Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، تیراندازی در دفتر پُست «فِدِکس» در «ایندیاناپلیس» واقع در ایالت «ایندیانا» در آمریکا شمار زیادی را مجروح کرد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، گزارش‌های اولیه از گسترده بودن وسعت این تیراندازی و تعداد بالای زخمی های این حادثه حکایت دارد.

سخنگوی اداره پلیس شهر ایندیاناپلیس در این خصوص اعلام کرد که تا کنون زخمی شدن ۸ نفر مورد تأیید قرار گرفته است، ضارب خودکشی کرده و لذا خطر ادامه تیراندازی رفع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایندیاناپلیس به نقل از یک بیانیه پلیس که ساعت ۱۱:۳۰ شب گذشته به وقت محلی منتشر شد، گزارش داد چند قربانی در یک تاسیسات دفتر پُست «فِدِکس» نزدیک فرودگاه بین المللی این شهر پیدا شده است.

گزارش رسانه های محلی از کشته شدن ۵ نفر و زخمی شدن ۸ تَن دیگر تا کنون حکایت دارد.

سی ان ان نیز گزارش داد پلیس در حال کار بر روی «یک وضعیت تلفات جمعی» است.

این در حالیست که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا تاکنون چندین بار از قوانین مربوط به حمل اسلحه در این کشور انتقاد کرده و تیراندازی‌های گوناگون در آمریکا را مایه شرمساری کشورش در جامعه جهانی دانسته است.

به گزارش مهر، در حالی که روزانه خبرهای متعددی در خصوص تیراندازی در آمریکا و آمار بالای جان باختگان در این حوادث منتشر می‌شود؛ اما لابی قدرتمند سلاح در آمریکا اجازه نمی‌دهد که قانونی در خصوص اعمال محدودیت برای در اختیار داشتن سلاح در این کشور تصویب شود.

در دسترس بودن سلاح گرم در آمریکا و فروش انواع مختلف آن در فروشگاه‌ها سبب شده تا اغلب مردم سلاح گرم در اختیار داشته باشند به همین دلیل آمار قتل در این کشور با استفاده از سلاح گرم بسیار بالا است.

این وضعیت رفته رفته تبدیل به یک بحران شده به طوری که تیراندازی در آمریکا به سوی مردم بی دفاع تبدیل به موضوعی همیشگی شده و سالانه هزاران نفر در این کشور بر اثر اصابت گلوله کشته می‌شوند.

کد خبر 5190187

منبع: مهر

کلیدواژه: تیراندازی ایالات متحده امریکا پلیس آمریکا ایالات متحده امریکا عراق روسیه ایران افغانستان اوکراین رژیم صهیونیستی فلسطین سوریه جو بایدن سایت هسته ای نطنز لبنان آنتونی بلینکن غنی سازی اورانیوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۴۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۸ اراذل و اوباش مسلح در آبادان

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ کیومرث کشوری یکشنبه گفت: در پی کسب خبری از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر اینکه وقوع یک فقره نزاع دسته جمعی مسلحانه در منطقه احمدآباد این شهرستان با استفاده از سلاح گرم و سرد، بلافاصله عوامل انتظامی به محل اعزام شدند.

وی با بیان اینکه قبل از حضور ماموران پلیس در محل عاملان اصلی نزاع متواری شدند، افزود: در تحقیقات اولیه و میدانی پلیس مشخص شد نزاع بر سر اختلافات شخصی بین عده‌ای جوان هنجارشکن بوده که در این نزاع ۲ نفر نیز با سلاح گرم از ناحیه پا زخمی و توسط اهالی به بیمارستان منتقل شدند.

فرمانده انتظامی آبادان گفت: ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی پس از تشکیل پرونده، با انجام تحقیقات میدانی و اطلاعاتی موفق شدند، مخفیگاه عاملان هنجارشکنی و تیراندازی منجر به جرح که تعداد هشت نفر بوده‌اند را شناسایی و با همکاری یگان انتظامی کلانتری۱۶ پس از هماهنگی قضایی آنان را در مخفیگاهشان کمتر ازپنج ساعت دستگیر کردند.

سرهنگ کشوری بیان کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان ۲ قبضه سلاح جنگی همراه با چهار قبضه سلاح سرد قمه و قداره به کار رفته در نزاع، یک دستگاه موتورسیکلت سنگین قاچاق کشف و تعداد ۲ دستگاه خودرو متعلق به متهمان نیز توقیف و به پارکینگ منتقل شدند.

وی از اعتراف متهمان به بزه انتسابی خبر داد و گفت: متهمان دستگیر شده دارای سوابق شرارت از طریق نزاع و درگیری، آتش زدن عمدی خودرو و تیراندازی بوده که در بازجویی با پلیس به بزه انتسابی مبنی بر هنجار شکنی و تیراندازی منجر به جرح افراد معترف شدند.

فرمانده انتظامی آبادان از تشکیل پرونده قضایی علیه متهمان خبر داد و گفت: افرادی که بخواهند با هیبت پوشالی امنیت عمومی مردم را به مخاطره بیندازند مطمئنا با برخورد شدید پلیس مواجه خواهند شد.

دیگر خبرها

  • بازداشت هشت نفر از عوامل درگیری در آبادان
  • دستگیری ۸ اراذل و اوباش مسلح در آبادان
  • ۱۳۱۷مصدوم و ۶۲ کشته در تصادفات هفته دوم اردیبهشت در کشور
  • آکسیوس : تعویق ارسال محموله سلاح از آمریکا به اسرائیل
  • آمریکا ارسال محموله سلاح به مقصد اسرائیل را متوقف کرد
  • ۳۰ تفنگدار دریایی آمریکا زخمی شدند | ماهیت این حادثه فاش نشده است
  • ۳۰ تفنگدار دریایی آمریکا حین برگزاری یک رزمایش زخمی شدند
  • فیلم/ ۳ کشته و ۱۰ زخمی در غافل‌گیریِ نظامیان صهیونیست
  • تیراندازی در نیویورک؛ ۱ نفر کشته و ۳ نفر زخمی شدند
  • تیراندازی در نیویورکِ آمریکا/ ۴ نفر کشته و زخمی شدند