Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@20:21:17 GMT

جزئيات طرح ضيافت نجات

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۰۵۹۹۲

جزئيات طرح ضيافت نجات

خبرگزاری آریا- سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: عزیزانی که جهت اهدا خون مراجعه می‌کنند نام نام خانوادگی و شماره پلاک خودرو آن‌ها به تمامی استان‌های کشور ارسال می‌شود و آنجا جریمه آن‌ها بخشیده می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا، دکتر بشیر حاجی‌بیگی درباره طرح ضیافت نجات افزود: همه ساله با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان میزان مراجعه مردم کم می‌شود، شاید با روزه داری مردم مشکل داشته باشند و نتوانند مراجعه کنند، اما بعد از افطار مراکز انتقال خون باز است، امسال با کمک‌هایی که از وزارت کشور، پلیس راهور و همچنین وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی انجام شد متقاضیان اهدا خون که پس از افطار به مراکز مراجعه کنند جریمه نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: عزیزانی که برای اهدا خون مراجعه می‌کنند نام نام خانوادگی و شماره پلاک خودرو آن‌ها به تمامی استان‌های کشور ارسال می‌شود و جریمه آن‌ها در آنجا بخشیده می‌شود.
آقای دکتر حاجی‌بیگی گفت: اهدا خون باید به شکل روزانه و مستمر باشد در بعضی از استان‌ها عزیزان تالاسمی و بیماران خاص وجود دارند. در استان‌های شمالی کشور مازندران، گیلان، گلستان، خراسان رضوی، هرمزگان، بوشهر، خوزستان و سیستان و بلوچستان نیاز به خون و فرآورده‌ها بیشتر است. استان تهران با بیش از 160 مرکز درمانی و بیمارستان حالش معلوم است و نیاز به خون و فرآورده در تهران بسیار بالا است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، وی افزود: روزانه نزدیک به 3 هزار واحد خون درخواست می‌شود و ما باید پاسخگوی نیاز‌ها باشیم.
ان شاء الله روزی برسد که هیچ بیماری دغدغه خون و فراورده‌های آن را نداشته باشد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ضیافت نجات اهدا خون استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۵۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۵ اصفهانی همزمان با سالروز شهادت امام صادق (ع) خون اهدا کردند

کیان دُهراب‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد:: ۲۴۰ نفر از اهداکنندگان خون در سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) به مرکز اهدای خون خواجو شهر اصفهان مراجعه که از این تعداد ۱۵۵ نفر، موفق به اهدای خون شدند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ذخیره خون استان در زمان حال ۳۵۰۰ معادل ۸ روز است.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان تصریح کرد: شهروندان توجه داشته باشند با هر بار اهدای خون، جان سه نفر نجات پیدا می‌کند.

کد خبر 6097030

دیگر خبرها

  • تبادل مرگ و زندگی در جریان اهدای عضو
  • امدادرسانی به بیش از ۵۳۰۰ تن در سیل و آبگرفتگی ۱۷ استان
  • بیمار مرگ مغزی به ۴ نفر زندگی دوباره بخشید
  • ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه سیار بهاباد اهدا شد
  • برگزاری آیین بانوی اهداکننده حیات در استان یزد
  • ۱۵۵ اصفهانی همزمان با سالروز شهادت امام صادق (ع) خون اهدا کردند
  • گشتی در اقتصاد ایران | جاماندگان سهام عدالت برای اعتراض به کجا مراجعه کنند؟
  • این برنامه‌ها را حتما بشنوید/ ضیافت کتاب خوان‌ها در رادیو
  • اهدای ۸ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند در هریس
  • اهدا اعضا جوان جانبخش ارومیه‌ای به بیماران نیازمند