Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده پوتین در امور افغانستان در واکنش به ادعای دوباره آمریکا در این باره که گویا "روسیه طالبان را به کشتن نظامیان آمریکایی تشویق کرده" و درخواست پنتاگون درباره شفاف سازی مسکو، گفت: آنها خود اعتراف می‌کنند که مدرکی در اثبات ادعایشان ندارند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "ضمیر کابلوف" نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان و رئیس بخش دوم آسیایی وزارت امور خارجه این کشور روز جمعه اعلام کرد که واشنگتن با ادعای دست داشتن مسکو در سازماندهی قتل‌ نظامیان آمریکایی در افغانستان، هیچ اطلاعات و دلیل و مدرکی در این رابطه ارائه نداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کابلوف در گفتگو با این خبرگزاری با اعلام این مسئله، افزود: «آنها هیچ اطلاعاتی در این باره به ما نداده‌اند و مقامات آمریکایی خود اعتراف می‌کنند که مدرکی در اثبات ادعای خود ندارند.»

به گفته وی، این نخستین بار نیست که چنین اتهاماتی از سوی ایالات متحده شنیده می‌شود.  

روز گذشته یک مقام بلندپایه دفتر ریاست جمهوری آمریکا مدعی شد که سرویس‌های اطلاعاتی این کشور "با اطمینان کم و متوسط" معتقدند که روسیه در سال 2019 گویا نیروهای طالبان را تشویق کرده است که به نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان حمله کنند.

در این رابطه در خبر دیگری گزارش شده، "جان کربی" سخنگوی پنتاگون نیز روز جمعه اعلام کرد که وزارت دفاع آمریکا از روسیه خواسته تا در خصوص شایعات مربوط به "تشویق طالبان توسط مسکو برای حمله به نظامیان آمریکایی" شفاف سازی کند.

وی گفت: «ما انتظار داریم که مسکو در این رابطه شفاف سازی کند. این ارزیابی، حتی در صورت احتمال کم و متوسط این مسئله، به خودی خود پاسخگویی طرف روسی را ضروری کرده است.»

کشتی‌های آمریکایی به عملیات نظامی در دریای سیاه ادامه خواهند داد

سخنگوی پنتاگون همچنین در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد که کشتی‌های نظامی آمریکایی حق دارند که به آب‌های بین المللی دریای سیاه وارد شوند.  

جان کربی گفت: «ما بطور مرتب عملیاتی را در منطقه دریای سیاه انجام می‌دهیم و این کار ادامه خواهد داشت.»  

وی از پاسخ دادن به این سئوال خبرنگاران که گویا ناوهای آمریکایی از ورود به دریای سیاه در این هفته خودداری کرده‌اند تا اوضاع پیرامون اوکراین بیش از این متشنج نشود، خودداری کرد.

پیش از این، نشریه آمریکایی "پولیتیکو" به نقل از منابع خبری خود در پنتاگون اعلام کرده بود که وزارت دفاع به این دلیل از برنامه اعزام کشتی‌های نظامی به منطقه دریای سیاه در این هفته صرف‌نظر کرده تا وخامت اوضاع در مرزهای اوکراین تشدید نشود.

به گفته این مقام آگاه، این مسئله عادی است و مسیر حرکت ناوهای آمریکایی اغلب می‌تواند ‌به‌خاطر تغییر در برنامه‌ها و یا به دلایل مختلف تغییر‌کند.

ادعای پنتاگون درباره علت تغییر مسیر کشتی‌های آمریکایی از دریای سیاهکشتی‌های جنگی آمریکا در راه دریای سیاه/ ترکیه روسیه را مطلع کرد

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار آمریکا اخبار روسیه اخبار افغانستان اخبار آمریکا اخبار روسیه نظامیان آمریکایی دریای سیاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۵۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یمن عملیات اخیر خود علیه ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی را تشریح کرد

نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد که این ناوشکن که به نامش اشاره نشده با شماری پهپاد هدف حمله قرار گرفته شده است.

براساس این گزارش یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن گفت: نیرو‌های مسلح یمن سه عملیات نظامی را انجام داده که در جریان آن علاوه بر ناوشکن آمریکایی، یک کشتی متعلق به ایالات متحده در خلیج عدن و یک کشتی اسرائیلی را نیز با پهپاد در اقیانوس هند هدف قرار داده است.

ارتش یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی آمریکایی، انگلیسی و صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

نیرو‌های ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ هدف قرار دهند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • عقب نشینی ناوهواپیمابر و یک ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ
  • پنتاگون مخفیانه موشک‌های ATACMS به اوکراین داد
  • ۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
  • الحوثی: در ۲۰۲ روز، ۱۰۲ کشتی هدف قرار گرفتند
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر؛ پیروزی استراتژیک برای روسیه
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • عملیات یمن علیه ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی
  • یمن عملیات اخیر خود علیه ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی را تشریح کرد
  • شمار نظامیان کشته شده اسرائیل در جنگ غزه به 606 نفر رسید
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی