Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی از پیگیری‌های این کمیسیون برای اجرای فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری استان‌های خوزستان و ایلام در حوزه کشاورزی خبر داد.

«علی خضریان» روز شنبه در تشریح نشست کمیسیون اصل نود با موضوع رسیدگی به طرح ۵۵۰ هزار هکتاری اراضی دشت‌های خوزستان و ایلام که نقش موثری در اشتغال‌زایی و افزایش تولیدات کشاورزی این استان‌ها دارد به خبرنگار برنا گفت: عملیات اجرایی این طرح در سال ۱۳۷۸ با تأمین اعتبار از صندوق توسعه ملی و توسط موسسه جهاد نصر وابسته به وزارت جهاد کشاورزی به عنوان مجری طرح آغاز شد که فاز نخست آن در سال ۱۳۹۷ به مساحت ۲۹۵ هزار هکتار مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس با بیان اینکه عملیات اجرایی فاز دوم طرح به وسعت ۲۵۵ هزار هکتار برای ایجاد شبکه‌های آبیاری و زهکشی به دلیل عدم تخصیص آب و اعتبار لازم متوقف شده است، گفت: در جلسه کمیسیون موضوع توقف فاز دوم این طرح با حضور معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، معاون امور فنی و زیربنایی سازمان برنامه و بودجه، معاون امور مجلس دیوان محاسبات و نمایندگان استان خوزستان در دستورکار قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ با اشاره به نتایج و جمع بندی جلسه گفت: مقرر شد سازمان برنامه و بودجه و وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و نیرو گزارشی درباره اجرای فاز نخست این طرح و مشکلات بخش‌های باقیمانده به کمیسیون اصل نود ارائه کنند.

خضریان ادامه داد: همچنین مقرر شد سازمان برنامه و بودجه طی نامه‌ای به کمیسیون اقدامات به عمل آمده برای اجرای فاز دوم طرح به کمیسیون را اعلام کند و درباره ۲۵۵ هزار هکتار فاز دوم طرح که مشکلی متوجه آن نیست تصمیم‌گیری و نتیجه نهایی به کمیسیون ارائه شود.

گستردگی سطح زیرکشت، تحت پوشش قراردادن خانواده‌های فعال در زمینه کشاورزی و تجهیز پروژه و سیستم نوین آبیاری، کاهش مهاجرت روستایی و کاهش حاشیه‌نشینی کلانشهرها، حرکت به سمت افزایش محصولات کشاورزی برای گسترش امنیت غذایی و توسعه پایدار در منطقه از جمله ویژگی‌های این طرح است.

 سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این منطقه زیر کشت امکان تأمین محصول کشاورزی برای داخل و صادرات مازاد به کشورهای همسایه و حوزه خلیج فارس را فراهم کرده و همچنین منجر به ایجاد اشتغال پایدار در منطقه به صورت مستقیم و غیرمستقیم می شود، این طرح بسیار حائز اهمیت است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کمیسیون اصل ۹۰ کمیسیون اصل فاز دوم طرح اصل ۹۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۶۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش در ۱۴ استان درپی احتمال رگبار و وزش باد شدید

به گزارش «تابناک»، بابک محمودی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به هشدار نارنجی‌رنگ سازمان هواشناسی گفت: بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی در روز سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه شاهد بروز مداخلات جوی و تشدید فعالیت سامانه بارشی در ۱۴ استان کشور خواهیم بود. بر این اساس در روز سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت در نیمه جنوبی استان‌های ایلام و لرستان، شمال خوزستان، جنوب غرب آذربایجان غربی و شمال غرب کردستان و در روز چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت در کرمانشاه، ایلام، خوزستان، بوشهر و نیمه غربی استان‌های فارس، کردستان و لرستان و برای روز پنج‌شنبه، ۱۳ اردیبهشت نیز در یزد، کرمان، هرمزگان، فارس، بوشهر، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، کرمانشاه و کردستان وقوع رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، در برخی نقاط گردوخاک و رخداد تگرگ پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: در این شرایط لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک محلی، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ و خسارت به محصولات زراعی و باغی دور از انتظار نیست لذا به مردم و به خصوص ساکنان این مناطق و مسافران توصیه می‌شود که ضمن احتیاط در سفرهای بین شهری، از اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، کوهنوردی، چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع پرهیز کنند. 

محمودی افزود:‌ اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ، اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، از جمله حمل سریع محصولات قابل برداشت به نواحی امن، محافظت از دپوهای گندم و غلات برداشت شده در برابر بارش‌ها نیز از دیگر توصیه‌هایی است که باید جدی گرفته شود.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: در همین راستا نیز امدادگران سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در تمامی استان‌های کشور به حالت آماده‌باش کامل درآمده و تجهیزات و امکانات لازم نیز برای مقابله با حوادث و امدادرسانی در هرگونه رخداد احتمالی در اختیارشان قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • هشدار نارنجی هواشناسی برای ۱۴ استان
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۱۰؛هشدار نارنجی هواشناسی برای ۱۴ استان
  • آماده‌باش هلال احمر در پی احتمال بارش شدید باران در ۱۳ استان
  • آماده‌باش در ۱۴ استان درپی احتمال رگبار و وزش باد شدید
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • تسرسع ساماندهی بازار آهن شادآباد و پیگیری طرح شن‌چاله‌ها در کمیسیون ماده پنج
  • ساماندهی بازار آهن شادآباد و پیگیری طرح شن‌چاله‌ها در کمیسیون ماده پنج تسریع می‌شود
  • بررسی علت بازماندگی از تحصیل ۲۰ گویه در خوزستان
  • رهاسازی پسماند‌ها در رودخانه‌ها امری جبران ناپذیر است
  • طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد