Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، آسپرین یکی از رایج‌ترین مسکن‌ها در جهان است که باعث رقیق شدن خون می‌شود. سال هاست که آسپرین را به عنوان راهکاری برای جلوگیری از حمله قلبی و سکته مغزی به بیماران تجویز می‌کنند.

مطالعات جدید دانشمندان نشان می‌دهد این مسکن ساده می‌تواند در جلوگیری از مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ نیز موثر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، دانشمندان دانشگاه جورج واشنگتن آمریکا اعلام کردند مطالعات ارتباط میان لخته شدن خون و ابتلا به ویروس کرونا را نشان داده است. از آنجا که آسپرین یکی از دارو‌هایی است که باعث جلوگیری از لخته شدن خون می‌شود، این موضوع می‌تواند برای بیماران کرونایی حیاتی باشد.

دانشمندان در مطالعات خود از ماه مارس تا ژوئیه ۲۰۲۰ اقدام به بررسی بیش از ۴۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان پایتخت آمریکا کردند. شواهد نشان داد بیمارانی که از دوز پایین آسپرین استفاده کرده بودند ۴۴ درصد کمتر علائم کرونای شدید را بروز داده و به دستگاه تنفس مصنوعی نیازمند شدند.

همچنین یافته‌ها موید آن بود که این افراد ۴۳ درصد کمتر نیازمند بستری شدن در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) بودند. دانشمندان شاهد آن بودند که خطر مرگ به دلیل ابتلا به کرونا در افرادی که از آسپرین استفاده کرده بودند به میزان ۴۷ درصد کاهش یافته بود.

دکتر کاو، مسئول این پژوهش در این زمینه می‌گوید: یک موضوع بسیار جالب توجه درباره آسپرین این است که این قرص کم هزینه و به سهولت قابل دسترس است. همچنین میلیون‌ها نفر در جهان به دلیل بیماری‌های دیگر از آن استفاده کرده و مصرف آن عوارض جانبی خاصی ندارد.

او افزود: این یافته‌ها پیروزی بزرگی در کاهش خطر ویرانگر بیماری کرونا است. افراد می‌توانند برای کاهش خطرات کرونا از این قرص به سادگی استفاده کنند. شواهد نشان داده است آسپرین باعث کاهش التهاباتی می‌شود که کرونا در رگ‌ها به وجود آورده است.

مرکز سلامت همگانی انگلیس از فواید بی شماری برای قرص آسپرین خبر داد. افراد می‌توانند در صورت مشاهده علائم ذیل اقدام به مصرف آسپرین کنند:

۱- سردرد
۲- دندان درد
۳- درد‌های دوران قاعدگی
۴- تسکین دادن علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا

همچنین افرادی که در خطر ابتلا به سکته مغزی و یا حمله قلبی قرار دارند می‌توانند از دوز پایین آسپرین به صورت روزانه استفاده کنند البته این موارد با مصرف آسپرین به عنوان داروی مسکن متفاوت است. توصیه می‌شود برای جلوگیری از ناراحتی گوارشی، قرص آسپرین را به همراه غذا میل کنید.

گرچه برای آسپرین عوارض جانبی جدی گزارش نشده است، اما در صورت مشاهده علائم ذیل حتماً به پزشک عمومی مراجعه کنید:

۱- سرخی، خارش و پوسته شدن پوست
۲- خون بالا آوردن و یا مشاهده خون در مدفوع، استفراغ و ادرار
۳- زردی پوست و یا زرد شدن سفیدی چشم، این موضوع می‌تواند نشان دهنده مشکلات کبد باشد.
۴- درد مفاصل در دستان و انگشتان، این موضوع می‌تواند نشان دهنده سطح بالای اسید اوریک خون باشد.
۵- تورم دستان و پاها، که نشان دهنده احتباس آب در بدن است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: آسپرین حمله قلبی کووید ۱۹ کرونا بیماران کرونایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۰۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه اقتصادی مبتنی بر نوآوری؛ لازمه اقتصاد چین

بررسی رسمی نشان داد فعالیت کارخانه‌های چین در ماه آوریل با سرعت کم‌تری گسترش یافته است که نشان از دست دادن شتاب برای بخش گسترده در آغاز ۳ ماهه دوم است.

به گزارش ایسنا، دفتر ملی آمار چین شاخص مدیران خرید تولیدی را از ۵۰.۸ در ماه مارس به ۵۰.۴ در آوریل کاهش داد. این داده‌ها بر چالش‌های پیش روی سیاست‌گذاران تاکید می‌کند. داده‌های شاخص مدیران خرید نشان داد که سفارش‌های صادراتی جدید با سرعت بسیار کمتری رشد کردند، در حالی که اشتغال همچنان رو به کاهش بود.

سرمایه‌گذاران انتظار دارند مقامات چینی محرک‌های بیشتری را برای حمایت از اقتصاد ارائه کنند. با توجه به اینکه فدرال‌رزرو ایالات‌متحده و سایر اقتصادهای توسعه یافته عجله‌ای برای کاهش نرخ بهره ندارند، چین ممکن است با دوره طولانی‌تری از تقاضای خارجی ضعیف مواجه شود.

مقامات در سال جاری بر نیاز به توسعه اقتصادی مبتنی بر نوآوری در بخش‌های پیشرفته تاکید کردند. با این حال، تحلیلگران اظهار کردند که مشکل اصلی این کشور حول رکود طولانی مدت املاک و بدهی‌های دولت محلی است که اعتماد خانوارها و سرمایه‌گذاران را نسبت به چشم‌انداز اقتصادی کاهش داده است.

در حالی که رشد اقتصادی قوی‌تر از حد انتظار در سه ماهه اول انگیزه خوشایندی برای بقیه سال ایجاد کرد، ضعف در زمینه‌های کلیدی مانند خرده فروشی در ماه مارس، سود صنعتی و سرمایه‌گذاری دارایی بر چالش چین در ایجاد احیای گسترده تقاضا تاکید می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، چین هدف رشد تولید ناخالص داخلی حدود پنج درصد را برای سال ۲۰۲۴ تعیین کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاهش وزن با دو قاشق چایخوری از سرکه سیب
  • کاهش ۳ درصدی حوادث منجر به فوت در استان اصفهان/ ۵۰ درصد فوتی‌های کشور مربوط به بخش ساختمان
  • تولید نفت اوپک در آوریل کاهش یافت
  • طلای جهانی سقوط کرد
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • توسعه اقتصادی مبتنی بر نوآوری؛ لازمه اقتصاد چین
  • ۱۲ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • واردات نفت هند از روسیه افزایش و از عربستان کاهش یافت
  • زنان در چه سنی دیگر توانایی باروری نخواهند داشت؟
  • نویدکیا: چه زمانی گفتم کار خارق‌العاده‌ای کردم؟ شما خودتان را ناراحت نکنید!