Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شانا»
2024-04-26@00:04:47 GMT

سرمایه طرح پالایشگاه پارسیان سپهر یک‌ساله بازمی‌گردد

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۱۰۸۲۸

سرمایه طرح پالایشگاه پارسیان سپهر یک‌ساله بازمی‌گردد

مدیرعامل گروه توسعه اقتصادی تدبیر گفت: محصولات تولیدی طرح پالایشگاه پارسیان سپهر با بیش از یک میلیارد دلار درآمدزایی سالانه، هزینه‌های طرح را در مدت یک‌سال جبران خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، پرویز راحت امروز (پنجشنبه، ۲۶ فروردین‌ماه) در آیین افتتاح سه طرح پتروشیمی که به‌صورت ویدئوکنفرانس و با فرمان رئیس‌جمهوری برگزار شد، افزود: عملیات اجرایی طرح پالایشگاه پارسیان سپهر در سخت‌ترین شرایط تحریمی کشور آغاز شد و به پایان رسید و در فشار حداکثری، مراحل اجرایی، عملیاتی، پیش‌راه‌اندازی و افتتاح آزمایشی آن انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پروژه با مجوز دولت و با پیشنهاد وزیر نفت و تأیید ریاست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و با سرمایه‌گذاری ستاد توسط هلدینگ توسعه انرژی تدبیر و با گشایش نخستین اعتبار در سال ۹۵ آغاز شد و تکمیل این پروژه در سال جاری، بیانگر عزم و اراده قوی کشورمان در پیشبرد اهداف است.

وی تأکید کرد: این پروژه با دریافت مواد میانی پتروشیمی از پالایشگاه مهر که امروز افتتاح شد، ۱.۳ میلیون اتان برای واحدهای الفین پتروشیمی، یک میلیون تن میعانات گازی شیرین، ۶۰۰ هزار تن پروپان و ۴۰۰ هزار تن بوتان تولید می‌کند که این بخش در عسلویه انجام می‌شود.

به گفته راحت، این محصولات با احتساب قیمت‌های فعلی بازار، سالانه بیش از یک میلیارد دلار ارزش دارد و از آنجا که سرمایه‌گذاری انجام‌شده در این طرح حدود یک میلیارد دلار بوده است، در نتیجه هزینه‌ها از طریق بازگشت سرمایه در مدت یک سال جبران خواهد شد.

مدیرعامل گروه توسعه اقتصادی تدبیر گفت: فرآورده‌های استحصال‌شده در این طرح، قبل از افتتاح به‌صورت سوخت در شبکه گازی کشور به مصرف می‌رسید، اما امروز با افتتاح این طرح، هم مزایای زیست‌محیطی و هم ارزش اقتصادی چشمگیری برای کشور ایجاد می‌شود.

راحت افزود: این پروژه از مصادیق واقعی اقتصاد مقاومتی است؛ ستاد اجرایی فرمان امام از ابتدا تأکید داشت که حداکثر ساخت و اجرای داخلی در این پروژه توسط متخصصان، سازندگان، پیمانکاران و صنایع داخلی لحاظ شود و با بهره‌گیری از ۲۵۱ سازنده در ۱۸ استان و ۲۵۷ پیمانکار داخلی و بیش از ۶۰ درصد ساخت داخل و استفاده از بهترین تجهیزات و آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا این طرح به پایان رسیده است.

وی از ارکان اجرایی این پروژه از جمله مسئولان ستاد اجرایی فرمان امام، صندوق توسعه ملی، بانک پارسیان به‌عنوان بانک عامل، وزیر نفت، شرکت‌های اصلی زیرمجموعه نفت و به‌ویژه منطقه ویژه اقتصادی پارس، استاندار بوشهر و همکاران ایشان در شهرستان عسلویه قدردانی کرد و در پاسخ به سؤال رئیس‌جمهوری درباره زمان آغاز اجرای این پروژه در عسلویه و مهر گفت: ما در سال ۹۳ مجوزها را از وزارت نفت گرفتیم و از طریق صندوق توسعه ملی نخستین ال‌سی را در نیمه اول سال ۹۵ باز و از همان زمان عملیات اجرایی را آغاز کردیم.

به گزارش شانا، تعدادی از طرح‌های ملی صنایع پتروشیمی وزارت نفت امروز به دستور حسن روحانی، رئیس‌جمهوری از طریق ویدئوکنفرانس به بهره‌برداری رسید.

منبع: شانا

کلیدواژه: دکتر حسن روحانی بیژن زنگنه وزیر نفت افتتاح طرح وزارت نفت شرکت پالایش پارسیان سپهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۰۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از الگوهای نوین مشارکتی در پروژه‌های شهری اصفهان

در نشست رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان و مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان، بر تحقق عملی شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و استفاده از الگوهای نوین مشارکتی در پروژه‌های شهری اصفهان تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مصطفی نباتی‌نژاد در نشستی با مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با اشاره به تأکید شورای اسلامی شهر بر حمایت از برنامه‌هایی که امکان رونق و توسعه پایدار شهر اصفهان را فراهم می‌سازد، گفت: تقویت روندهای کارشناسی و فرایندهای تصمیم‌گیری‌ها در دستور کار مرکز پژوهش‌های شورای شهر قرار دارد و این مرکز از توسعه شبکه نخبگانی شهر حمایت می‌کند.

وی افزود: تلاش می‌کنیم موضوع مشارکت‌محوری و داده‌محوری را در شهرداری پُررنگ کنیم و انتظار داریم که سایر دستگاه‌ها نیز در این زمینه به این مرکز کمک کنند، چرا که این نگاه باعث جلوگیری از اتلاف منابع و افزایش میزان بهره‌وری در پروژه‌های شهری می‌شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به استقبال شورای اسلامی شهر از توسعه پروژه‌های مشارکتی افزود: استفاده از سپرده‌های راکد خرد و کلان مردم، مستند سازی با شاخص‌های ترکیبی و ایجاد مشوق‌های سرمایه‌گذاری در پروژه‌های شهرداری اصفهان از جمله اتفاقاتی است که می‌تواند محرک توسعه سرمایه‌گذاری در شهر اصفهان باشد.

نباتی‌نژاد تصریح کرد: همچنین ضرورت دارد با استفاده از ظرفیت‌های گسترده شهر اصفهان، برنامه‌هایی مدون همچون بازدید از نمایشگاه‌های سرمایه‌گذاری بین‌المللی را دستور کار قرار دهیم تا با شناخت بیشتر امکان جذب سرمایه‌گذاران خارجی در پروژه‌های شهر اصفهان فراهم شود.

از پیشنهادهای مشارکت‌کنندگان در زمینه تعریف پروژه‌های توسعه شهری، استقبال می‌کنیم

در ادامه این نشست مسعود حیدری مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان نیز با اشاره به موضوعات تبیین شده و برنامه‌های مدون سازمان در سال جاری گفت: تبیین راهکارهای عملی شعار سال در دستور کار سازمان قرار دارد و در نظر داریم با استفاده از الگوهای نوین مشارکتی امکان مشارکت حداکثری شهروندان و توسعه فضای سرمایه‌گذاری در پروژه‌ها را فراهم سازیم.

وی تاکید کرد: سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی برای افزایش مشارکت مردمی و ورود بخش خصوصی، خود را متوقف به پروژه‌های موجود خویش نمی‌کند و از پیشنهادهای مشارکت‌کنندگان در زمینه تعریف پروژه‌های توسعه شهری، استقبال می‌کند.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان اضافه کرد: به‌منظور افزایش مشارکت شهروندان تعریف پروژه‌های جدید و جذاب را در دستور کار قرار داده‌ایم و امیدواریم با تسهیل فرایندهای اداری و تلطیف بعضی قوانین و مقررات میزان مشارکت مردم را در پروژه‌های مختلف شهر افزایش دهیم.

کد خبر 747496

دیگر خبرها

  • بررسی طرحهای اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهر های تکاب و سلماس
  • اجرای ٢٠ پروژه عمرانی-زیرساختی منطقه ویژه لامرد در سال ١۴٠٢
  • برنامه‌ریزی برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری
  • عملیات اجرایی طرح رود دره خرداد ماه آغاز شود
  • فرصت طلایی «مشارکت مردم» در توسعه طلای سیاه
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • استفاده از الگوهای نوین مشارکتی در پروژه‌های شهری اصفهان
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر
  • اجرای ۳ پروژه پیشران در حوزه فناوری های نرم
  • ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور همزمان با هفته سلامت افتتاح می‌شود