Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا رئیسی گفت: فاز اول واکسیناسیون کرونا برای کادر درمان و بیماران خاص و صعب‌العلاج تا ۱۰ روز آینده تمام می‌شود و از اواسط اردیبهشت فاز دوم واکسیناسیون آغاز می شود.

به گزارش برنا؛ علیرضا رئیسی،  سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا پس از جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: امیدواریم ظرف ۱۰ روز آینده واکسیناسون فاز او کرونا برای کادر درمان و گروهی از بیماران  از جمله مبتلایا به سرطان، افراد دارای نقص ایمنی و برخی بیماری های زمینه ای و نیز سالمندان ساکن در خانه سالمندان را تمام کنیم و اواسط اردیبشت وارد فاز دو شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: نکته دیگر در مورد وضعیت کشور این است که همه مردم حتما اگر نگاهی به اطراف و خانواده های خود بیندازند می بینند که در اقوام و آشنایان خود این روزها حتما یکی دو نفر درگیر کرونا شده اند. سرعت گسترش بیماری بسیار بالاست و باید مراقبت های شدید داشته باشیم قبلا هم اعلام شده که محدودیت های شهرهای قرمز و نارنجی  این هفته هم تمدید شد. نیاز است در شهرهای قرمز و نارنجی پروتکل ها به دقت رعایت شود. میزان رعایت پروتکل ها در کشور راضی کننده نیست و رقم ۵۸.۵ درصد رعایت پروتکل ها برای کشور پایین است. در برخی شهرها میزان رعایت پروتکل ها از این هم پایین تر است و باید هر چه سریعتر با نظارت دستگاه ها این وضعیت اصلاح شود.

رئیسی گفت: رئیسی جمهوری نیز امروز در جلسه ستاد کرونا به از همه دستگاه‌ها خواستند و تاکید کردند که باید رصد کنند با متخلفان برخورد قاطع شود. همه دستگاههای دولتی باید مسئولانه عمل کند. پای کار نظارت باشند و اقدمات لازم را انحام دهند.

او همچنین گفت: یکی از مشکلات کنونی نقض مقررات تردد در بسیاری از استانهاست به طوری که ۷۱ درصد نقص تردد در استانها داریم.

در حال تکمیل...

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: علیرضا رئیسی کرونا واکسن ایرانی کرونا واکسیناسیون کرونا پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۴۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد آقاجان زاده، معاون بهداشت و درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان، با اشاره به ضرورت انجام واکسیناسیون برای زائران، گفت: متقاضیان حج تمتع امسال استان طبق نوبت اعلام شده از امروز تا ۱۶ اردیبهشت ماه فرصت دارند برای انجام واکسیناسیون اجباری به مراکز تعیین شده مراجعه کنند.

وی افزود: هر فرد متقاضی سفر به حج تمتع باید ۱۵ روز قبل از اعزام، واکسن مننژیت را به منظور ایمن سازی در مقابل این بیماری دریافت کرده باشد.

آقاجان زاده در خصوص تزریق واکسن مننژیت برای متقاضیان، توضیح داد: تزریق این واکسن برای افرادی که در دو سال گذشته آن را دریافت نکرده‌اند، الزامی است.

معاون بهداشت و درمان هلال احمر استان با بیان اینکه در تبریز حدود ۴۰۰۰ نفر شامل متقاضیان اعزام، عوامل کاروان‌ها و عوامل آشپزخانه واکسینه می‌شوند، خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت زمانی برای تزریق واکسن حجاج، ظرفیت پذیرش و انجام واکسیناسیون زائران غیرآذربایجان شرقی را نیز در تبریز با توجه به موقعیت مسافرپذیر این شهر داریم.

وی در ادامه به آمار زائران حج تمتع امسال استان اشاره کرد و گفت: شمار متقاضیان حج تمتع امسال آذربایجان شرقی ۳۹۵۱ نفر است که در قالب ۲۸ کاروان به این سفر معنوی اعزام خواهند شد. ۱۵ کاروان از این تعداد متعلق به زائران تبریزی است.

آقاجان زاده همچنین از آغاز معاینات پزشکی ۴۵ نفر از عوامل اجرایی پزشکی حج و زیارت که در موسم حج تمتع خدمت رسانی خواهند کرد، از روز گذشته در تبریز خبر داد.

کد خبر 6088814

دیگر خبرها

  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • درباره سرخک و واکسیناسیون آن چه می‌دانید؟
  • واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک
  • آنچه بهتر است درباره سرخک و واکسیناسیون آن بدانید
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست