Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@22:43:48 GMT

انتظارات کارآفرینان از پارک علم و فناوری اردبیل

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۱۱۰۸۳

انتظارات کارآفرینان از پارک علم و فناوری اردبیل

ایسنا/اردبیل یک کارآفرین و فعال حوزه چاپ و نشر اردبیل گفت: کارآفرینان و شرکت‌های تولیدی استان اردبیل انتظار دارند پارک علم و فناوری استان سهم ارزشمندی در ارتقای فضای کسب و کار استان به خود اختصاص دهد.


شهروز گلدوست در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: پارک علم و فناوری باید با اجتناب از نگاه جناحی و با شناسایی واحدهای تأثیرگذار و اتخاذ خط‌مشی مدبرانه بتواند با به‌روز کردن دانش واحدهای تولیدی از طریق مدیریت فناورانه و انتقال ایده‌های جدید و نوآوری‌های تولید و استفاده از ظرفیت نخبگان استان این انتظارات را برآورده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: پارک علم و فناوری اردبیل این ظرفیت را دارد که با مدیریت فناورانه این استان را به‌عنوان یک استان مرزی صادرکننده دانش و فناوری برای کشورهای همسایه و به‌عنوان قطب کشاورزی و فناوری، پیشران توسعه مبتنی بر اقتصاد دانش‌بنیان در کشور تبدیل کند.


گلدوست با بیان اینکه پارک علم و فناوری سازمانی است که هدف آن افزایش ثروت جامعه ازطریق تشویق و ارتقای فرهنگ نوآوری و حمایت از ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان است، ادامه داد: این پارک‌ها با هدف کلی توسعه فناوری، راه‌اندازی کسب و کارهای دانش‌محور به‌منظور خلق ثروت تشکیل شده‌اند و از این طریق با تبدیل ایده به فناوری و انتقال فناوری‌های علمی و دانشگاهی به صنعت و بازار برای رسیدن به رشد اقتصادی می‌تواند گام‌های بسیار متعالی بردارد.
به باور این کارآفرین اردبیلی، پارک علم و فناوری می‌تواند پل ارتباطی مطمئن برای نوآوران و ایده‌پردازان برای باروری ایده و فکر و تبدیل آن به اقدام و عمل باشد و مجرایی مهم برای کارآفرینی و ایجاد اشتغال در استان به شمار رود.


گلدوست با بیان اینکه پارک علم و فناوری اردبیل با توجه به شرایط جغرافیایی و منابع علمی و اقتصادی می‌تواند با استفاده از نیروهای خلاق و تحصیل‌کرده نقش اساسی برای رسیدن به چشم‌اندازها و اهداف پارک‌ها داشته باشد، افزود: پارک علم و فناوری واحدی است که با مؤسسات آموزشی و پژوهشی در ارتباط بوده، زیرساخت‌ها و خدمات پشتیبانی، خصوصاً مستغلات و فضای اداری را برای واحدهای تجاری فراهم کرده و وظیفه انتقال فناوری و توسعه فناوری را برعهده دارد.

به گفته این فعال حوزه چاپ و نشر، مطابق وظایف ذکر شده؛ مدیریت توانمند در پارک علم و فناوری استان نقش تعیین‌کننده دارد و با حساسیت و دقت هوشمندانه می‌تواند برنامه‌ریزی، سازماندهی، اتخاذ تصمیم صحیح، همکاری، هماهنگی، کنترل و در یک‌کلام رهبری مجموعه را تا تحقق اهداف سازمانی و انتقال فناوری‌های جدید برای نسل نو با موفقیت به انجام برساند.
گلدوست ادامه داد: کشورهای توسعه‌یافته در سال‌های اخیر با بهره‌گیری از مدیریت‌های هوشمند و علمی و قراردادن افراد مسئولیت‌پذیر و بزرگ اندیش در کنار هم توانسته‌اند منشأ تحول بزرگی در تبلور خلاقیت و نوآوری سازمانی و ایجاد شغل‌های نو بر اساس آمار و نیاز جامعه بوده و به بهبود شرایط تولید و کسب و کار کمک کنند و بی‌تردید سهم تکنوپارک‌ها در این تحول جهانی به سزا و قابل‌توجه است.


این کارآفرین اردبیلی اضافه کرد: پارک‌های علم و فناوری ایران نیز با ایجاد شرکت‌های فناور و حمایت از ایده‌های دانش‌بنیان باید بتوانند به‌صورت آگاهانه و با تدبیر بر اساس نیاز جامعه و با استفاده از الگوهای موفق مبتنی بر دانش و فناوری پایه‌گذار تحول در شرایط اقتصادی کشور بوده و در بهبود شرایط اشتغال برای نسل جوان جامعه و پویایی مدیریت مبتنی بر اقتصاد دانش‌بنیان پیشرو و پیشقدم باشند.
وی با بیان اینکه در سالی که مقام معظم رهبری آن را سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» نام‌گذاری کرده است نیاز به بهره‌گیری از تمام پتانسیل‌های مدیریتی برای رسیدن به چشم‌انداز توسعه بیش‌ازپیش احساس می‌شود، تصریح کرد: داشتن یک جامعه توسعه‌یافته و پیشرفته از مکانیسم خاصی برخوردار است و در دنیای جدید که با داده‌های آنلاین و فناوری نو روبرو هستیم نقش مدیریت از شاخصه‌های اصلی رشد به شمار می‌رود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کارآفرینی پارك علم و فناوري پارک علم و فناوری دانش بنیان پارک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۱۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی برای ایجاد ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری در کشور

قنبرپور رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات در جلسه کارگروه تاد ( توسعه اقتصاد دیجیتال استان سمنان) از ایجاد ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری برای مشترکان خانگی و کسب و کار‌ها خبرداد و گفت: ازاین رقم تاکنون هفت میلیون پورت اجرایی شده و ۷۰۰ هزار دسترسی نیز برقرار شده است و پیش بینی می‌شود تا پایان دولت سیزدهم به اتمام برسد.

رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: تاکنون برای طرح فیبر نوری کشور FTTX (ساختار‌های انتقال سیگنال توسط فیبرنوری) نه اپراتور فعال شده است که در نتیجه اجرای طرح سرعت ارتباط تا هزار مگابایت خواهد رسید.

رئیس پارک فن آوری اطلاعات و ارتباطات گفت: طبق برنامه هفتم توسعه سهم اقتصاد کشور از اقتصاد دیجیتال باید ۱۵ درصد افزایش یابد و بهمین علت این پارک با برنامه‌های متنوع همچون توسعه انسانی اقتصاد دیجیتال و افزایش زیرساخت‌ها و پارک‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات درصدد تحقق این امر است.

اکبر قنبر پور راه اندازی و سرعت بخشی به فعالیت پارک فناوری اقتصاد دیجیتال در استان سمنان برای استقرار واحد‌های فناور دانشگاه سمنان و با بهره گیری از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را ازجمله اقدامات اجراشده برشمرد

رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات از اجرای مرحله جدید برنامه گرنت رشد (gerante) در کشور توسط پارک فاوا (فناوری اطلاعات و ارتباطات) هم خبرداد و گفت: فراخوان این برنامه در خرداد ماه امسال اعلام می‌شود و انتظار می‌رود استان سمنان در این خصوص مشارکت فعالی داشته باشد.

رئیس پارک فن آوری اطلاعات و ارتباطات در باره گرنت فاوا گفت: بسیاری ایده هادر مرحله‌ای هستتند که علاوه بر منابع مالی صاحبان ایده و اطرافیان به منابع دولتی و بازاریابی نیز نیاز دارند وبا در نظر گیری سرعت ورود به بازار حمایت می‌شوند.

رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات از مصوبه هیئت وزیران در خصوص بخشش مالیاتی کسب و کار‌های فعال در پلتفرم‌های داخلی و خارجی که در پلتفرم‌های داخلی نیز فعال شوند خبر داد.

در پانزدهمین جلسه کارگروه تاد /(توسعه اقتصاد دیجیتال استان سمنان ) صادقی معاون اقتصادی استاندار هم گفت: اخیرا استان سمنان به عنوان یکی از استان‌های برترکشور در انتخاب زنجیره ارزش راهبردی معرفی شده بخصوص در بخش اقتصاد دیجیتال و خودرو که به کمک توسعه FTTX (ساختار‌های انتقال سیگنال توسط فیبرنوری) زنجیره ارزش راهبردی اقتصاد دیجیتال استان تکمیل میشود

صادقی با اشاره به به تکمیل زیرساخت‌ها و ساختمان پارک فاوا در سمنان از چند سال پیش تاکنون افزود: این پارک درمرحله بررسی و مرحله داوری برای بهره برداری است و به دستور رییس پارک فن آوری اطلاعات و ارتباطات از امروز یکی از سوله‌ها قابل بهره برداریست و سوله دوم و سوم هم با کمک شتاب دهنده‌ها از هفته آینده وارد چرخه واگذری به بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان می‌شود و پیش بینی می‌شود تابستان امسال پارک فاوای سمنان کاملا بهره‌برداری شود.

در این جلسه مسئولان پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان و استان سمنان وفعالان اقتصاد دیجیتال استان مطالبی را در خصوص ضرورت افزایش زیرساخت‌ها مطرح کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • حمایت از پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان یک وظیفه فراقوه‌ای‌ است
  • خدمات صندوق توسعه فناوری‌های نوین توسعه یافت
  • برنامه وزارت علوم برای افزایش ضریب نفوذ فناوری در صنایع سنتی
  • مدیریت و تبادل فناوری، مهم‌ترین هدف فن بازار ملی ایران است
  • اختصاص ۴ هزار میلیارد برای اقتصاد دانش بنیان به به ۲۵ استان
  • اردبیل استان برتر کشور در توسعه اقتصاد دانش بنیان
  • معرفی شاخص های کلیدی برای سنجش اکوسیستم فناوری و نوآوری
  • برنامه معاونت علمی برای ایجاد پارک‌های فناوری با ۵ کشور
  • ایجاد سازمان‌های سرمایه‌گذاری مختص پارک‌های علم و فناوری
  • برنامه ریزی برای ایجاد ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری در کشور