Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@11:58:15 GMT

عملیات بیولوژیک در ۴ هزار هکتار از مراتع کردستان اجرا شد

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۱۳۶۱۲

عملیات بیولوژیک در ۴ هزار هکتار از مراتع کردستان اجرا شد

ایسنا/کردستان معاون اداره امور مراتع و بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: در سال ۱۳۹۹ عملیات بیولوژیک مراتع شامل بذرکاری، کپه کاری، حفاظت و قرق و تبدیل دیمزار در سطح چهار هزار و ۳۱۱ هکتار با پیشرفت فیزیکی ۱۰۴ درصد اجرا شد.

پیام شریفی امروز(۲۸ فروردین ماه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عملیات بیولوژیک بخش مرتع از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در ۱۰ شهرستان و ۳۰ سامان عرفی (روستا) اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: عملیات بیولوژیک آبخیزداری در این استان شامل کپه کاری، بذرکاری و بذرپاشی، قرق مراتع و تبدیل دیم زارهای کم بازده به علوفه زار است.

معاون اداره امور مراتع و بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: از گونه های گیاهی کما، جاشیر، فستوکا، آگروپایرون و برخی گونه های دارویی از جمله ختمی و کاسنی برای انجام این عملیات در مراتع استان استفاده شد.

شریفی با بیان اینکه با اتمام عملیات های کپه کاری و بذرکاری مناطق مورد نظر حداقل به مدت ۲ سال قرق خواهد شد، افزود: این کار با هدف قابلیت استقرار گونه های گیاهی در محیط انجام می شود.

وی یادآور شد: اعتبار مصوب مورد نیاز برای این عملیات بیش از ۱۹ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری استانی اقتصادی عملیات بیولوژیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۳۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین بزرگداشت هفته ترویج فرهنگ و منش پهلوانی در سنندج برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر؛ به مناسبت هفته مرام پهلوانی و همزمان با گرامیداشت ویژه برنامه‌های تأسیس شهر «سنندج»، هیأت ورزش‌های زورخانه ای و کشتی پهلوانی استان با همکاری اداره‌کل ورزش و جوانان کردستان و شهرداری سنندج طی مراسمی آئین بزرگداشت هفته ترویج فرهنگ و منش پهلوانی در سنندج را برگزار کرد.

در این مراسم که در پارک «روجیار» شهر سنندج ورزشکاران و پیشکسوتان هیأت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان و شهر سنندج به اجرای حرکات ورزش زورخانه‌ای پرداختند.

همچنین تجلیل از پیشکسوتان و پهلوانان نامدار ورزش زورخانه‌ای استان کردستان و به ویژه شهر سنندج از جمله برنامه‌های دیگر این آئین بود.

گفتنی است؛ «فرزاد خاکی» معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای اداره کل ورزش و جوانان کردستان به همراه «فردین ورمقانی» سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع این اداره کل، شهردار سنندج و جمعی از کهن کسوتان و پیشکسوتان رشته زورخانه‌ای در مراسم نکوداشت هفته مرام پهلوانی حضور داشتند.

کد خبر 6089488

دیگر خبرها

  • آیین بزرگداشت هفته ترویج فرهنگ و منش پهلوانی در سنندج برگزار شد
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • رنگین شدن سفره‌های مردم مراغه با گیاهان کوهی
  • رنگین شدن سفر‌ه ها با رویش گیاهان در مناطق کوهستانی مراغه
  • رنگین شدن سفر‌ه ها با رویش گیاهان کوهی مراغه
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی
  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی زنجان
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود