Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@18:00:24 GMT

خوردن این خوردنی در افطار سبب کنترل اشتها می شود

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۱۳۳۷۲

خوردن این خوردنی در افطار سبب کنترل اشتها می شود

مصرف خرما در افطار سبب کنترل اشتها شده و از پر خوری در افطار جلوگیری می‌کند.

 به گزارش روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛مصرف خرما در افطار علاوه بر این که در روایات و احادیث به آن بسیار توصیه شده است، سبب کنترل اشتها شده و از پر خوری در افطار جلوگیری می‌کند.   خرما همچنین موجب تنظیم قند خون و بازیابی توان ذهنی و عضلانی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  درخت خرما یا نخل از گیاهان بسیار قدیمی و مقدس است که نامش در قرآن مجید ۴۲ بار تکرار شده است و مسلمانان آن را از میوه‌های بهشتی می‌دانند.   ارزش غذایی خرما
این میوه سر شار از انواع ویتامین از جمله E-C-B-A است همچنین دارای فلزات معدنی مثل فسفر، کلسیم، آهن، ید و منیزیم می‌باشد که هر کدام از این مواد در سلامتی انسان نقش بسزایی دارد این میوه به خاطر داشتن منیزیم ضد سرطان بوده. برای شنوایی، بینایی، درد کمر، درد مفاصل، درمان سینه و ریه مفید است.   استفاده از این میوه در ماه مبارک رمضان به دلیل ارزش غذایی آن توصیه شده است، این میوه، قند کاهش یافته در دوران روزه داری را جبران می‌کند، به علت دارا بودن فیبر و خاصیت ملین بودن آن، سیستم گوارشی را که به دلیل روزه‌داری بی تحرک شده است، به تحرک وا می‌دارد.   خرما به علت داشتن منیزیم، انرژی عضلانی بدن را تقویت می‌کند و نیروی عمومی بدن را افزایش می‌دهد و به علت داشتن فسفر و منیزیم موجب تقویت حافظه می‌شود.   در مصرف خرما زیاده روی نکنید البته نباید در مصرف آن زیاده روی کرد، چون مصرف بسیار بالای آن باعث آسیب به کبد و طحال، افزایش فشار خون، جوش دهان و پوسیدگی دندان‌ها می‌شود، در خوردن آن افراط نکنید چرا که دارای قند زیادی است در این صورت آن‌هایی که لوزالمعده حساس دارند و یا آن‌هایی که بیماری قند در خانواده آن‌ها وجود دارد باید کمتر از این میوه استفاده کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رسانه خرما قند قرآن مسلمانان ویتامین فلزات سرطان درمان انرژی خانواده خرما افطار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۳۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا حتما به خرید قرص ویتامین C نیاز داریم؟

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر زهرا عبداللهی با اشاره به اینکه احتمال بروز بیماری‌های تنفسی همچون سرماخوردگی در فصل پاییز افزایش می‌یابد، گفت: به لحاظ تغذیه‌ای برای جلوگیری از بروز چنین بیماری‌هایی توصیه می‌کنیم منابع تغذیه‌ای حاوی ویتامین C بیشتر مصرف شود.

وی با بیان اینکه ویتامین C در همه سبزیجات و میوه‌های تازه وجود دارد، اظهار کرد: بعضی از میوه‌ها مانند مرکبات، ویتامین C بیشتری دارند، ولی معنایش این نیست که مابقی میوه‌ها و سبزیجات فاقد ویتامین C هستند.

وی با تاکید بر اینکه مصرف روزانه سبزی‌ها و میوه‌ها، ویتامین C مورد نیاز بدن تامین می‌شود، تصریح کرد: به دنبال مصرف میوه‌ها و تامین ویتامین C، سیستم ایمنی بدن نیز تقویت می‌شود و تاحدودی از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری می‌کند. در صورت ابتلا به سرماخوردگی و بیماری‌های تنفسی، مصرف مایعات و بویژه مایعات و غذا‌های گرم به بهبود مبتلایان کمک می‌کند.

عبداللهی ادامه داد: نیازی به خرید قرص ویتامین C نیست، ویتامین C باید به طور طبیعی از رژیم غذایی تامین شود که در همه سبزیجات و میوه‌های تازه و خام وجود دارد. میزان ویتامین C در میوه و سبزی پخته شده کاهش می‌یابد. توجه کنید که رعایت تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه، سیستم ایمنی بدن را نسبت به بیماری‌ها مقاوم می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • مناسب‌ترین میوه‌ها برای بیماران دیابتی
  • آیا حتما به خرید قرص ویتامین C نیاز داریم؟
  • برای مبارزه با این بیماری خیار تلخ بخورید
  • خوردنی هایی که افسردگی می‌آورند
  • خوردنی و غذاهایی که افسردگی شدید می آورند
  • ۵ ویتامین ضروری و مکمل مفید برای سلامت مردان
  • رژیم میوه ۳ روزه ؛ بگیریم یا نه؟
  • این میوه را حتما قبل از خواب بخورید
  • منیزیم را چه زمانی از روز مصرف کنیم؟
  • این غذاها را با هم نخورید!