Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-08@03:55:22 GMT

علت افزایش ناگهانی قیمت صنایع کامودیتی چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۱۳۲۶۰

علت افزایش ناگهانی قیمت صنایع کامودیتی چیست؟

علی صادق پور کارشناس بازار سرمایه  در گفت‌وگو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با روند قیمت کامودیتی‌ها در سال ۱۴۰۰، اظهار کرد: کامودیتی‌ها با شروع ویروس کرونا به دلیل اتفاقاتی که برای صنایع پیش آمد با مشکل برخوردند، اما اکنون به دلیل بحث توزیع  بسته‌های حمایتی در کشور‌های اروپایی و آسیایی و از جانب دیگر کشف واکسن کرونا صنایع کامودیتی با رشد شارپی مواجه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در رابطه با شکسته شدن رکورد ۹ ساله قیمت مس باید گفت، دلیل افزایش این محصول کامودیتی  نخست به سبب افزایش تولیدات ماشین‌های برقی و دوم کمبود عرضه آن  است.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: اکنون شاهدیم با توجه به افزایش قیمت‌های جهانی محصولات کامودیتی  روند گزارش دهی صنایع در کشور ما هم بهتر شده است که این مسئله نشان از بهبود روند سودهی این صنایع در آینده نچندان دور دارد.

بیشتر بخوانید

مارکت کپ چیست؟

صادق پور گفت: اگر توافقات به خوبی صورت گیرد ما می‌توانیم به بازار‌های جهانی متوصل شویم که این  امر بر روند صادرات، نرخ فروش و سود دهی شرکت‌ها تاثیر گذار می گذارد، نکته‌ای که باید به آن  اشاره کرد  اگر  دربورس  دیدگاه خود را بلند مدت کنیم به طور حتم بهترین بازار در سال ۱۴۰۰ بازار سرمایه خواهد بود.

او تصریح کرد: اگر توافقی هم  با طرف برجام صورت نگیرد و با جهش ارزی در سال آینده مواجه شویم قطع به یقین باز هم این امر  به نفع بازار سرمایه و صنایع خواهد بود پس می‌توان گفت دیدگاه بلند مدت در بازار سرمایه یک  نوع معامله برد برد است.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: صنایعی که در بورس هستند به شرطی مالیات به نفعشان خواهد بود که صادراتشان افزایش یابد، اما نباید این نکته را فراموش کرد که بودجه را اکنون بر اساس شرایط حال حاضر نوشته اند اگر روابطمان با طرف‌های برجامی بهتر شود و پول‌های بلوکه شده به کشور برگردانده شوند به طور قطع این قوانین تا حدودی با تحول مواجه خواهند شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازار سرمایه بورس ایران روند کامودیتی ها بازار سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۳۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش بورس تا کی ادامه خواهد داشت؟

روزانه در سایت "نبض بورس" گزید‌ه‌ای از آخرین اخبار و مطالب جذاب پیرامون بازار سرمایه، مسکن، ارز، انرژی و سرمایه گذاری تهیه و منتشر می‌گردد. گزارش کامل از گزیده‌ خبرهای امروز «نبض بورس» (https://nabzebourse.com) را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

قیمت یورو به کانال بالاتر صعود کرد

 ریزش بورس تا کی ادامه خواهد داشت؟

 

اخبار مهم بورس فردا چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت| از افزایش نرخ دو نماد تا خبر‌های مهم مالیاتی

 

طلا و خودرو و مسکن مشمول مالیات می شود؟ | چه کسانی باید مالیات بدهند؟

 

دلایل ریزش بورس از نظر کارشناس بازار سرمایه

 

کدام نماد‌ها ورود پول حقیقی داشتند؟

 

قیمت خودرو ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ + عکس

 

سنگین ترین صفوف خرید برای این نمادها در روز قرمزپوشی بورس

 

مستاجران بخوانند

 

       

دیگر خبرها

  • بررسی عوامل تاثیرگذار بر قیمت‌های ارز دیجیتال
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ریزش بورس تا کی ادامه خواهد داشت؟
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳/ نوشداروی دلسردی سهامداران چیست؟
  • افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی
  • افزایش دو برابری سقف ضمانت‌نامه‌های صنایع کوچک
  • افزایش ۲ برابری ضمانت‌نامه‌های اعتباری و غیراعتباری صندوق سرمایه‌گذاری صنایع کوچک
  • سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک افزایش یافت
  • افزایش ۲ برابری سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک
  • پیش‌بینی بورس در هفته سوم اردیبهشت ۱۴۰۳/ پیشتازی فولادی‌ها و پالایشی‌ها در این هفته