Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه سازمان نظام پرستاری از ایجاد کمیته تخصصی بررسی مشکلات پرستاران شاغل در مراکز درمانی نیرو‌های مسلح خبر داد و گفت: در سه ماهه اول سالجاری اتفاقات خوبی برای این پرستاران خواهد افتاد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، جامعه پرستاران به عنوان نیرو‌های مولد بخش سلامت نقش بسیار قابل توجهی در فرآیند درمان بیماری‌های مختلف در کشور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نقش موثر در دوران شیوع کررونا پرنگ‌تر و ملموس‌تر شده است؛ به طوری که ۱۴۰ هزار پرستار در کشور مشغول خدمت به بیماران کرونا هستند.

بیش از ۸۰ هزار نفر آن‌ها به کرونا مبتلا شده و ۱۱۰ نفر آن‌ها در این راه شهید شدند و جانشان را فدا کردند. در ۱۴ ماه گذشته حدود ۸۰ هزار پرستار به کرونا مبتلا شده‌اند و بالغ بر هشت هزار نفر نیز به دلایل مختلفی اعم از بستری، قرنطینه و مسائل مربوط به آن از خدمت منفک شده‌اند.

در مسیر خدمت رسانی به بیماران مختلف بخش زیادی از پرستاران در مراکز درمانی وابسته به نیرو‌های مسلح مشغول به کار بوده و دوشادوش دیگر همکاران خود در مراکز درمانی وابسته به وزارت بهداشت در مسیر ارائه خدمات بهداشتی و درمانی قدم بر می‌دارند.

پرستاران بخش درمانی مراکز نیرو‌های مسلح همواره نسبت به وجود تبعیض در پرداخت حقوق و مزایای خود در مقایسه با پرستاران شاغل در مراکز درمانی وابسته به وزارت بهداشت معترض بوده اند.

تعدادی از این پرستاران با راه اندازی کمپینی در سامانه فارس من خبرگزاری فارس نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و خواستار رسیدگی به آن شده‌اند.

حمید رضا عزیزی، معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان نظام پرستاری در گفتگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس در اینباره، گفت: تعداد قابل توجهی از همکاران ما در مراکز درمانی سپاه، ارتش و نیروی انتظامی و در حدود ۱۰۰ بیمارستان مشغول به کار هستند، اما همیشه مغفول ماندند و از مزایای پرستاران وزارت بهداشت و تامین اجتماعی بهره برند.

وی ادامه داد: کمیسیون تخصصی بررسی مشکلات را در سازمان نظام پرستاری راه انداختیم و از نمایندگان آن‌ها نیز در این کمیسیون تخصصی حضور دارند.

معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان نظام پرستاری افزود: این کمیسیون ۳ -۴ ماه است تشکیل و مشکلات احصا شده است؛ پیگیر هستیم با ستاد کل نیرو‌های مسلح جلسه داشته باشیم و موارد را انتقال دهیم.

عزیزی بیان داشت: فوق العاده ویژه‌ای که وزارت بهداشت به پرستاران داد شامل همکاران پرستار در مراکز درمانی نیرو‌های مسلح نشده؛ در حالی که این پرستاران نیز استرس خاص خود را دارند. این عزیزان وفاداری خود را در برهه‌های مختلف مانند دفاع مقدس، مدافعان حرم و اکنون نیز در دوران کرونا نشان داده‌اند.

وی متذکر شد: یک بخش این موضوع مربوط به ستاد کل نیرو‌های مسلح است که امیدواریم با رایزنی حل شود و بخشی مربوط به دولت است. امیدواریم در سه ماه آینده اتفاقات خوبی در این خصوص بیفتد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نیروهای مسلح ستاد کل نیروهای مسلح پرستار کرونا سازمان نظام پرستاری مراکز درمانی نیرو های مسلح وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۱۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت ‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی از امروز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح گفت: از ۱۵ اردیبهشت ‌ماه افرادی که می‌خواهند به خدمت مقدس سربازی اعزام شوند و واحد شرایط هستند می‌توانند در سامانه سخا ثبت نام کنند.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح گفت: سربازان می‌توانند برای مشوق‌های مهارت‌آموزی از فردا در سامانه سخا ثبت‌نام کنند.

 

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت ‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی از امروز
  • بدهی میلیاردی تامین اجتماعی به مراکز درمانی قزوین
  • کوچ پرستاران از بخش دولتی به خصوصی
  • آغاز مرحله چهارم عملیات ضدصهیونیستی نیرو‌های مسلح یمن
  • ژنرال آمریکایی: پوتین با تجربه‌ترین دولتمرد جهان است
  • فرمانده کل قوا از وضعیت موجود رضایت مطلق ندارند
  • انجام چهار عملیات مردم یاری توسط بالگرد‌های پایگاه هوانیروز
  • انجام ۴ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته
  • تجلیل از استادان خلبان پایگاه آموزشی هوانیروز اصفهان
  • بازدید رئیس قوه قضاییه از نمایشگاه دستاورد‌های نیروی دریایی سپاه در بندرعباس