خوانند؛ برخی تنها به قرائت آیات الهی اکتفا می‌کنند و برخی معنی و تفسیر آن را نیز از نظر می‌گذرانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باشگاه خبرنگاران جوان هم در اقدامی تازه، به انتشار بخشی از تفسیر هر جزء با توجه به «تفسیر نور حجت الاسلام و المسلمین قرائتی» می‌پردازد. هر روز ماه رمضان با انتخاب یک یا چند آیه از جزء مربوط، بخشی از صحبت‌های آقای قرائتی درباره آن را به صورت فایل صوتی در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم.

برای امروز در پادکستی کوتاه تفسیر بخشی از آیه ۲۸۶ سوره بقره را برای شما آماده کرده ایم. خداوند در این آیه می فرماید: «لَا یُکَلِّفُ اللَّهُ نَفْسًا إِلَّا وُسْعَهَا ۚ لَهَا مَا کَسَبَتْ وَعَلَیْهَا مَا اکْتَسَبَتْ»  خدا هیچ کس را جز به اندازه توانایی اش تکلیف نمی کند. هر کس عمل شایسته ای انجام داده، به سود اوست و هر کس مرتکب کار زشتی شده، به زیان اوست.

گاه خیلی از ما با تأسی به این آیه از زیر بار مسئولیت های خود فرار و شانه خالی می‌کنیم. این در حالی است که توانایی انجام بسیاری از امور به ما داده شده و تنها لازم است حرکت کنیم تا برکات الهی هم بر ما نازل شود؛ تکالیف الهی بیش از توان ما نیست. 

در ادامه از شما دعوت می کنیم فایل صوتی صحبت های حجت الاسلام قرائتی در این باره را بشنوید:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تفسیر قرآن قرآن کریم رمضان 1400

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۴۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار تمساح با دستان خالی!

دریافت 10 MB کد خبر 6092269

دیگر خبرها

  • (ویدیو) وزیر کشور: طرح «نور» مورد استقبال مردم قرار گرفته؛ این طرح بر اساس تکالیف قانونی است
  • وضعیت مبلغان کشور در ماه رمضان از زبان مدیرکل تبلیغ عمومی/ استقبال بی‌نظیر «تبلیغ اولی‌ها»
  • طعنه مدیر بایرن: باز اشتباه نکنیم، رئال را می‌بریم
  • شکار تمساح با دست خالی!
  • تاکسی بدون خط
  • چند روش ساده برای تقویت مو
  • مهار تمساح با دستان خالی!
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • برنامه سازان صدا و سیمای خوزستان در ماه رمضان تجلیل شدند
  • منافی:باخت به آلومینیوم را بزرگ نکنیم، در لیگ فرصت جبران هست