Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور عراق اعلام کرد، انتخابات آتی و شفافیت آن آخرین فرصت برای نظام سیاسی کنونی عراق است.

به گزارش ایسنا، به نقل از صوت العراق، برهم صالح، رئیس جمهوری عراق خاطرنشان کرد، انتخابات، باید کاملا شفاف باشد و شهروندان عراقی در آن، بتوانند بدون نظارت هیچ شخصی، شایسته‌ترین‌ها را انتخاب کنند.

وی در ادامه افزود، انتخابات آتی، آخرین فرصت برای نظام سیاسی کنونی عراق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برهم صالح همچنین تصریح کرد، جوانان بصره، نجف، سلیمانیه، موصل، سنجار و سایر شهرها خواسته‌های مشترکی دارند که از جمله آنها ایجاد فرصت‌های شغلی و زندگی آزادانه و کریمانه است.

برهم صالح تأکید کرد، فساد مالی نیاز به خشونت و آشوب دارد و فساد و خشونت از یکدیگر تولید می‌شوند.

وی گفت: شهروندان در اقلیم کردستان، بصره، بغداد، ذی قار و سایر شهرها از وضعیت کنونی راضی نیستند و آنها خواهان اصلاحات ساختاری هستند و اکنون جنبشی مردمی و نخبه گرایانه جدی برای اصلاح نظام حکومت شکل گرفته است و امیدواریم انتخابات آتی سرآغاز اصلاحات مطلوب باشد.

برهم صالح اظهار داشت: تظاهرات اکتبر، یک جنبش اجتماعی استوار است.

وی ادامه داد، تمامی شهروندان در بصره، نجف، بغداد و اقلیم کردستان خواهان اصلاحات هستند و این جنبش مردمی اکنون تأثیر مهمی بر نظام سیاسی عراق دارد و باعث تغییر قانون انتخابات و تشکیل کمیساریای عالی مستقل انتخابات شده است.

رئیس جمهوری عراق در پایان تاکید کرد، دلیل مشکلات منطقه، فروپاشی نظام منطقه‌ای است و ایجاد عراق قدرتمند و مقتدر و دارای حاکمیت که محل تلاقی منافع باشد می‌تواند سنگ بنای نظام منطقه‌ای مبتنی بر منافع مشترک همگان باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: برهم صالح رئیس جمهور عراق انتخابات آتی نظام سیاسی برهم صالح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۴۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت گسترده در پای صندوق های رای قوام بخش نظام است

رضا قاسمیان در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: مرحله دوم انتخابات اهمیتی کمتر از مرحله اول ندارد و منتخب شمال استان اردبیل باید با بیشترین رای و اعتماد مردمی راهی بهارستان شود.

وی خاطرنشان کرد: شور و نشاط انتخاباتی شهرهای شمال استان اردبیل را فراگرفته و تا ۲۰ اردیبهشت ماه فضای تبلیغاتی انگیزه بیشتری را برای مشارکت بالای مردم فراهم می آورد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: ۲۲ اردیبهشت تکلیف هفتمین بهارستان نشین استان اردبیل مشخص خواهد شد تا با وحدت و همگرایی نمایندگان مسیر توسعه استان اردبیل شتاب بیشتری به خود بگیرد.

قاسمیان افزود: تمام تمهیدات برای برگزاری باشکوه انتخابات ۲۱ اردیبهشت ماه در تک حوزه انتخابیه پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز فراهم شده تا در ۲۷۶ شعبه مردم این شهرها از بین دو کاندیدای راه یافته به مرحله دوم منتخب خود را برگزینند.

وی ادامه داد: پخش مناظره ها از امشب و برنامه تبلیغی کاندیداها از شبکه سبلان فرصتی را فراهم کرده تا اهالی سه شهرستان شمالی استان با بصیرت و تیزبینی منتخب خود را برگزینند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل اظهار کرد: آرای بیشتر مردم نه تنها پشتوانه منتخب این مناطق در مجلس دوازدهم و پیگیری امور مردم خواهد بود بلکه قوام بخش دو رکن جمهوریت و اسلامیت نظام تلقی می شود که استوار به رای مردم است.

کد خبر 6098602

دیگر خبرها

  • مشارکت گسترده در پای صندوق های رای قوام بخش نظام است
  • مزیت اصلاح‌طلبان رو به اضمحلال؛ بالشتک ضربه‌گیر بین جامعه و حکومت از میان رفته
  • اعتراف کیهان: فقط ۱۶۵ نامزد اعتدالی و اصلاح طلب برای مجلس دوازدهم تایید صلاحیت شدند
  • اصلاح‌طلبان؟ خیر، متشکرم!
  • خودتخریبی در نظام های سیاسی
  • عملیات وعده صادق، برهم زننده معادلات سیاسی نظامی جهان
  • امامت سیاسی، تکلیف ذاتی ائمه اطهار (ع) بوده است
  • تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی: سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی: تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند