Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@01:45:57 GMT

غبارروبی و عطرافشانی مساجد از سنت‌های پسندیده دینی است

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۰۵۶۰۴

غبارروبی و عطرافشانی مساجد از سنت‌های پسندیده دینی است

حجت الاسلام نصاری زاده با بیان اینکه غبارروبی و عطرافشانی مساجد از سنت‌های پسندیده دینی است گفت: مسجد پایگاه اصلی عبادت است و توجه به پاکیزگی و نظافت آن، برای حضور مؤمنان روزه دار و به ویژه جوانان و نوجوانان موثر خواهد بود.

«حجت الاسلام هانی نصاری زاده» در گفت‌ و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، با تبریک حلول ماه مبارک رمضان اظهار کرد: هر ساله همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، غبارروبی مساجد با حضور بچه های مسجدی به صورت خودجوش صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کانون فرهنگی هنری خاتم الانبیاء(ص) اروندکنار با بیان اینکه غبارروبی و عطرافشانی مساجد پیش از شروع ماه رمضان از سنت‌های پسندیده دینی است افزود: مسجد پایگاه اصلی عبادت است و توجه به پاکیزگی و نظافت آن، برای حضور مؤمنان روزه دار و به ویژه جوانان و نوجوانان موثر خواهد بود.

 

وی برگزاری آئین غبارروبی از مسجد را سنت حسنه‌ای دانست که هر ساله در آستانه آغاز ماه رمضان و به منظور ارتقای وضعیت بهداشتی مساجد انجام می‌شود و ابراز کرد: ماه رمضان فرصت مناسبی برای تقوا پیشگی مؤمنان است و در این ماه عزیز سبقت مومنان از یکدیگر به نیکوکاری، اطعام، آئین افطاری و رسیدگی به نیازمندان باید بیش از گذشته شود.

 

حجت الاسلام نصاری زاده تصریح کرد: در طول سال غبار روبی از مسجد انجام می شود و در این راستا جوانان و نوجوان پیش قدم این امر مهم هستند.

 

پایان پیام/660

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان خوزستان خبرگزاری شبستان خوزستان غبار روبی مساجد منطقه آزاد اروند عطرافشانی غبار روبی مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۵۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوتبال جوانان کافا؛ برتری دختران ایران برابر تاجیکستان

دیدار تیم‌های فوتبال دختران زیر ۱۸ سال ایران و تاجیکستان در تورنمنت کافا تاجیکستان امروز (جمعه) برگزار شد که شاگردان جهان‌نجاتی با نتیجه ۵ بر صفر پیروز میدان شدند.

گل‌های ایران را دقیقه ۱۵ مریم دینی، سمیه اسماعیلی دقیقه ۳۰، مریم دینی دقیقه ۷۴، تانیا جهانشاهی دقیقه ۸۲ و سمیه اسماعیلی در دقیقه ۸۸ به ثمر رساندند.

همچنین بهترین بازیکن زمین تانیا جهانشاهی معرفی شد.

پیش از این تیم فوتبال دختران ایران به برتری برابر تیم‌های ترکمنستان و ازبکستان نیز دست یافته بود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای آبادان
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • فوتبال جوانان کافا؛ برتری دختران ایران برابر تاجیکستان
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد زنجان