Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-06@15:17:10 GMT

تلاش همه جانبه آمریکا برای نجات برجام

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۰۴۹۸۷

تلاش همه جانبه آمریکا برای نجات برجام

دولت بایدن تلاش همه جانبه ای را برای نجات توافق هسته ای ایران آغاز کرده به طوریکه رابرت مالی مذاکره کننده اصلی در حال ایجاد مصالحه میان ایران و تندروهای داخلی ایالات متحده است.

به گزارش ایمنا، مایکل هریش نویسنده این مجله آمریکایی می‌نویسد که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به دنبال بازگشت به توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با ایران است و با آغاز مذاکرات در وین پس از یک هفته تعطیلی، رابرت مالی مذاکره کننده اصلی وی، در حال تهیه نقشه راه برای رسیدن به این هدف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فارن پالسی در ادامه به نقل از منابع نزدیک به مذاکره کنندگان آمریکایی و اروپایی نوشت: انتظار می‌رود مالی به تهران معامله‌ای به سبک گلدیلاکس (مدل مقدار درست) پیشنهاد دهد، به شکلی که فقط به اندازه کافی تحریم‌ها علیه ایران کاهش می‌یابد تا تهران بتواند به توافق برجام بازگردد اما نه آنقدر انعطاف پذیری که بایدن را در برابر حملات تندروها در داخل آمریکا آسیب پذیر کند.

منبع: برنا

کد خبر 487224

منبع: ایمنا

کلیدواژه: برجام نشست وین نقض برجام بازگشت به برجام جو بایدن و برجام شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۴۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای آغاز به کار کرد

نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای به مدت سه روز در هتل عباسی در شهر اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، انجمن هسته‌ای ایران پس از ۲۹ دوره برگزاری کنفرانس هسته‌ای در سطح ملی، شرایط را برای برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای مهیا دانست و در این چارچوب کنفرانس مذکور برتامه ریزی شد. حدود ۵۸۰ مقاله به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده است که با داوری‌های دقیق توسط اساتید بیش از ۵۰ دانشگاه کشور، ‌این آثار بررسی شدند. حدود ۴۲۰ مقاله پذیرفته شده که به‌صورت شفاهی و پوستر ارایه می‌شوند.

همچنین ۵۰ دانشمند از  پنج قاره جهان میهمان نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای هستند و بیش از ۸۰ سخنران از دانشگاه‌ها، بخش های مختلف صنعت ‌هسته‌ای ایران و نیز خارج از کشور در ۱۶ میزگرد علمی و پنل‌های تخصصی سخنرانی می‌کنند. سطح استقبال سایر کشورها از این کنفرانس بسیار خوب بوده به‌طوری‌که بیش از ۵۰ نفر از سخنرانان را افراد خارجی تشکیل می‌دهند.

همچنین در حاشیه این کنفرانس نمایشگاه آخرین دستاوردهای فناوری هسته‌ای ایران برگزار می‌شود.

چرخه سوخت، کاربرد پرتوها، تغییرات اقلیمی به عنوان موضوعی جدید و حکمرانی هسته‌ای از دیگر محورهای این کنفرانس هستند که درباره آنها بحث خواهد شد.

برگزار کننده این کنفرانس بر این نظر است که، این کنفرانس بستر مناسبی را برای حضور صنعت هسته‌ای و دانشجویان حوزه هسته‌ای فراهم می کند و تلاش شده است تا دانشجویان دانشگاه‌ها، اساتید صنعت هسته‌ای و نیز علاقه‌مندان با آخرین پژوهش‌های هسته‌ای ایران آشنا شوند.

شایان ذکر است، در این کنفرانس علاوه بر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، کارشناسانی از  آژانس حضور دارند. یکی از وظایف آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، حمایت از رخدادهای بین‌المللی برای توسعه علوم هسته‌ای است، بنابراین آژانس از برگزاری این رویداد استقبال گسترده‌ای داشت و حضور رافائل گروسی در این مراسم مهر تاییدی بر حمایت آژانس از رخدادهای علمی بین‌المللی است.

گفتنی است این کنفرانس از ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه و با محوریت کاربرد پرتوها، راکتورهای هسته‌ای، فیزیک هسته‌ای و شتاب‌دهنده‌های ذرات، اندازه‌گیری تشعشعات، انرژی همجوشی و پلاسما، چرخه سوخت هسته‌ای ایزوتوپ‌های پایدار و رادیو اکتیو، ایمنی و امنیت هسته‌ای، کشاورزی هسته‌ای، فناوری کوانتومی، آموزش هسته‌ای، حکمرانی هسته‌ای و تغییر اقلیم و نقش انرژی هسته‌ای در اصفهان برگزار می‌شود.


انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای آغاز به کار کرد
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • سرکوب در دانشگاه، مذاکره در قاهره
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • سالیوان: توافق دفاعی آمریکا با عربستان بدون رابطه ریاض با اسرائیل امکان‌پذیر نیست
  • حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق