Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری از فاز شیمیایی و بیولوژیکی بزرگترین تصفیه خانه سپتاژ کشور در مشهد صورت گرفته است. - اخبار استانها -

مهدی یعقوبی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  مشهدمقدس اظهار داشت: طی سال‌های اخیر یکی از مهمترین دلایل آلودگی رودخانه تاریخی کشف رود، تخلیه روزانه 300 تانکر فاضلاب سپتاژ حاوی بسیاری از میکروب‌ها و فلزات سنگین و خطرناک بود؛ موضوعی که سبب شد زنگ خطر جدی تهدید سلامت مردم مشهد به صدا درآید؛ چرا که در پایین‌دست رودخانه از همین فاضلاب‌های خطرناک، برای کاشت محصولات کشاورزی و خوراکی استفاده می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همین موضوع سبب شد تا پس از آغاز ساماندهی رودخانه کشف رود به فرماندهی شهرداری مشهد در آبان 1398، احداث اولین و بزرگترین تصفیه خانه سپتاژ کشور در دستور کار مدیریت شهری قرار گیرد و در همین راستا، پس از مطالعات مختلف، عملیات اجرایی احداث این تصفیه خانه در آبان سال 1399 آغاز شد.

استفاده از پساب شهری برای زراعت چوب/ ایجاد تصفیه خانه در گنبدکاووس 200 میلیارد تومان اعتبار می‌خواهدگام‌های پایانی ساماندهی "کشف‌رود"/پساب تصفیه‌خانه چرمشهر خطرناک استجمع آوری 190 میلیون مترمکعب فاضلاب از سطح تهران با افتتاح تصفیه‌خانه فیروز بهرام

یعقوبی ادامه داد: این تصفیه خانه در کیلومتر 7 جاده میامی و در اراضی تصفیه‌خانه اولنگ واقع شده است که پس از بهره‌برداری کامل، توانایی تصفیه روزانه 350 تا 400 تانکر فاضلاب سپتاژ را داراست که همین موضوع سبب خواهد شد تا معضل تخلیه فاضلاب‌های خطرناک سپتاژ به داخل رودخانه کشف رود برای همیشه برطرف شود.

معاون شهردار مشهد عنوان کرد: این تصفیه‌خانه با اعتباری بالغ بر 740 میلیارد ریال تاکنون پیشرفت فیزیکی 40 درصدی داشته است.

یعقوبی خاطرنشان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، فاز شیمیایی اولین و بزرگترین تصفیه خانه سپتاژ کشور تا پایان خردادماه سال جاری و فاز بیولوژیک آن نیز، در آبان ماه امسال آماده بهره برداری خواهد بود.

انتهای پیام/281/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بهره برداری کشف رود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۶۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین از شست‌وشوی ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب این استان خبر داد.

داراب بیرنوندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از احداث ۴.۵ کیلومتر خطوط انتقال فاضلاب در این استان طی یک‌سال اخیر خبر داد و اظهار کرد: طی همین مدت ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان شست‌وشو شده است.

وی افزود: تکمیل و افتتاح اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در نیکویه، تکمیل فاز نخست تصفیه‌خانه شریفیه و گندزدایی تصفیه‌خانه فاضلاب تاکستان از دیگر خدماتی بود که با هزینه‌کرد ۷۸.۵ میلیارد تومانی انجام شد.

مدیرعامل شرکت آبفای استان قزوین از پیشرفت ۸۵ درصدی ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب شهر آبگرم خبر داد و خاطرنشان کرد: اجرای هشت قرارداد مربوط به پروژه‌های فاضلاب به اتمام رسیده، ۱۰ قرارداد در حال اجرا است و شش قرارداد جدید نیز منعقد کردیم.

بیرنوندی با اشاره به برگزاری مناقصات احداث بخش نخست تصفیه‌خانه شهرستان البرز، تجهیز تصفیه‌خانه نیکویه و احداث لاگون های جدید در تصفیه‌خانه فاضلاب قزوین ادامه داد: مجموع هزینه این اقدامات به همراه ۲۴ قرارداد یاد شده ۲۷۶ میلیارد تومان بوده است.

وی اضافه کرد: در حوزه پژوهشی نیز انجام مطالعات مرحله دوم فاضلاب در شهرهای قزوین و تاکستان و مطالعات فاضلاب اقبالیه، اسفرورین، ناحیه شهری منفصل چوبیندر، ضیاآباد و روستاهای آتان و آکوجان منطقه الموت را داشتیم و برای مطالعات پژوهشی در زمینه بومی‌سازی دانش تصفیه فاضلاب در اجتماعات کوچک استان عقد قرارداد انجام دادیم.

کد خبر 747608

دیگر خبرها

  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر
  • بهره‌برداری از اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در قزوین
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد
  • تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند
  • آبرسانی به ۶ روستای گرمی خرداد ماه بهره‌برداری می‌شود
  • ایران جزو کشورهای برتر در سدسازی است | بهره برداری از سد و نیروگاه بزرگ ساخت ایران در سریلانکا
  • بهره‌برداری از یکی از بزرگترین طرح‌های صادرات خدمات فنی-مهندسی ایران