Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که فرانسه همواره ادعاهایی درباره حقوق بشر مطرح می کند، اما این کشور در سال‌های گذشته انواع قوانین ضد اسلامی را وضع کرده است.

خبرگزاری میزان - به تازکی سنای فرانسه به لایحه‌ای که ممنوعیت استفاده از حجاب برای افراد زیر ۱۸ سال را اعمال می‌کند، رای مثبت داد.

به گزارش «آکسفورد بلو»، این لایحه همچنین حضور مادران با حجاب را در اردو‌های مدرسه‌ای منع می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که این قانون در مجلس عوام این کشور نیز بررسی شد، حمایتی که تاکنون از دولت فرانسه دریافت کرده انتقادات زیادی را به دنبال داشته است.

دولت فرانسه این لایحه را به عنوان راهی برای مبارزه با آنچه رادیکالیسم اسلامی و جلوگیری از اقداماتی که عزت زنان را از بین می‌برد، خوانده شده، توجیه کرده است.

این گزارش می گوید با این وجود آیا مجبور شدن یک زن مسلمان به برداشتن حجاب، سلب عزت او نیست؟ آیا اگر بخواهیم ایمان کسی را تضعیف کنیم، صرفاً به دلیل اینکه با ایده آل‌های ما مطابقت ندارد، رادیکالیسم نیست؟

توجیه این لایحه نه تنها ناقص است، بلکه از بسیاری جهات احمقانه است؛ این لایحه از ارزش‌های دین و همچنین افرادی که حجاب را به عنوان نمادی از ایمان خود برگزیده اند، چشم پوشی می‌کند.

زنان مسلمان که تصمیم به داشتن حجاب می‌گیرند غالباً از سن بلوغ این کار را انجام می‌دهند که فاصله زیادی با ۱۸ سالگی دارد.

بیشتر بخوانید: تصویب ممنوعیت حجاب دختران و نماز خواندن در دانشگاه‎های فرانسه بحران اجتماعی در فرانسه؛ دولت مکرون و فشار بر مسلمانان

یک پژوهشگر دانشگاه مونتفورت در لستر، می گوید که زنان مسلمان در فرانسه هنگام مشارکت در سیاست با مشکلاتی روبرو می‌شوند و از آنان به عنوان تهدید یاد می‌شود؛ آن‌ها همچنان تضعیف می‌شوند و به جای حمایت از آنها، چنین قانونی فقط این نگرش‌های منفی را افزایش می‌دهد.

در همین حال نشریه ایندیپندنت در رابطه با این موضوع نوشت «در فرانسه زنان ۱۵ ساله دارای اختیار هستند، اما آن‌ها حق انتخاب نمادی از ایمان مذهبی خود را ندارند.»

به نظر می‌رسد موضوع پنهان شده پشت این قانون، بازتاب گرایش‌های اسلام هراسی ریشه دار در دولت فرانسه است.


انتهای پیام/

برچسب ها: فرانسه امانوئل مکرون

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فرانسه فرانسه امانوئل مکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۰۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاونت زنان ریاست‌جمهوری نمی‌تواند در اجرای موضوع حجاب وارد شود

به گزارش خبرنگار مهر، «انسیه خزعلی» معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات این معاونت در حوزه حجاب و عفاف، اظهار کرد: ما عملاً نمی‌توانیم در مساله اجرا وارد شویم اما در تلاش برای فرهنگ‌سازی برای آن هستیم.

وی افزود: یکی از مسایلی که توسط معاونت امور زنان ریاست جمهوری در این زمینه در سال گذشته انجام گرفت، آموزش زیست عفیفانه به مربیان بود که آن‌ها برای والدین برنامه‌های الگوی و کارگاهی برگزار خواهند کرد و در پنج استان این کار انجام شده و برای ۱۰ استان دیگر هم برنامه کارگاهی در مشهد برگزار می‌شود.

خزعلی گفت: طبق گزارش بهزیستی استان تهران، با ترمیمی که در دستورالعمل فرزندخواندگی صورت گرفته، برخی شیرخوارگاه‌ها به دلیل ایجاد صف فرزندخواندگی جمع‌آوری شده‌اند و بچه‌ها به خانواده‌ها سپرده شده‌اند.

وی افزود: در سال اول دولت سیزدهم، بسیاری در شهرها از این موضوع ناراحت بودند که در نوبت هستند اما به آنان فرزندی سپرده نمی‌شود و گاهی این انتظار دو تا سه سال طول می‌کشید.

کد خبر 6087590

دیگر خبرها

  • کارگران نقش مهمی در استقلال اقتصادی کشور دارند
  • حامیان گشت ارشاد
  • تکرار حمایت‌ها و پافشاری دولت رئیسی از بازگشت گشت ارشاد
  • نزدیکی نگاه به حجاب در اسلام و مسیحیت
  • تکرار حمایت‌های دولت از گشت ارشاد / تا تصویب نهایی لایحه عفاف و حجاب، پلیس به وظایف خود عمل خواهد کرد
  • تکرار حمایت های دولت از گشت ارشاد /تا تصویب نهایی لایحه عفاف و حجاب، پلیس به وظایف خود عمل خواهد کرد
  • معاونت زنان ریاست‌جمهوری نمی‌تواند در اجرای موضوع حجاب وارد شود
  • جنجال فراخوان ایتایی تجمع خیابانی برای حجاب | حجاب محور اختلاف نظر شده است؟
  • ممنوعیت تیک‌‌تاک در آمریکا تبدیل به قانون شد
  • مناقشه حجاب، از «ایتا» تا خیابان