Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@22:02:04 GMT

روند صعودی تعداد فوتی‌های کرونایی در آذربایجان شرقی

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۱۶۴۹۷

روند صعودی تعداد فوتی‌های کرونایی در آذربایجان شرقی

صومی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۸ نفر بر اثر بیماری کرونا در استان جان خود را از دست دادند که این رقم بیشترین تعداد از شیوع بیماری تا به امروز است.

«محمدحسین صومی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز با اشاره به روند صعودی تعداد فوت‌شدگان مبتلا به ویروس کرونا در آذربایجان شرقی اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۸ نفر بر اثر بیماری کرونا در استان جان خود را از دست دادند که این رقم بیشترین تعداد از شیوع بیماری تا به امروز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: هم اکنون بیش از یک هزار و ۴۵۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند، که در ۲۴ ساعت گذشته ۳۰۵ بیمار کرونایی در مراکز درمانی بستری شدند که قبلا این رقم را تجربه نکرده بودیم.

وی با اشاره به این‌که ظرفیت مراکز درمانی و بیمارستانی استان پر است، ادامه داد: ۱۰۵ بیمار بستری در بخش های ویژه به دستگاه ونتیلاتور وصل هستند که هر لحظه ممکن است دچار مشکل شوند.

صومی خاطرنشان کرد: در هفته گذشته آزمایش کرونای بیش از ۶ هزار نفر مثبت بود که نسبت به هفته پیش از آن رشد ۳۵ درصدی داشت.

وی گفت: شتاب شیوع بیماری نسبت به هفته اول و دوم فرودین ماه کمی کاهش یافته و امیدواریم با افزایش رعایت شیوه نامه های بهداشتی به خصوص رعایت فاصله اجتماعی در هفته های آینده وضعیت بهتر شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: در شرایط خاص چهار هزار تخت می توان به بیماران کرونایی اختصاص داد و اگر تعداد بیماران کرونایی نیازمند بستری بیش از این افزایش یابد بیمارستان های استان نخواهند توانست پاسخگو باشند.

وی در خصوص مرحله نخست واکسیناسیون گفت: ۲۵ هزار واکسن به استان اختصاص یافته بود که ۸۳ درصد آن تزریق شده و با اختصاص ۲۳ هزار واکسن دیگر در طی ۲ هفته آینده تزریق دوز نخست به تمامی کادر درمان انجام خواهد شد.

پایان پیام/699

منبع: شبستان

کلیدواژه: ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۶۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش باران در آذربایجان شرقی

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی از تداوم بارش باران در استان تا روز جمعه خبر داد و گفت: احتمال بارش برف در ارتفاعات وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، مرتضی نریمان صبح امروز _سه شنبه هجدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بررسی نقشه‌ها نشان دهنده جوی ناپایدار در ۲۴ ساعت آینده است و با تشدید فعالیت سامانه بارشی در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر و بارش‌های رگباری به همراه وزش باد به نسبتاً شدید و تگرگ و برف در مناطق مستعد انتظار می‌رود.

وی با اشاره به احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های استان، آب‌گرفتگی معابر و اختلال در تردد شهری، افزود: شهروندان و گردشگران از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

کارشناس هواشناسی استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته بارش برف در ایستگاه‌های استان ثبت نشده اما برف پراکنده از ارتفاعات گزارش شده است، خاطرنشان کرد: در مدت زمان یاد شده، بیشترین بارش در ایستگاه هریس به میزان ۲۳.۶ میلی‌متر ثبت شده است.

نریمانی با اشاره به بارندگی مناسب روز گذشته تبریز گفت: ۱۱.۱ میلی‌متر باران در ایستگاه فرودگاه تبریز و ۱۵ میلی‌متر از ایستگاه هواشناسی استان در شهر تبریز ثبت شده است.

وی بیشینه دمای استان در ۲۴ گذشته را مربوط به میانه با ۲۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر اعلام کرد و افزود: کمینه دما مربوط به چاراویماق با چهار درجه سانتی‌گراد بالای صفر بود.

کارشناس هواشناسی استان آذربایجان شرقی دمای هوای تبریز را در زمان حاضر ۱۲ درجه بالای صفر اعلام و تاکید کرد: دمای هوا نسبت به روز گذشته یک درجه گرم‌تر شده است.

کد خبر 751405

دیگر خبرها

  • آرمین زارعی خواننده به دلیل فشار عصبی بستری شد
  • آرمین زارعی در بیمارستان بستری شد
  • بستری شدن آرمین زارعی خواننده به دلیل فشار عصبی
  • آرمین زارعی به دلیل فشارعصبی دربیمارستان بستری شد
  • تداوم بارش باران در آذربایجان شرقی
  • صعودی شدن روند ولادت در استان بوشهر پس از ۷ سال
  • ۱۳۱۷ مصدوم و ۶۲ کشته در تصادفات هفته دوم اردیبهشت
  • شاخص کل بورس به روند صعودی باز خواهد گشت؟ + فیلم
  • روند ولادت در استان بوشهر صعودی شد
  • تصادف ۱۷۱ خودرو در سه روز گذشته در آذربایجان شرقی