Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه آمریکایی نوشت که «جو بایدن» در پی خصوصی‎‌سازی جنگ افغانستان است و ۱۸ هزار نیروی قراردادی پنتاگون، نیروهای ویژه، سربازان اجیر و نیروهای اطلاعاتی آمریکا در افغانستان باقی خواهند ماند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که جنگ افغانستان که طولانی‌ترین جنگ تاریخ آمریکا است را با خارج کردن همه نیروهای آمریکایی تا سپتامبر سال جاری پایان خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بایدن 17 آوریل در اظهارات خود از «اتاق معاهده» کاخ سفید، همان مکانی که جورج دبلیو بوش آغاز حمله به افغانستان را اعلام کرده بود، گفت: ما با اهداف مشخص به جنگ رفتیم. ما به این اهداف دست یافتیم. بن لادن مرده است و القاعده در افغانستان تنزل یافته و وقت آن است که جنگ برای همیشه پایان یابد.

«گری‌زون» با بی معنی خواندن این اظهارات بایدن نوشت که در حال حاضر 18 هزار نیروی قراردادی وزارت دفاع آمریکا در افغانستان حضور دارند که بیش از هفت برابر بیشتر از نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان است.

این رسانه آمریکایی افزود که حضور گسترده نیروهای قراردادی در افغانستان منعکس کننده استراتژی واشنگتن برای برون‌سپاری جنگ افغانستان به سود شرکت‌های امنیتی خصوصی و به عنوان ابزاری برای فاصله گرفتن از جنگ و انتقادات است.

گزارش| آمریکا و ادامه حضور نظامی در پوشش نیروهای قراردادی در افغانستانآمریکا یک هزار نفر از نیروهای قراردادی‌اش را از افغانستان خارج می‌کندآیا نیروهای قراردادی پنتاگون در جنگ افغانستان حضور دارند؟

بیشتر سربازان اجیر شرکت‌های امنیتی خصوصی کهنه‌سربازان سابق هستند و بخشی از آن‌ها نیز اتباع کشورهای در حال توسعه می‌باشند که در مقایسه با نیروهای ارتش آمریکا حقوق بسیار کمتری را دریافت می‌کنند.

یکی از بزرگترین شرکت‌های امنیتی خصوصی «داینا کورپ» است که تا سال 2019 میلادی از دولت آمریکا بیش از 7 میلیارد دلار برای آموزش نیروهای ارتش افغانستان و مدیریت پایگاه‌های نظامی در افغانستان دریافت کرد.

از سال 2002 تا 2013 میلادی داینا کورپ 69 درصد بودجه وزارت خارجه آمریکا را دریافت کرد و مجله «فوربز» آن را یکی از «بزرگترین برنده‌های جنگ عراق و افغانستان» خواند.

گری‌زون نوشت که آمریکا به دلیل اهمیت بسیار بالای ژئواستراتژیک افغانستان هرگز این کشور را ترک نمی‌کند، این کشور با چین و ایران مرز مشترک دارد و به روسیه نیز نزدیک است و حضور در افغانستان آمریکا را قادر می‌سازد تا در نزدیکی دشمنان خود پایگاه داشته باشد، از سوی دیگر منابع عظیم معدنی این کشور به ارزش 3 تریلیون دلار را به کنترل در آورد.

انتهای پیام/.

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار آمریکا اخبار افغانستان طالبان اخبار آمریکا اخبار افغانستان نیروهای قراردادی جنگ افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۸۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکات عجیب بایدن مقابل خبرنگاران سوژه رسانه‌ها شد

دریافت 672 KB

به گزارش همشهری آنلاین، در ادامه این ویدئو جالب و دیدنی را ببینید.

کد خبر 849393 منبع: مشرق برچسب‌ها خبر ویژه بایدن ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی
  • جزئیات خنثی‌سازی عملیات جاسوسی آمریکا و اسرائیل در یمن
  • سایه سنگین جنبش دانشجویی حامی فلسطین بر سر انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • حضور پلیس، نتوانست به تظاهرات دانشجویان پایان دهد
  • حرکات عجیب بایدن مقابل خبرنگاران سوژه رسانه‌ها شد
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • رویکرد بایدن در قبال تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان در آمریکا
  • آیت‌الله حسینی همدانی: هنوز سران بعضی کشورها که باید در خط مقدم مبارزه با اسرائیل باشند خوابند/ دانشجویان باطن حقوق بشر آمریکایی را نمایان کردند/ هیچ‌کدام از رسانه‌هایشان نمی‌توانند برخورد پلیس را عادی جلوه دهند
  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است