Web Analytics Made Easy - Statcounter

بخش کشاورزی همواره به عنوان یکی از بخش های مهمی در رونق تولید است که با رفع موانع سد راه و پشتیبانی از آن می توان شاهد یک جهش بزرگ درتولید و اشتغالزایی جوانان این دیار باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس، یکی از مهمترین بخش هایی که نقش مستقیم در تولید و اشتغال دارد بخش کشاورزی با زیر گروه های مختلف آن است که می تواند با رفع نیازمندی های داخل، کشور را از واردات بی رویه محصولات کشاورزی بی نیاز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه ساله از سوی مقام معظم رهبری شعار سال یعنی ترسیم نقشه راهی برای کشور تعیین می شود که به عنوان یک سند راهبردی برای همه مسولان اجرایی کشور لازم الاجرا است که توجه به بخش های کشاورزی که یک بخش تولیدی و موثر در افزایش سطح کشاورزی،دامداری و دامپروری، باغات، آبزیان، زنبور عسل و سایر بخش هااست باید به شکل ویژه ای صورت پذیرد.

بخش کشاورزی همواره به عنوان یکی از بخش های مهم در رونق تولید است که با رفع موانع سد راه و پشتیبانی از آن می توان شاهد یک جهش بزرگ درتولید و اشتغالزایی جوانان این دیار باشد.

سال۱۳۸۲طرح بزرگ آبرسانی به ۵۰۰هکتار از اراضی کشاورزی دشت آبلش در بخش مرکزی شهرستان لنده کلید خورد که در نهایت پس از۱۲سال افتتاح و در مسیر تولید قرارگرفت که بخش های زیادی از زمین های زراعی روستاهای مالشیخ، دشت آبلش، شهرک مالشیخ، دمله را تحت پوشش قرار داد که نقش موثری در تولید در این شهرستان داشته است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان لنده در همین رابطه گفت: تقویت و توسعه بخش کشاورزی به عنوان یک بخش مولد و اشتغال است که ضروت حمایت همه جانبه از این بخش که نقش مهمی در تولید و اشتغال دارد می تواند در تحقق و پیشرفت شهرستان نقش موثری داشته باشد.

حکمت الله همتی نژاد گفت: پروژه دشت بن بخش موگرمون شهرستان لنده یکی دیگر از پروژه های مهم جهش تولید در شهرستان است که بیش از۵۰۰هکتار با اشتغالزایی مستقیم۲۵۰نفر و بیش از ۵۰۰نفر به طور غیر مستقیم دارد که عملیات احداث ایستگاه ،منبع ذخیره ۲ هزار لیتری در طول اجرای پروژه نیز در دستور کار است.

 وی تصریح کرد: اعتبار این پروژه بیش از ۱۵میلیاردتومان است که با مشارکت بنیاد علوی در بیش از ۵۰۰هکتار از اراضی کشاورزی روستای دشت بن اجرایی خواهد شد و هم اکنون  بیش از ۲ونیم کیلومتر از لوله های خط انتقال در طول مسیر پیاده سازی شده است.

همتی نژاد گفت: با اجرای این پروژه شاهد یک جهش مهم تولیدی بخش کشاورزی در سطح شهرستان خواهیم بود به طوری که همزمان بیش از یک هزار هکتار از اراضی شهرستان در دو منطقه دشت بن در بخش موگرمون و دشت آبلش در بخش مرکزی لنده را تحت پوشش خواهیم داشت.

وی تاکیدکرد: در صورت حمایت سازمان مدیریت برنامه ریزی و استانداری کهگیلویه وبویراحمد در آینده نیز زمینه برای آبیاری بیش از دو هزار هکتار از اراضی دشت ناصری و کل شور نیز فراهم می شود که در صورت تامین اعتبارات لازم شاهد تبدیل شدن لنده به قطب کشاورزی استان خواهیم شد.

بدون شک با اجرای چنین طرح های کشاورزی در سطح شهرستان می تواند علاوه بر افزایش چندین برابری تولید باعث اشتغالزایی چندصد نفری در این شرایط اقتصادی شود که نیازمند رفع موانع تولید و حمایت و پشتیبانی همه جانبه است.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بخش کشاورزی عنوان یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۷۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ایجاد بسترهای مناسب برای کسب درآمد پایدار در کردستان

به گزارش خبرگزاری مهر؛ اکبر محمدی در نشست اعضای شورای اسلامی شهر سنندج، با اشاره به وضعیت تورم و اشتغال در استان و شهر سنندج، اظهار کرد: نرخ تورم شهر سنندج و در کل استان کردستان موضوع ریشه‌ای و عمیق است، البته تورم ماهانه از مهرتا اسفند ماه سال گذشته کاهشی بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان بر ضرورت ایجاد بسترهای لازم برای کسب درآمد پایدار در شهرداری‌های استان تاکید کرد و افزود: در زمینه ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری‌ها بر اساس چارچوب‌ها و قوانین مساعدت خواهد شد.

محمدی با اشاره به اینکه شهرداری‌ها باید به سمت درآمد پایدار حرکت کنند و به اعتبارات و بودجه دولتی وابسته نباشند، گفت: توزیع هدفمند اعتبارات در قالب چارچوب‌های قانونی اولویت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان بیان داشت: در دو سال اخیر ارقام خوبی به شهرداری‌ها از محل اعتبارات عمرانی استان پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: دستیابی به درآمدهای پایدار و مستمر به عنوان اصلی‌ترین نیاز شهرداری‌ها در استان باید مورد توجه قرار گیرد چرا که معتقدیم ایجاد ظرفیت لازم برای درآمد پایدار شهرداری‌ها به ویژه شهرداری مرکز استان ضروری است و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در این راستا آماده همکاری است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان در پایان گفت: آلایندگی زیست محیطی کارخانه پتروشیمی باید بررسی شود و در این راستا دستگاه‌های متولی نیز باید پاسخگو باشند.

کد خبر 6095126

دیگر خبرها

  • اولین آزمون استخدامی سال ۱۴۰۳ برگزار شد
  • نشست هم اندیشی سازمان‌های کارگری و کارفرمایی کهگیلویه و بویراحمد
  • فرصت‌های از دست رفته برای کردستان با کار جهادی جبران شود
  • لزوم ایجاد بسترهای مناسب برای کسب درآمد پایدار در کردستان
  • اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در مارگون و بهمئی
  • کهگیلویه و بویراحمد بهشت سرمایه‌گذاری در عرصه گیاهان دارویی؛ فرصتی که از دست می‌رود
  • کهگیلویه و بویراحمد، بهشت گیاهان داروئی؛ فرصتی که از دست می‌رود
  • شاه کلید تولید و اقتصاد جامعه، کارگران هستند
  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان شرقی
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی بویراحمد