Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@04:05:11 GMT

دفتر بانوان استانداری خراسان رضوی در مسیر تحقق شعار سال

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۱۲۷۱۵

دفتر بانوان استانداری خراسان رضوی در مسیر تحقق شعار سال

ایسنا/خراسان رضوی با توجه به اینکه بخش اعظمی از فعالان عرصه اقتصادی و تولید، بانوان هستند، دفتر زنان استانداری خراسان رضوی اقدام به تشکیل «کمیته پشتیبانی و مانع‌زدائی بانوان تولیدکننده» با هدف بررسی و رفع مشکلات واحدهای تولیدی با مدیریت بانوان با کمک دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و سایر نهادهای موثر در تولید نموده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طاهره طهماسبی، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی در یادداشتی که در اختیار ایسنا قرار داده، آورده است: «خانواده به عنوان کوچکترین سلول جامعه، هسته اولیه پیکره جامعه بوده و جامعه سالم و متعادل و هم‌راستا با ارزش‌ها و هنجارهای اجتماعی نیازمند خانواده‌ای متعادل است. لذا برای دستیابی به جامعه‌ای سالم باید بخش اعظم توجه ما به خانواده به‌ویژه زنان به عنوان نیمی از جامعه، نیروی سازنده و فعال کشور باشد؛ زیرا دسترسی به رشد و توسعه همه‌جانبه چه در عرصه فردی و چه در عرصه اجتماعی بدون بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های موجود امری غیرممکن است. در تعالی یا انحطاط جامعه هم زنان و هم مردان نقش دارند، اما واقعیت غیرقابل انکار این است که نقش زنان به دلایل متعدد بر مبنای ارزش‌های حاکم بر جامعه به درجات متفاوت، پررنگ‌تر شده است.

علاوه‌بر توجه به این حوزه و نقش زن در خانواده و جامعه، بانوان نیز باید از تمامی ظرفیت‌های موجود استفاده کنند و در هر جایگاهی که حضور دارند یک گام به جلو حرکت کنند. همچنین با توجه به اینکه امروزه بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت، هم‌دلی،حمایت، همراهی و کار و تلاش همه‌جانبه در حوزه زنان و خانواده هستیم، ما زنان بیش از گذشته مسئولیت داریم و باید همراه و همگام و حامی یکدیگر باشیم و کلیه فعالیت‌ها و اقدامات ما باید در راستای هم‌افزایی، حمایت و پشتیبانی هرچه بیشتر زنان باشد و اما ماموریت اصلی دفتر زنان و خانواده در استانداری‌ها ازجمله استانداری خراسان رضوی ساماندهی، راهبری و حمایت از امور فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی زنان و خانواده در راستای سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران در سطح استان و از طریق مطالعه و تحقیق، برنامه‌ریزی و تعامل با واحدهای استانی دستگاه‌های اجرایی، نهادهای ذی‌ربط و سازمان‌های مردم نهاد است.

دفتر زنان و خانواده استانداری خراسان‌رضوی در راستای ماموریت خود فصلی نو از فعالیت و خدمات به جامعه هدف را آغاز کرده و برنامه‌های خود را در ۷ محور تدوین نموده است. مهمترین و اساسی‌ترین محور برنامه‌های سال ۱۴۰۰ تحقق اقتصاد مقاومتی است که برگرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری و سیاست‌های ابلاغی از سوی ایشان است. مقام معظم رهبری در ابتداء هر سال، مسیر حرکت را برای تمامی بخش‌ها روشن می‌نماید. در طی سال‌های اخیر مهمترین بخش مطرح شده از سوی ایشان، توجه به ابعاد مختلف اقتصاد، شکوفایی و جهش تولید از طریق حمایت از تولید و رفع موانع پیش روی تولیدکنندگان و پیشگامان این عرصه می‌باشد.

با توجه به اینکه بخش اعظمی از فعالان عرصه اقتصادی و تولید، بانوان هستند، دفتر زنان استانداری اقدام به تشکیل «کمیته پشتیبانی و مانع‌زدائی بانوان تولیدکننده» با هدف بررسی و رفع مشکلات واحدهای تولیدی با مدیریت بانوان با کمک دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و سایر نهادهای موثر در تولید نموده است.

جلسات این کمیته از هفته جاری به صورت مستمر و هفتگی و با حضور مسئولین دستگاه‌های اجرایی و تولیدکنندگان و کارآفرینان برگزار می‌شود.

بازدید از واحدهای اقتصادی با مدیریت بانوان به‌منظور شناسایی واحدهای تولیدی غیرفعال، نیمه‌فعال، بلاتکلیف و طرح مشکلات آنان در کمیته پشتیبانی و مانع‌زدائی بانوان تولیدکننده و رفع مشکلات جهت فعال‌سازی آنان نیز به‌صورت جدی در سال جدید پیگیری خواهد شد.

با عنایت به اینکه بخش مهمی از جمعیت زنان در روستاها ساکن و مشغول به کار هستند که با سرمایه‌های اندک کسب و کارهای خرد راه‌اندازی نموده‌اند، برای حمایت و تقویت این گروه از بانوان، تشکیل و گسترش صندوق‌های خرد زنان روستایی با جدیت دنبال خواهد شد. در سال گذشته باوجود تمامی تنگناها، شیوع ویروس کرونا، تغییرات عمیق در سبک زندگی و فراز و نشیب‌های اقتصادی تعداد ۳۲۴ صندوق خرد زنانه روستایی با عضویت نزدیک به ۹۰۰۰ نفر و در ۲۱۶ روستا تشکیل شد. صندوق‌های خرد زنان روستایی در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ به میزان ۷۹ درصد رشد داشته است. امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده شاهد رشد بیشتری در تعداد و کیفیت صندوق‌های خرد زنان روستایی در سال ۱۴۰۰ باشیم.

همچنین اقدام دیگری که در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برای حوزه زنان در سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی شده است، تکمیل فرآیند تولید و اتصال حلقه‌های اشتغال به یکدیگر است. اشتغال ثابت و پایدار حاصل، اشتراک منطقی و هدفمند سه بخش است: ۱.آموزش منتهی و متناسب با بازار فروش۲. امکانات و تسهیلات۳. بازار فروش. ماحصل وجوه مشترک این سه بخش یعنی آموزش‌هایی که با بازار فروش محصولات مرتبط است، به انضمام امکانات و تسهیلات می‌تواند اشتغال موفق و پایداری را رقم بزند. در این راستا نیز دفتر زنان و خانواده در سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی برگزاری بیش از ۷۰۰ دوره آموزشی با موضوع اشتغال و کارآفرینی را نموده‌ تا محصول تولیدی بتواند به بازار به خوبی انتقال پیدا کند.

همچنین پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت به بانوان تولیدکننده به‌ویژه تولیدکنندگان خرد جزو مهمترین برنامه‌های حوزه زنان استان است . در سال ۹۹ باوجود مشکلات موجود پرداخت تسهیلات به بانوان نسبت به سال قبل(۹۸) ۷۳۰ درصد رشد داشته است که امیدواریم با پیگیری‌های مستمر شاهد رشد بیشتری در پرداخت تسهیلات به بانوان باشیم.

در جهت شناسایی و تامین بازار فروش محصولات نیز ایجاد و توسعه بازارچه‌های دائمی و همچنین برگزاری نمایشگاه‌ها و بازارهای مجازی جهت عرضه و فروش محصولات تولیدی در اولویت برنامه‌های کاری سال ۱۴۰۰ قرار گرفته است.

با عنایت به شرایط و نوع کار زنان روستایی و سختی کار این گروه از بانوان، توسعه کمی و کیفی بیمه این قشر زحمت‌کش با همکاری صندوق بیمه روستائیان و عشایر در اولویت‌های برنامه‌های حوزه زنان استان است.

امیدوارم با همکاری و هماهنگی بین دستگاهی و تلاش همه فعالان حوزه اقتصادی و زنان بتوانیم در راستای شناسایی و استفاده از تمامی ظرفیت‌های بانوان و تحقق شعار سال «تولید و پشتیبانی و مانع‌زدائی» گام‌های قوی‌تری برداریم».

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنان اشتغال زنان تسهيلات پرداخت تسهیلات استانداری خراسان رضوی بانوان تولیدکننده دستگاه های اجرایی زنان و خانواده زنان روستایی بازار فروش حوزه زنان دفتر زنان سال ۱۴۰۰ خرد زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۲۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی مسیر‌های جاده‌ای مسدود خراسان رضوی

رییس پلیس راه خراسان رضوی گفت: هم اینک هیچ مسیر مسدودی در جاده‌های اصلی استان وجود ندارد و تمام راه ها باز و تردد در جریان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حسین میش‌مست اظهار کرد: شامگاه جمعه مسیر جاده‌ای شهر «بار» در نیشابور به دلیل سیلاب مسدود شده بود که این مسیر با تلاش راهداران بازگشایی شد.

رئیس پلیس راه خراسان رضوی اضافه کرد: در مسیر سبزوار - شاهرود نیز دیشب گل و لای سطح جاده را گرفته بود و در این مسیر کندی حرکت وجود داشت که این جاده هم پاکسازی شد.

وی ادامه داد: دیروز ۶ فقره تصادف جرحی با هفت مصدوم و ۲۲ فقره تصادف خسارتی در جاده‌های استان رخ داده است.

میش‌مست افزود: اکنون ترافیک در مسیر مشهد- چناران پرحجم و در سایر جاده‌های استان عادی است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • استادان و معلمان باید برای تحقق جامعه دانش‌بنیان اهتمام ورزند
  • استادان و معلمان باید در مسیر تحقق جامعه دانش‌بنیان اهتمام ورزند
  • ضرورت الگوسازی و معرفی بانوان ایثارگر و شهید به نسل جوان
  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت برگزار می‌شود
  • جهش تولید با فعالیت دانشگاه‌های مهارت‌محور محقق خواهد شد
  • بانوان صنعتگر در تحقق شعار نقش آفرینی کنند
  • لزوم هوشیارسازی اجتماعی نسبت به آسیب‌های پیری جمعیت
  • حمایت از تولید راه تحقق شعار سال جهش تولید
  • طهرانچی: بانوان باید برای نقش‌آفرینی‌های جدی در جامعه آماده شوند
  • بازگشایی مسیر‌های جاده‌ای مسدود خراسان رضوی