Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-26@22:02:48 GMT

۲ مسابقه کتابخوانی برای بچه‌های مسجد

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۰۷۳۵۸

۲ مسابقه کتابخوانی برای بچه‌های مسجد

ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور به مناسبت ماه رمضان دو مسابقه کتابخوانی را برای نوجوانان و جوانان مسجدی برگزار می‌کند.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور به مناسبت ماه رمضان دو مسابقه کتابخوانی را برای نوجوانان و جوانان مسجدی با هدف ترویج کتاب و کتابخوانی برگزار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مسابقه کتابخوانی «مهندسی جوانی»


مسابقه کتابخوانی «مهندسی جوانی» یکی از این مسابقات است که براساس کتابی با همین عنوان تالیف حجت‌الاسلام «حمیدرضا مهدوی ارفع» برگزار خواهد شد. این کتاب، ترجمه‌ای است از نامه ۳۱ نهج البلاغه که حضرت امیرالمومنین علی (ع) خطاب به فرزند خود امام حسن مجتبی (ع) نگاشته و در بردارنده توصیه‌های اخلاقی و تربیتی است.

با توجه به جوان بودن جامعه امروز، این اثر یک منشور ذهنی کامل برای جوانان ایران به منظور تحقق اهداف گام دوم انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

این مسابقه کتابخوانی ویژه نوجوانان و جوانان اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور بوده و علاقه‌مندان از ۲۵ فروردین تا پایان خرداد ۱۴۰۰ می‌توانند با مراجعه به سامانه بچه‌های مسجد در این مسابقه شرکت کنند. به نفرات برتر در این مسابقه به قید قرعه جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.


مسابقه کتابخوانی «رمضان، ماه فرصت‌ها»



دومین مسابقه با محور کتاب «رمضان، ماه فرصت‌ها» برگزار می‌شود. این اثر، مجموعه توصیه‌ها و رهنمود‌های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) پیرامون ماه مبارک رمضان است که توسط «مصطفی طاهری» تهیه و تدوین شده است.

این مسابقه کتابخوانی ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور طراحی شده و علاقه‌مندان از ۲۵ فروردین تا پایان خرداد ۱۴۰۰ می‌توانند با مراجعه به سامانه بچه‌های مسجد در این مسابقه شرکت کنند. به نفرات برتر در این مسابقه به قید قرعه جوایز نفیسی اهدا می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مسابقه کتابخوانی بچه های مسجد مهندسی جوانی مسابقه کتابخوانی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۷۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو عضو کانون مازندران منتخب در مسابقه دوست فلسطینی من

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌، مسابقه «دوست فلسطینی من» با هدف تقویت حس انسان‌دوستی، همدلی و همبستگی با کودکان فلسطینی و اعلام انزجار از جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی، در دو بخش نقاشی و نامه‌نگاری توسط کانون پرورش فکری کشور برگزار شد.

بر این اساس؛ در بخش نامه نگاری، فاطمه طالشی از مرکز فرهنگی هنری تنکابن و آیناز جنت علیپور از مرکز فرهنگی هنری کتالم به عنوان برگزیده کشوری تقدیر شدند. 

۶۵ اثر در دو بخش نقاشی و نامه‌نگاری به مرحله‌ی پایانی این مسابقه راه پیدا کردند که از این تعداد، ۱۵ اثر در بخش نقاشی و ۱۵ اثر در بخش نامه‌نگاری به عنوان برگزیده اعلام شده است.

در مجموع حدود ۸۰۰ اثر در بخش نقاشی و ۷۵۰ اثر در بخش نامه‌نگاری به دبیرخانه این‌رویداد ادبی و هنری ارسال شده بود.

کودکان و نوجوانان ۷ تا ۱۷ سال از سراسر کشور برای شرکت در این مسابقه آثار خود را به مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارسال کردند.

دیگر خبرها

  • تقدیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»
  • کتابخانه سیار، روشی خلاق برای ترویج کتابخوانی
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان
  • دو عضو کانون مازندران منتخب در مسابقه دوست فلسطینی من
  • زمینه توسعه فرهنگ کتابخوانی در کردستان مهیا است
  • مسئولین استان نسبت به کتابخانه‌ها متفاوت عمل کنند
  • چالشی به نام سرانه مطالعه در ایلام/ کتاب همچنان مغفول است