Web Analytics Made Easy - Statcounter

آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه پزشکی سال ۱۴۰۰ طبق برنامه‌ریزی قبلی قرار است در روزهای ٣٠ و ۳۱ اردیبهشت امسال برگزار شود.

به گزارش ایمنا و بر اساس اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی، مهلت ثبت نام مجدد متقاضیان برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های علوم پزشکی سال ۱۴۰۰ روز چهارشنبه، ۲۵ فروردین پایان یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به تمدید مهلت ثبت‌نام برای بار دوم، داوطلبانی که موفق به ثبت نام نشده یا هزینه ثبت نام را پرداخت کرده و ثبت نام نکرده بودند و افرادی که نیاز به تصحیح اطلاعات و مدارک خود داشتند، می‌توانستند تا آخر وقت روز چهارشنبه نسبت به ثبت نام یا ویرایش و تکمیل مدارک خود در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی https://www.sanjeshp.ir/ اقدام کنند.

بر این اساس تعداد ۶۷ هزار و ۵۲۲ داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برای سال ۱۴۰۰ ثبت نام کردند.

بر اساس اعلام مراجع ذی‌ربط، در مورد رشته‌های مشمول استفاده از سهمیه بومی قانون برقراری عدالت آموزشی و اصلاحات بعدی، فقط رشته روانشناسی بالینی مورد نیاز اعلام شده که دانشگاه‌های محل تعهد و خدمت پس از پایان تحصیلات در سایت مرکز سنجش آموزش کشور قرار دارد.

داوطلب واجد شرایط سهمیه بومی، می‌تواند هر یک از دانشگاه‌های پذیرنده دانشجوی اعلام شده را انتخاب کرده و در صورت پذیرش ادامه تحصیل دهد، اما بعد از پایان تحصیل دوره تعهد خود را باید در دانشگاهی که متعهد خدمت سهمیه بومی شده، بگذراند.

آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه پزشکی سال ۱۴۰۰ طبق برنامه‌ریزی قبلی قرار است در روزهای ٣٠ و ۳۱ اردیبهشت امسال برگزار شود.

کد خبر 487375

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کارشناسی ارشد علوم پزشکی آزمون ارشد علوم پزشکی 1400 آزمون ارشد علوم پزشکی مرکز سنجش آموزش پزشکی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق آزمون کارشناسی ارشد رشته علوم پزشکی سال ۱۴۰۰ ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۲۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رقابت بیش از ۱۵ هزار داوطلب کنکور درخراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی؛نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه‌های خراسان‌شمالی گفت: از این تعداد داوطلب، ۹ هزار و ۴۹۵ نفر دختر و پنج هزار و ۵۴۷ نفر پسر هستند.

یحیی آبادی افزود: همچنین از این تعداد سه هزار و ۸۱۱ نفر در کنکور سراسری عادی و ۱۱ هزار و ۲۳۱ نفر نیز برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان آزمون خواهند داد.
به گفته یحیی آبادی داوطلبان شرکت‌کننده در کنکور دانشگاه فرهنگیان در هر رشته تحصیلی بعد از پاسخگویی به سوالات دفترچه تخصصی می‌بایست دفترچه دانشگاه فرهنگیان را نیز تکمیل کنند.
وی افزود: در مجموع ۶ هزار و ۱۲۹ نفر در آزمون رشته علوم انسانی، ۶ هزار و ۱۱۸ نفر در رشته علوم تجربی، هزار و ۱۴۶ نفر در رشته ریاضی و فیزیک، ۹۴۴ نفر در کنکور هنر و هزار و ۱۱ نفر در کنکور زبان‌های خارجی شرکت کرده اند.
آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی صبح پنجشنبه ۶ اردیبهشت، آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی صبح پنجشنبه ۶ اردیبهشت، و آزمون گروه آزمایشی هنر بعدازظهر پنجشنبه ۶ اردیبهشت، آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی بعدازظهر پنجشنبه ۶ اردیبهشت و آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شوند.
امسال، آزمون دروس اختصاصی و سوابق تحصیلی داوطلب هر کدام ۵۰ درصد تأثیر دارند.

دیگر خبرها

  • روز دوم آزمون سراسری/ رقابت داوطلبان گروه‌ علوم تجربی در قزوین
  • رقابت ۲۵ هزار داوطلب گروه تجربی در آذربایجان غربی
  • نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود
  • رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در قزوین
  • آغاز آزمون سراسری ۱۴۰۳ در فارس، همزمان با سراسر کشور
  • برگزاری کنکور سراسری با رقابت گروه  علوم ریاضی و انسانی در هرمزگان
  • آغاز رقابت بیش از ۱۵ هزار داوطلب کنکور درخراسان‌شمالی
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • پذیرش بدون آزمون در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران
  • دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند