Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@06:23:51 GMT

واکنش بایدن به آغاز غنی سازی ۶۰ درصد توسط ایران

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۱۰۹۱۳

واکنش بایدن به آغاز غنی سازی ۶۰ درصد توسط ایران

رئیس جمهور آمریکا بامداد شنبه در کنفرانس خبری گفت که آغاز غنی سازی ۶۰ درصد توسط ایران بر خلاف توافق هسته‌ای است.

به گزارش مشرق، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا بامداد شنبه گفت که اقدام ایران در غنی سازی اورانیوم تا ۶۰ درصد، بر خلاف توافق هسته‌ای (برجام) است.

وی که در کنفرانس خبری مشترک با نخست وزیر ژاپن در کاخ سفید صحبت می‌کرد، در پاسخ به سوال خبرنگار رویترز گفت: «ما از این اقدام (غنی سازی ۶۰ درصد) حمایت نمی‌کنیم و فکر نمی‌کنیم که حرکت به سوی غنی سازی ۶۰ درصد مفید باشد  اما خرسند هستیم که ایران به توافق در مورد مذاکرات ادامه داده است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: فارن پالیسی طرح آمریکا در برجام را فاش کرد

بایدن با اشاره به این موضوع که غنی سازی اورانیوم ۶۰ درصد توسط ایران، به مذاکرات وین کمک نمی‌کند گفت که هنوز زود است درباره ای این مذاکرات قضاوت کرد.

 «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید نیز جمعه گفت که واشنگتن گام تحریک برانگیز ایران در غنی‌سازی اورانیوم تا خلوص ۶۰ درصد را جدی می‌گیرد.

وی که در کنفرانس خبری کاخ سفید صحبت می‌کرد، افزود: «گام اخیر ایران در جدیت این کشور در مذاکرات تردید ایجاد می‌کند و طرف‌های توافق هسته‌ای باید آن را رد کنند».

صبح یکشنبه‌ ۲۲ فروردین ماه «بهروز کمالوندی»معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی در گفت‌وگو با فارس از وقوع حادثه در بخشی از شبکه توزیع برق تاسیسات غنی سازی نطنز خبر داد و گفت که این حادثه تلفات انسانی و آلودگی به همراه نداشته است.

روز سه شنبه عباس عراقچی معاون وزیر خارجه که در وین حضور داشت تصمیم ایران برای انجام غنی سازی ۶۰ درصد را اعلام کرد و پس از آن کمالوندی به فارس گفت که مقدمات اجرایی آن از سه شنبه شب در نطنز شروع می شود.

غریب آبادی نماینده ایران در آژانس نیز بعد از آن در توئیتی در این خصوص نوشت: بر اساس نامه و اطلاعات طراحی که در بعدازظهر روز سه‌شنبه ۲۴ فروردین ماه تحویل آژانس شد، غنی سازی ۶۰ درصدی در دو زنجیره از سانتریفیوژهای جدید IR۴ و IR۶ در نطنز انجام می‌شود. فرآیند فنی از همین روز آغاز شده و پیش بینی می‌شود هفته بعد اورانیوم با غنای ۶۰ درصد برداشت شود. این اقدام که در واکنش به خرابکاری اخیر در نطنز صورت می‌گیرد، آثار قابل توجهی نیز در ارتقای کیفیت و کمیت رادیوداروهای تولیدی سازمان انرژی اتمی دارد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا برجام توافق هسته ای آمریکا کاخ سفید بهروز کمالوندی سازمان انرژی اتمی جن ساکی توافق هسته ای رویترز نطنز بایدن عباس عراقچی جو بایدن غنی سازی ۶۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۰۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش سفیر روسیه در آمریکا به کمک‌های جدید به اوکراین

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن به کمک‌های جدید ایالات متحده آمریکا به اوکراین واکنش نشان داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپوتنیک، آنتونوف امروز چهارشنبه تاکید کرد: ایالات متحده آمریکا طرف جنگ را گرفت، طرف شرارت قرار گرفت و از فاشیسم حمایت کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: واشنگتن مسئولیت خود را بر اساس منشور سازمان ملل در قبال مسئولیت صلح و امنیت نقض کرد.

این دیپلمات روسیه خاطر نشان کرد: ایالات متحده با ارائه کمک های جدید به کی یف، در لبه درگیری مستقیم بین قدرت های هسته ای قرار گرفته است.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا ساعاتی قبل لایحه کمک‌های 95 میلیارد دلاری به اوکراین، اسرائیل و تایوان را امضا کرد و گفت که ارسال این کمک‌ها تا چند ساعت دیگر آغاز می‌شود.

به گفته رئیس جمهور آمریکا، واشنگتن مهمات برای دفاع هوایی، توپخانه، سیستم‌های موشکی و خودروهای زرهی به اوکراین ارسال خواهد کرد.

بایدن لایحه کمک به اوکراین و رژیم صهیونیستی را امضا کرد

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • واکنش عجیب مدیرعامل تیک تاک به اقدام جو بایدن
  • واحدهای تولید فولاد در هرمزگان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند
  • واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن درباره میدان آرش
  • واکنش سفیر روسیه در آمریکا به کمک‌های جدید به اوکراین
  • واکنش ایران به ادعای کویت درباره میدان آرش | به کویت توصیه می‌کنیم ...
  • واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن در خصوص میدان آرش
  • آخرین تحولات اوکراین | آغاز مذاکرات کی‌یف با آمریکا برای بومی سازی تولید پدافند هوایی
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • ادعای جدید گروسی درباره نزدیک بودن ایران به ساخت بمب اتم/ برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی/ ازسرگیری مذاکرات برای برقراری صلح در یمن/ آغاز رزمایش «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور